PML View
ln95046_046
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-2/ln95046_046.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln95046_046.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln95046_046.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln95046_046.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln95046_046.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-2/ln95046_046.treex.gz |
---|
s-1
Urbanová
a
Mozart
s-2
Recenze
s-3
HUDBA:
s-4
Nový
pěvecký
recitál
sopranistky
EVY
URBANOVÉ
byl
pojmenován
VADO
MA
DOVE?
podle
jedné
z
pěti
koncertních
árií
W.
A.
Mozarta,
které
tvoří
páteř
desky.
s-5
O
albu
bylo
už
mnoho
řečeno
a
napsáno.
s-6
Shrnutě:
že
se
zde
Urbanová
dostává
mimo
svůj
vlastní
obor,
jimiž
jsou
verdiovské
a
veristické
heroiny,
že
v
Mozartovi
nemá
možnost
tak
dramaticky
svůj
hlas
rozvinout
a
že
zeštíhlováním
její
fond
ztrácí
na
kvalitě.
s-7
Myslím,
že
zmíněné
názory
odrážejí
několik
nedorozumění.
s-8
Ačkoli
souhlasím
s
míněním,
že
umělecký
účinek
desky
není
zřejmě
jednoznačný,
důvody
jsou
poněkud
jiné.
s-9
Především
Mozartova
hudba
má
zcela
odlišné
a
řekl
bych
méně
okázalé
vlastnosti
než
třeba
party
Leonory
ze
Síly
osudu,
Tosky
nebo
Santuzzy,
vystavěné
na
technický
i
dramatický
efekt.
s-10
Tím
víc
to
platí
o
jeho
koncertních
áriích,
jedněch
z
nejtěžších
úkolů
pro
soprán
vůbec.
s-11
Virtuózní
technika,
cit
a
výraz
v
nich
musí
být
zastoupeny
v
typické
klasicistní
rovnováze.
s-12
Jedno
bez
druhého
nebo
třetího
nemůže
působit
plnohodnotně.
s-13
Eva
Urbanová
se
v
oněch
pěti
číslech
pokoušela
prosadit
především
dramatický
výraz,
čímž
si
ve
vysoko
posazených
áriích
-
zejména
v
jejich
závěrečných
pasážích
-
poněkud
"zablokovala"
svou
techniku.
s-14
Jak
skvěle
je
pěvkyně
technicky
vybavena
(používá-li
odpovídající
polohlas
i
střízlivé
forte),
dokázala
naproti
tomu
výborným
provedením
Amintiny
árie
z
opery
Il
Re
pastore
i
rozsáhlým,
více
než
šestnáctiminutovým
motetem
Exsultate,
jubilate.
s-15
Zde
nejenže
odpovídá
zpěvaččin
hlasový
témbr,
ale
jsou
tu
i
virtuózně
provedeny
koloraturní
pasáže
včetně
krásných
trylků
v
nejrůznějších
polohách.
s-16
Kdo
ví,
jaké
problémy
mají
dnes
s
nimi
(ale
také
s
jednoduššími
ozdobami)
i
naše
koloraturní
sopranistky,
pochopí,
jak
všestrannou
zpěvačkou
Eva
Urbanová
je.
s-17
Orchestrální
doprovod
s
náročnými
sólovými
instrumentálními
party
velmi
dobře
zvládá
-
podobně
jako
při
mozartovském
operním
recitálu
Dagmar
Peckové
-
Pražská
komorní
filharmonie,
řízená
Jiřím
Bělohlávkem.
s-18
Leo
Jehne
Eva
Urbanová:
Vado
ma
dove?
s-19
(Ćrie
pro
soprán).
s-20
CD
vydal:
Clarton,
1994.
dependency tree
•
text view