PML View
ln95049_134
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-8/ln95049_134.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-8/ln95049_134.treex.gz |
---|
s-1
Optimistické
výhledy
pro
Opel
s-2
Barčák
lituje,
že
se
neprosadil
projekt
továrny
s-3
"Čtrnáct
let
jsem
neměl
nehodu
a
málem
jsem
se
považoval
za
neomylného
řidiče,"
povzdechl
si
při
našem
povídání
Andrej
Barčák,
polistopadový
ministr
zahraničního
obchodu
a
v
současnosti
zástupce
značky
Opel
pro
země
střední
a
východní
Evropy.
s-4
Při
nedávné
nehodě,
která
se
naštěstí
obešla
bez
zranění,
se
mu
podařilo
zcela
'odepsat'
omegu.
s-5
Při
rychlosti,
v
jaké
vylétl
z
úzké
okresky
(z
pochopitelných
důvodů
ji
raději
neuvedeme),
to
na
druhé
straně
vůbec
není
špatná
reklama
bezpečnosti
vozů,
které
Andrej
Barčák
prodává
v
Polsku,
České
republice,
Slovensku,
Maďarsku,
Jugoslávii,
Řecku
a
Turecku.
s-6
"Kvůli
embargu
nyní
v
bývalé
Jugoslávii
neprodáváme
nic.
s-7
Podle
počtu
prodaných
aut
jsme
v
bilanci
roku
1994
na
tom
nejlépe
v
Maďarsku
s
22 000
vozy
včetně
užitkových.
s-8
A
s
22,56
procenty
máme
v
Maďarsku
i
největší
podíl
na
trhu,"
řeklA
.
Barčák.
s-9
Plány
v
Turecku
překazil
pád
turecké
liry.
s-10
Oproti
očekávanému
celkovému
odbytu
460 000
aut
všech
značek
se
prodala
sotva
polovina.
s-11
Přitom
právě
v
téhle
zemi
stojí
montovna.
s-12
V
Maďarsku
se
zase
vyrábějí
motory.
s-13
Původní
plán
250 000
roční
produkce
se
podle
současných
výhledů
má
vyšplhat
až
přes
600 000
motorů
ročně.
s-14
Opel
stál
hodně
i
o
továrnu
na
území
bývalého
Československa.
s-15
Ale
k
realizaci
tohoto
projektu
nikdy
nedošlo.
s-16
A.
Barčák
vzpomíná:
"Samozřejmě
mě
to
mrzí.
s-17
Nejen
já,
ale
velká
část
vedení
General
Motors
byla
přesvědčena
o
kvalitě
práce
v
Československu.
s-18
Vždycky
jsme
uvažovali
o
bezcelní
zóně
zajišťující
určitý
režim
bez
ohledu
na
politické
síly.
s-19
Ale
neměli
jsme
tenkrát
čas
a
v
té
době
slovenské
i
federální
vládě
chyběly
rovněž
zkušenosti
s
uplatněním
takových
investic."
s-20
Továrna
měla
vyrůst
u
Bratislavy.
s-21
I
tak
patří
Oplu
na
českém
trhu
v
současnosti
třetí
místo
se
čtyřmi
a
půl
tisícovkami
prodaných
aut.
s-22
A.
Barčák
je
však
ještě
optimističtější:
"V
devadesátém
jsme
začínali
s
třemi
stovkami
aut,
nyní
se
blížíme
k
pěti
tisícům.
s-23
A
vzhledem
k
tomu,
že
Škodovka
zvyšuje
ceny
rychleji,
než
jsme
očekávali,
není
daleko
doba,
kdy
se
dostaneme
k
číslu
10 000."
dependency tree
•
text view