PML View
lnd94103_102
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-7/lnd94103_102.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_102.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_102.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_102.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_102.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-7/lnd94103_102.treex.gz |
---|
s-1
Povolání
jako
stvořená
pro
ženy
s-2
Studentům
prospěje
svobodná
kázeň,
tvrdí
Olga
Sommerová
s-3
Konec
podtitulku
s-4
Režisérka
OLGA
SOMMEROVÁ
(1949)
dosud
realizovala
přes
třicet
dokumentů,
loni
například
snímek
o
rodině
se
spoustou
adoptovaných
dětí
Spřízněni
bláznovstvím
či
portrét
Olgy
Havlové
pro
GEN.
s-5
Minulý
měsíc
se
stala
vedoucí
katedry
dokumentu
na
pražské
FAMU.
s-6
Jan
Foll
Proč
jste
tuhle
funkci
přijala?
s-7
Mohla
bych
vám
třeba
říct,
že
jsem
si
do
té
židle
sedla
proto,
že
z
Lažanského
paláce
je
krásný
výhled
na
Hradčany.
s-8
Ale
FAMU
znamená
pro
ty,
kteří
tam
studovali,
zvláštní
fenomén.
s-9
Pro
mne
to
byl
v
sedmdesátých
letech
ostrov
svobody
a
období
uvědomování
sebe
sama.
s-10
K
té
škole
mám
tedy
zvláštní
citový
vztah,
právě
tak
jako
ke
své
profesi,
k
dokumentu.
s-11
Školu
považuju
za
porodnici
budoucích
dokumentaristů
a
chtěla
bych,
aby
tenhle
druh
nevyhynul.
s-12
Proto
se
budu
snažit,
aby
se
studenti
svobodně
ukáznili,
aby
-
jak
říká
Špáta
-
pozvedli
prapor
dokumentaristiky,
čili
její
stavovskou
čest.
s-13
Aby
mezi
sebou
pocítili
sounáležitost.
s-14
Aby
neutíkali
za
reklamou,
klipy
a
dokonce
ani
za
hranými
filmy,
kterých
si
jinak
samozřejmě
vážím.
s-15
Mým
největším
přáním
je,
aby
dělali
dobré
filmy.
s-16
Zodpovědně,
invenčně
a
opravdově.
s-17
Dnes
v
18.20
na
ČT
2
má
premiéru
váš
nejnovější
dokument
Nebezpečí
je
mým
povoláním,
přibližující
Petru
Procházkovou
-
novinářku,
jejímž
živlem
je
riziko
a
konflikt...
s-18
Odjakživa
si
myslím,
že
žurnalistika
a
filmová
dokumentaristika
jsou
povolání
jako
stvořená
pro
ženy.
s-19
Ženy
se
umějí
ptát,
umějí
naslouchat
a
často
se
jim
dostává
od
mužů
džentlmenů
výsadnějšího
zacházení.
s-20
Jako
čtenářka
Lidových
novin
jsem
četla
všechny
Petřiny
reportáže.
s-21
Nemohla
jsem
si
srovnat
v
hlavě,
že
taková
hezká
ženská,
která
by
se
hodila
spíš
na
ples,
jezdí
do
válek
a
podstupuje
rizika
příslušející
podle
obecných
norem
spíš
chlapům.
s-22
Válečných
reportérek
máme
opravdu
málo
-
asi
dvě
-
a
já
se
chtěla
dozvědět,
proč
to
proboha
všechno
dělá,
jestli
má
strach
a
jak
v
té
divočině
vydrží
bez
koupelny.
s-23
Na
nedávném
festivalu
FAMU
porota
za
studentské
dokumenty
neudělila
nejen
hlavní,
ale
ani
druhou
cenu.
s-24
Jak
si
tento
tvrdý
verdikt
vysvětlujete?
s-25
Kdybych
úplně
zblbla
čili
ztratila
dar
kritického
myšlení,
musela
bych
po
verdiktu
poroty
přemýšlet,
zda
je
opravdu
český
dokumentární
film
-
včetně
toho
famáckého
-
v
krizi.
s-26
Podle
mě
se
ale
octla
v
krizi
spíš
schopnost
tolerance.
s-27
A
to
obecně,
nikoliv
jenom
u
festivalové
poroty.
s-28
Jestliže
posuzuju
dokumentární
film
svého
kolegy,
osobně
jsem
ve
svých
soudech
vždycky
opatrná.
s-29
Vím
totiž,
kolik
obtížné
práce,
nejistoty
a
úsilí
se
za
ním
skrývá.
s-30
Jestliže
chcete
slyšet
můj
postoj
k
rozhodnutí
poroty,
je
to
neslýchaný
projev
neúcty
k
práci
druhého.
s-31
Ale
protože
všechno
zlé
je
pro
něco
dobré,
může
být
výrok
poroty
pro
nás,
studenty
i
pedagogy,
zároveň
výzvou.
s-32
popisek:
Olga
SommerováFoto
Lubomír
Kotek
-
dependency tree
•
text view