PML View
ln95049_061
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-5/ln95049_061.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln95049_061.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln95049_061.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln95049_061.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln95049_061.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-5/ln95049_061.treex.gz |
---|
s-1
Sestup
;do
Údolí
s-2
Údolí,
Mrak,
Tráva,
Stromy,
Lesní
tůň,
Léto,
Málo
z
mála,
Podzimní,
Proč
se
spustil
déšť,
Ráno
bylo
bílé,
Roztál
sníh...
s-3
Prostým
citem
prodchnutý
vztah
k
přírodě
v
jejích
nejvšednějších
projevech,
střádání
optimismu
z
jejích
každodenních
podob...
s-4
Ani
si
nemusíme
poslechnout
novou,
celkově
teprve
druhou
desku
písničkáře
Bohdana
Mikoláška,
nazvanou
Údolí:
vždyť
stačí
jen
přečíst
si
popořádku
názvy
písniček...
s-5
Mikolášek
přišel
s
tímto
rozvroucněně
naivním
přístupem
už
koncem
šedesátých
let,
tudíž
před
Janem
Nedvědem.
s-6
Oba
zaníceně
velebí
čistou
lásku,
oba
se
rozhořčují
nad
špatnostmi
lidského
světa.
s-7
Také
jejich
hlasy
si
svou
ryze
upřímnou
naléhavostí
příliš
nezadají.
s-8
A
přece
zůstává
dost
rozdílů.
s-9
Mikoláškovy
songy
především
nikdy
nepůsobí
dojmem,
že
byly
spíchnuty
narychlo.
s-10
Prozrazují
větší
promyšlenost,
kdyby
v
ničem
jiném,
tak
určitě
v
hudebním
doprovodu.
s-11
Písničkář
měl
totiž
na
promýšlení
moře
času,
neboť
i
ty
nejznámější
písně
se
dostaly
na
nosič
až
po
předlouhých
letech.
s-12
LP
Znovu...
si
totiž
Mikolášek
vydal
-
vlastním
nákladem
-
až
v
roce
1988
(později
reedice
u
Bontonu).
s-13
Vtírá
se
otázka,
zda
Mikolášek
tehdy
nevybral
ze
své
emigrantské
zásuvky
právě
ty
nejzdařilejší
kousky.
s-14
Pak
by
totiž
hrozilo,
že
každá
další
nahrávka
už
bude
o
poznání
slabší.
s-15
Aspoň
Údolí
k
podobné
domněnce
přímo
svádí.
s-16
V
porovnání
se
Znovu...
na
ní
textově
i
melodicky
výraznější
popěvek
chybí
a
v
paměti
snad
utkví
leda
Léto.
s-17
Jako
kdyby
se
Mikolášek
rozřeďoval...
s-18
Stejně
jako
poprvé,
i
nyní
si
autor
vše
zařídil
sám
-
od
napsání
a
skládání
přes
aranžmá
a
rodinné
nahrávání
v
soukromém
studiu
až
po
samotné
vydání.
s-19
(Pouze
o
výlis
se
postaraly
Loděnice.)
s-20
Rodinná
pohoda
jako
by
mírně
prosákla
celou
nahrávkou.
s-21
I
kdybychom
si
odmyslili
skutečnost,
že
Mikoláškovi
nejbližší
příbuzní
se
projektu
zúčastnili
i
pěvecky,
poslech
alba
Údolí
evokuje
ovzduší
domáckého
poklidu
a
harmonie
plné
tichého
srozumění.
s-22
Všechno
je
sladěno,
ačkoli
Mikolášek
se
jednoduchému
ztvárnění
svých
nápadů
vyhýbá.
s-23
Zkušenosti
s
elektroakustickou
hudbou
v
něm
probudily
skutečného
tvůrce,
jakkoli
doprovod
vždy
zachovává
poslušnost
vůči
rázu
té
které
písně.
s-24
Ve
svém
hledačském
rozletu
využil
Mikolášek
nejrůznějších
nástrojů,
a
k
přizvukování
si
navíc
pozval
několik
hostů,
mezi
nimi
například
svého
někdejšího
spoluhráče
Michaela
Kocába.
s-25
Udivuje
však,
že
při
vší
té
nápadité
rozmanitosti
v
aranžmá
zní
nahrávky
Bohdana
Mikoláška
poměrně
jednostrunně.
s-26
Kde
to,
kruci,
vězí?
dependency tree
•
text view