PML View

ln95047_044

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/ln95047_044.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95047_044.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95047_044.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95047_044.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln95047_044.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/ln95047_044.treex.gz

s-1 Reklama a prostituce

s-2 Rozhlas

s-3 Brněnský prozaik a dramatik Jiří Kratochvil (1940) se v polistopadové době představil jako rozhlasový autor několikrát (Znáte to, Slepecké cvičení, Nahoru a dolů).

s-4 Na tuto neděli připravil Český rozhlas premiéru jeho Balady o reklamním agentovi.

s-5 V krátké hříčce (uvede ji stanice Vltava ve 14.30 hod.) se autor dotkl fenoménu, pro naši současnost velmi příznačného - reklamy.

s-6 V Kratochvilově "baladě" se setkávají pouze dvě postavy - muž a žena.

s-7 Základní situace je zřejmá: agent chce využít krásy své "oběti" pro natočení reklamy a nechává si vyprávět její "životní příběh".

s-8 Nápaditý a vtipný dialog balancuje mezi realitou a fikcí i mezi komickými a vážnějšími symptomy naší doby.

s-9 Během úsporného a velmi jednoduchého děje se názory postav mění a zároveň se odhaluje jejich vnitřní prázdnota.

s-10 Z uhrančivě krásné Alžběty, jež podle svého vyprávění přináší mužům jen zkázu, se vyklube životem ubitá prostitutka, jež se ve skutečnosti jmenuje Eva.

s-11 Poté, co si hrdinové vyprávění vzpomenou na společné intimní chvilky, spadne i z reklamního agenta falešná maska.

s-12 Jeho radostné fráze o všespasitelnosti reklamy vystřídají omluvy, že reklamu (čili ohlupování lidí a manipulaci s jejich vědomím) odsuzuje a svou práci dělá jen proto, "aby se nějak živil".

s-13 Co je z jejich dialogu - pohybujícího se na hranici reálnosti a bizarnosti - pravda a co lež?

s-14 Pro reklamu i pro prostituci přece platí podobné zákony falešné morálky...

s-15 Z inscenace je znát nejen obvyklá vysoká profesionalita provedení, ale i hravost jejích tvůrců.

s-16 Hana Kofránková prozradila svůj smysl pro humor nejen v režijní práci, ale pronikla do inscenace na kratičkou chvíli dokonce svým hlasem - její parodická reklama na vložky Libera skvěle vystihuje vtíravost i půvabnou stupidnost, jíž svět reklam hojně oplývá.

s-17 Režisérka do obou hlavních rolí obsadila zkušené herce.

s-18 Jiří Klem se proměnil v úlisně medového, falešně optimistického reklamního agenta s příznačnou dávkou šarmu a sebejistoty.

s-19 Simona Stašová zosobňuje tragikomický "zázrak ženské krásy" a ve své kreaci přesvědčivě balancuje mezi obhroublostí a lidskou opravdovostí.

s-20 V době hledání současných her i aktuálních témat je Kratochvilova hříčka důkazem, že s naší dramatickou tvorbou to není tak zlé.

s-21 Tragikomická Balada o reklamním agentovi je jednoduchým, ale sdělným obrazem současnosti, v níž není nouze o profesionální lži ani o prodejnost těla i duše.


dependency treetext view