PML View

lnd94103_028

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/lnd94103_028.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/lnd94103_028.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/lnd94103_028.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/lnd94103_028.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/lnd94103_028.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/lnd94103_028.treex.gz

s-1 Svědek tragedie v Imole Radovan Novák sledoval Sennu na 20 obrazovkách Konec podtitulku

s-2 Praha (tom) -

s-3 Poprvé v historii byl Čech sportovním komisařem při závodu Formule 1.

s-4 Radovan Novák se tak stal v Imole svědkem tragedie Rakušana Ratzenbergera a Brazilce Senny.

s-5 "Pokaždé jsem viděl neštěstí v televizi, neboť komisaři sedí v potemnělé místnosti před stěnou s více než 2O obrazovkami a podobně jako na jakémkoliv jiném závodu hlídají dodržování pravidel," říká.

s-6 "Rakušanovi upadlo přední křídlo, dostal se pod auto a to bylo katapultováno v strašlivé rychlosti na bariéru.

s-7 V případě Senny dodnes nikdo neví.

s-8 Ačkoliv neštěstí trvalo 1,7 sekundy, což je při rychlosti hrozně dlouho, nesnažil se zatáčet - tedy auto nevyvinulo snahu změnit směr.

s-9 Kdyby se dostal mimo trať bokem, nemuselo to dopadnout tak tragicky.

s-10 V pondělí ráno jsem mluvil s Janem Harrisonem ze stáje Williams.

s-11 Říkal, že nejdříve musí rozebrat auto.

s-12 " Pokud jde o budoucnost trati v Imole, R. Novák upozorňuje, že Formule 1 se tam jela čtrnáctkrát a poprvé s tak tragickými následky: "

s-13 Únikové prostory jsou většinou dostatečné.

s-14 Ratzenberger i Barrichello je ovšem přeletěli vzduchem.

s-15 O opatřeních v F1 již v pondělí jednala bezpečnostní komise Mezinárodní automobilové federace."


dependency treetext view