PML View

ln95049_134

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-8/ln95049_134.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln95049_134.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-8/ln95049_134.treex.gz

s-1 Optimistické výhledy pro Opel

s-2 Barčák lituje, že se neprosadil projekt továrny

s-3 "Čtrnáct let jsem neměl nehodu a málem jsem se považoval za neomylného řidiče," povzdechl si při našem povídání Andrej Barčák, polistopadový ministr zahraničního obchodu a v současnosti zástupce značky Opel pro země střední a východní Evropy.

s-4 Při nedávné nehodě, která se naštěstí obešla bez zranění, se mu podařilo zcela 'odepsat' omegu.

s-5 Při rychlosti, v jaké vylétl z úzké okresky (z pochopitelných důvodů ji raději neuvedeme), to na druhé straně vůbec není špatná reklama bezpečnosti vozů, které Andrej Barčák prodává v Polsku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Jugoslávii, Řecku a Turecku.

s-6 "Kvůli embargu nyní v bývalé Jugoslávii neprodáváme nic.

s-7 Podle počtu prodaných aut jsme v bilanci roku 1994 na tom nejlépe v Maďarsku s 22 000 vozy včetně užitkových.

s-8 A s 22,56 procenty máme v Maďarsku i největší podíl na trhu," řeklA . Barčák.

s-9 Plány v Turecku překazil pád turecké liry.

s-10 Oproti očekávanému celkovému odbytu 460 000 aut všech značek se prodala sotva polovina.

s-11 Přitom právě v téhle zemi stojí montovna.

s-12 V Maďarsku se zase vyrábějí motory.

s-13 Původní plán 250 000 roční produkce se podle současných výhledů vyšplhat přes 600 000 motorů ročně.

s-14 Opel stál hodně i o továrnu na území bývalého Československa.

s-15 Ale k realizaci tohoto projektu nikdy nedošlo.

s-16 A. Barčák vzpomíná: "Samozřejmě to mrzí.

s-17 Nejen , ale velká část vedení General Motors byla přesvědčena o kvalitě práce v Československu.

s-18 Vždycky jsme uvažovali o bezcelní zóně zajišťující určitý režim bez ohledu na politické síly.

s-19 Ale neměli jsme tenkrát čas a v době slovenské i federální vládě chyběly rovněž zkušenosti s uplatněním takových investic."

s-20 Továrna měla vyrůst u Bratislavy.

s-21 I tak patří Oplu na českém trhu v současnosti třetí místo se čtyřmi a půl tisícovkami prodaných aut.

s-22 A. Barčák je však ještě optimističtější: "V devadesátém jsme začínali s třemi stovkami aut, nyní se blížíme k pěti tisícům.

s-23 A vzhledem k tomu, že Škodovka zvyšuje ceny rychleji, než jsme očekávali, není daleko doba, kdy se dostaneme k číslu 10 000."


dependency treetext view