PML View
lnd94103_031
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-7/lnd94103_031.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_031.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_031.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_031.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-7/lnd94103_031.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-7/lnd94103_031.treex.gz |
---|
s-1
J.
Ježek:
Vláda
zdržuje
reformu
veřejné
správy
s-2
Konec
podtitulku
s-3
Vláda
předkládá
v
těchto
dnech
parlamentu
zásady
zákona
o
působnostech
vyšších
samosprávných
celků.
s-4
Na
toto
téma
hovoříme
s
nezávislým
poslancem
Josefem
Ježkem,
členem
parlamentní
komise
pro
územněsprávní
uspořádání.
s-5
Eva
Martínková
Prezident
má
pocit,
že
se
reforma
veřejné
správy
připravuje
poněkud
pomalu.
s-6
Premiér
Klaus
považuje
návrh
působností
samosprávných
celků
za
výrazný
krok
kupředu.
s-7
Co
si
myslíte
vy?
s-8
Způsob,
kterým
vláda
předkládá
parlamentu
návrhy
na
reformu
veřejné
správy,
vyvolává
dojem,
že
jde
o
sérii
taktických
manévrů,
aby
se
vytvoření
regionální
samosprávy
přibrzdilo,
odložilo,
aby
samosprávné
regiony
vznikly
co
nejpozději.
s-9
Kdyby
existovala
pořádná
opozice,
nemohla
by
si
to
vláda
dovolit.
s-10
Počet
celků,
jejich
působnosti
a
orgány
v
jejich
čele
jsou
přece
součástí
jednoho
problému,
které
se
odděleně
projednávají
obtížně.
s-11
Pokračování
na
straně
3
Pokračování
ze
strany
1
Proč
myslíte,
že
by
vláda
chtěla
bránit
vzniku
samosprávy?
s-12
Připomněl
bych
výrok
místopředsedy
ODS
Čermáka,
který
před
několika
dny
sdělil
televizním
divákům,
že
senát
a
vyšší
samosprávné
celky
byly
při
tvorbě
ústavy
ústupkem
ODS.
s-13
Dokud
totiž
neexistují
samosprávné
celky,
zůstávají
regiony
v
působnosti
ústředních
orgánů
státní
správy.
s-14
A
existuje
představa,
že
bude-li
o
všem
rozhodovat
vláda
a
státní
správa,
tak
bude
transformace
probíhat
rychleji.
s-15
Není
na
té
představě
přeci
jen
něco
logického?
s-16
Jsem
opačného
názoru,
reforma
veřejné
správy,
která
začala
před
čtyřmi
lety
zrušením
národních
výborů,
je
nedílnou
součástí
společenské
změny.
s-17
Samospráva
obcí,
zemí
nebo
krajů
je
jedním
z
principů
demokratického
státu.
s-18
Kdybychom
se
nenápadně
vrátili
k
národním
výborům,
k
hierarchické
soustavě
státní
moci
a
správy,
kde
orgány
pracují
na
principu
podřízenosti,
ovládány
jednou
politickou
stranou,
prohřešili
bychom
se
proti
ústavě
i
proti
demokracii.
s-19
Není
domněnka,
že
by
se
premiér
a
ODS
chtěli
vracet
k
systému
národních
výborů,
poněkud
přitažená
za
vlasy?
s-20
Nacházím
v
různých
dokumentech
podepsaných
panem
premiérem
či
jeho
poradci
formulace,
z
nichž
vyplývá,
že
toto
řešení
by
jim
vyhovavolo.
s-21
Považují
samosprávu
za
sovětský
model
přímé
demokracie,
za
jakousi
účast
pracujících
na
řízení.
s-22
To
je
nesmysl,
územní
samospráva
je
výdobytek
liberálnějšího
19.
století,
nikoli
socialistického
19.
století.
s-23
Myslíte,
že
lidé
u
nás
plně
chápou,
co
je
samospráva?
s-24
Nezdá
se,
že
by
je
řešení
územní
reformy
příliš
vzrušovalo.
s-25
Pokud
jim
jde
o
to,
zda
budou
patřit
pod
Hradec
nebo
Pardubice,
pak
je
to
myšlení
v
duchu
národních
výborů.
s-26
V
rámci
samosprávy
nerozhodují
Hradec
ani
Pardubice,
rozhoduje
volený
orgán.
s-27
Samospráva
dává
občanovi
možnost
projevit
se
aktivněji
v
rámci
svého
místního
společenství
a
prostřednictvím
volby
svých
zástupců
ovlivňovat
rozhodování
v
obci.
s-28
Tvrdit,
že
jednotlivý
občan
nechápe,
o
čem
se
v
parlamentu
dohadujeme,
a
že
vlastně
vyšší
samospávné
celky
nepotřebuje,
to
je
jen
součást
zdržovací
taktiky.
dependency tree
•
text view