PML View
ln95048_070
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln95048_070.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_070.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_070.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_070.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln95048_070.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln95048_070.treex.gz |
---|
s-1
Věk
herců
s-2
Image
jsou,
ach,
vždy
tak
krásné;skutečnost
holá
a
ohyzdná
s-3
Stačí
se
podívat
do
starých
filmových
časopisů.
s-4
Pak
jejich
otázky
porovnat
s
parádními
fotografiemi,
které
si
o
rok
nebo
dva
později
dali
udělat
naši
předkové,
za
předpokladu,
že
byli
v
té
době
mladí.
s-5
Uvidíte,
jak
se
Rodolfo
Valentino,
Greta
Garbo,
Marylin
Monroe
i
J.
P.
Belmondo
rozdělili
na
jednotlivé
zevní
znaky
nebo
jejich
seskupení,
aby
pak
vybujeli
v
posledním
městečku.
s-6
Stejné
držení
těla,
účesy,
zadumaný
nebo
odhodlaný
zrak,
sevřené
či
pootevřené
rty.
s-7
Pokud
měly
české
Mařenky
v
dobách
Grety
Garbo
větší
ňadra,
zamáčkly
je.
s-8
Kdyby
mohly,
tak
by
je
v
době
Marylin
Monroe
opět
přihustily.
s-9
Možná,
že
by
se
tohle
napodobování
dalo
předpovídat.
s-10
Spatřili
bychom
jednu
epidemii
rychle
střídající
druhou
s
rostoucím
vlivem,
který
postihuje
stále
větší
počet
lidí.
s-11
Zajímavější
by
mohl
být
výsledek
dalšího
zkoumání,
jež
by
porovnalo
citově
významné
věty
ze
scénářů
nejrozšířenějších
filmů
s
citově
významnými
větami
osobních
dopisů
velkého
počtu
takzvaných
obyčejných
lidí.
s-12
Předpověď
zní,
že
výskyt
podobností
by
v
případě
aspoň
některých
z
nich
byl
podobně
epidemický
jako
výskyt
napodobování
zevních
znaků.
s-13
Obávám
se,
že
to
platí
i
pro
přejímání
způsobů,
jak
řešit
anebo
neřešit
problémy.
s-14
Souměrná
tvářinka,
prázdná
slova
s-15
S
dobou
došlo
k
posunu.
s-16
Nejde
o
pouhé
napodobování,
jde
o
image.
s-17
Modelem
by
mohl
být
Rodolfo
Valentino,
pravděpodobně
homosexuál.
s-18
Nic
proti
tomu,
ale
šlo
o
jeden
z
prvních
světově
rozšířených
image
romantické
lásky
muže
k
ženě.
s-19
Lidé
ukazující
jednou
rukou
do
budoucnosti
nebo
na
nebesa,
přičemž
druhou
sahají
do
vaší
kapsy,
to
dělají
podobně.
s-20
Posun
není
v
tvorbě
image.
s-21
Byly,
jsou
a
budou.
s-22
I
po
shnilém
žlabu
čistá
voda
teče,
tvrdili
(středověcí)
kněží
kážící
vodu,
pijící
víno.
s-23
Posun
je
v
jejich
počtu
a
vlivu.
s-24
To
image
zařizují,
aby
lidé
sledovali
a
prožívali,
jak
se
jim
mluvčí
jakýchkoli
vlivných
nebo
o
vliv
usilujících
skupin
líbí,
a
přitom
je
ani
nenapadlo,
kdo
ti
lidé
jsou,
co
říkají
a
hlavně
o
čem
mlčí.
s-25
Všude
na
světě
to
pánové
dělají
hlouběji
posazeným
hlasem,
neprůstřelným
úsměvem,
pomalejší
mluvou
s
dobře
oddělovanými
slovy,
milým
vějířkem
vrásek
kol
očí.
s-26
Mají-li
všech
pět
pohromadě,
nevtipkují.
s-27
Vědí,
že
by
to
většina
lidí
stejně
nepochopila
už
proto,
že
nezná
souvislosti.
s-28
Vědí,
že
by
byli
považováni
za
arogantní,
což
by
mohla
být
pravda.
s-29
Pokud
dámy
postupují
podobně,
začnou
brzy
vyhlížet
jako
pánové.
s-30
Jsou-li
důsledné,
dotáhnou
to
i
na
vhodný
druh
vousu.
s-31
Působivější
jsou
tudíž
větší
oči
a
poněkud
širší
lícní
kosti.
s-32
To
je
transkulturální
evoluční
znak.
s-33
Naznačuje
plodnost.
s-34
Zájem
početného
podílu
diváků
bude
probuzen,
aniž
je
napadne
důvod.
s-35
Pro
politické
chlapce
a
dívky
je
důležitá
souměrná
tvářinka
a
něco
rozverně
vážného
při
image
zralé
odpovědnosti.
s-36
K
tomu
prázdná
slova,
která
jsou
image
pozitivních
hodnot,
oduševnělosti
a
napodobení
vzorů.
s-37
Zde
začíná
umění
býti
politicky
sexy
bez
ohledu
na
všechna
tři
pohlaví
popsaná
u
lidí.
s-38
Strašidlo
kritického
myšlení
nehrozí
s-39
A
podmínka,
bez
níž
to
nejde?
s-40
Klaunsky
klidná
sebejistota
zastiňující
všechno,
co
čouhá
jak
z
kalhot,
tak
z
bot,
byť
by
pro
ni
nebyl
podklad
ani
důvod.
s-41
Nepřehrávat,
probůh!
s-42
To
budí
démony.
s-43
Lidé
by
mohli
přestat
image
prožívat.
s-44
Mohli
by
začít
přemýšlet
o
tom,
co
vlastně
slyšeli,
případně
kdo
jsou
lidé,
kteří
to
řekli.
s-45
Vždyť
tuší,
že
ke
lhaní,
jako
když
tiskne,
přibylo
lhaní,
jako
když
vysílá.
s-46
Takže
slova,
slova
pružná.
s-47
Za
předpokladu
pokud
možno
nebreptavé
výslovnosti
mají
image
pronášet
buď
slovní
salát
(nikdo
nevyžaduje,
aby
se
v
něm
sami
vyznali),
nebo
odříkávat
pořadí
dnů
v
týdnu.
s-48
Je
to
lepší.
s-49
Nikdo
je
nemůže
vzít
za
slovo.
s-50
Úspěch
je
zaručen
i
v
případě,
kdy
image
omylem
nebo
nehodou
sdělí
informaci.
s-51
Podmínkou
je,
aby
se
jednalo
o
věc
příjemnou,
lidé
ji
očekávali
a
slyšet
chtěli,
aby
neměla
víc
než
tři
sta
bitů
(jeden
řádek)
a
neobsahovala
ani
snítku
kritického
myšlení.
s-52
Bylo
by
omylem
myslet,
že
image
myslí.
s-53
Image
předvádí.
s-54
Myšlení
také.
s-55
Obavy
nejsou
nutné.
s-56
Průzkumy
sledovanosti
televizních
pořadů
a
zpravodajství
dokládají,
že
kritické
myšlení
strašidlem
obcházejícím
naši
zem,
od
dob
husitských
tak
vzdělanou,
že
nám
to
všichni
závidí,
jistě
není.
s-57
Světa
běh
pevně
v
ruce
s-58
Dobré
image
jsou
jen
tehdy
skutečně
dobré,
mohou-li
říkat
kdykoli,
kdekoli,
cokoli.
s-59
Většina
lidí
si
to
nezapamatuje,
zato
si
odnese
příjemný
pocit.
s-60
Přinejhorším
sdělí
image
již
zítra
něco
naprosto
jiného
s
tím,
že
holt
musí
opakovat
stále
stejné
věci,
neboť
kromě
nepozornosti
nebo
zlého
úmyslu
je
i
ta
veřejnost,
která
poslouchá,
natvrdlá.
s-61
Televizní
sledovanost
prokazuje,
že
se
příliš
nemýlí.
s-62
Bude-li
někdo
protestovat,
dostane
při
troše
štěstí
svůj
dopis
na
předposlední
stránku
novin.
s-63
Přečte
jej
zlomek
počtu
unavených
lidí,
kteří
jsou
přesvědčeni,
že
s
tím
stejně
nemohou
nic
dělat.
s-64
O
to
více
je
v
plném
počtu
osloví
všechny
image
na
obrazovce
již
druhý
a
každý
další
den
a
vysvětlí
jim,
na
co
si
musí
zvyknout.
s-65
Vypnou-li
ji,
image
důvěrně
zašeptají
z
rozhlasu
nebo
vzhlédnou
z
jakýchkoli
novin.
s-66
Dopisy
nedopisy,
články
nečlánky,
světa
běh,
který
místo
skutečnosti
mají
v
rukou
čím
dál
tím
víc
image,
bude
pokračovat.
s-67
A
dopadnou-li
věci
nedobře?
s-68
Pak
image
ze
společné
hospůdky
mizí,
jejich
nositelé
balí
kufry,
odcházejí
ke
svým
kontům
psát
paměti
o
tom,
jak
to
mysleli
dobře,
a
vstupují
do
učebnic.
s-69
Ti,
kdo
zbydou,
zaplatí
účet.
s-70
Dobré
image,
účinné
image.
s-71
Při
delším
nošení
se
svými
nositeli
srostou
natolik,
že
je
nikdo
nerozliší,
ani
nositelé
sami.
s-72
Jdou-li
spát,
zavěsí
vyznamenání,
která
si
udělili,
na
noční
košili.
s-73
Z
image
se
stanou
Image.
s-74
Rizikem
by
to
bylo
jen
v
tom
případě,
že
nositelé
image
byli
osobností,
o
kterou
by
je
image
připravily,
ale
to
je
vzácné.
s-75
Nuže,
vzhůru
a
dopředu!
s-76
Kam
to
je
ve
skutečnosti,
nezeptá
se
stejně
téměř
nikdo,
neboť
málokoho
napadne,
na
co
a
proč
se
ptát.
s-77
Zbytek
se
zeptat
neodváží.
s-78
Image
lidí
ukážou
na
image
šťastné
přítomnosti
i
budoucnosti
a
hladina
skupinové
úzkosti
klesne.
s-79
Po
klipech
přijde
fraška
nebo
horor
s-80
Vypadá
to,
že
image
krok
za
krokem
nad
skutečností
vyhrávají.
s-81
Jejich
přijetí
nebolí.
s-82
Kritické
přemýšlení
o
skutečnosti
dá
moc
práce,
bolí
a
je
zdrojem
strachu.
s-83
V
tom
by
mohlo
být
jádro
úspěchu
skupinové
hlouposti.
s-84
Svízelí
je,
že
poslední
slovo
má
vždy
pouze
skutečnost.
s-85
Holá,
nahatá,
ohyzdná
skutečnost.
s-86
Tvůrci
image
se
proto
opírají
o
své
herce.
s-87
Herci
o
image.
s-88
Image
o
své
tvůrce.
s-89
A
zpět.
s-90
V
závěru
se
všichni
veřejně
tváří,
že
věří
všemu,
v
soukromí
se
tváří,
že
nevěří
ničemu,
a
sami
před
sebou
se
tváří,
že
tomu
rozumějí.
s-91
Všem
je
blbře.
s-92
Jako
bychom
to
nechtěli
vědět.
s-93
Opravdu
nastal
věk
herců?
s-94
V
dnešním
tempu
nehrají
komedii
ani
tragédii,
hrají
klipy.
s-95
Jsou-li
účinné,
bývají
důsledky
hororfraškami.
dependency tree
•
text view