PML View

ln95045_108

mrp-layerPDT/mrp/tamw/dtest/ln95045_108.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95045_108.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95045_108.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95045_108.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95045_108.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/dtest/ln95045_108.treex.gz

s-1 Herbacos je bystrá štika

s-2 Střední farmaceutické firmy mohou reagovat na požadavky pružněji než velké společnosti

s-3 Obrat 28 miliónů korun a zisk odhadem tři čtyři milióny korun zaznamenala v loňském roce podle slov jednoho z majitelů Ivo Hroneše pardubická společnost Herbacos.

s-4 Vyrábí léčebnou kosmetiku založenou téměř výhradně na výtažcích z léčivých a aromatických rostlin.

s-5 V současnosti je jedinou firmou, která atest na ochranné pracovní masti, vyžadovaný vyhláškou platnou od počátku tohoto roku pro výrobky, které mají být používány jako ochranné pracovní pomůcky.

s-6 Největší konkurent Herbacosu - Slovakofarma Hlohovec, divize Indulona - opomněl o příslušný atest včas požádat.

s-7 Této chyby využila děčínská firma k tomu, aby velmi rychle přebrala zhruba třetinu trhu jednoho ze svých největších konkurentů.

s-8 K jejím zákazníkům patří například Chemopetrol Litvínov, Mostecká uhelná, ČEZ.

s-9 "Prodeje rostou geometrickou řadou," uvedl Martin Sochor z Herbacosu.

s-10 "Přestože naše výrobky jsou o něco dražší, zákazníci je vyzkoušeli a se nechtějí k Induloně vracet."

s-11 Herbacos se chce orientovat především na farmaceutické výrobky, zejména pomocné látky.

s-12 "Důležité je najít na trhu neobsazenou oblast.

s-13 Nechceme vyrábět tablety a kapsle, které jsou k nám schopné vyvážet západní firmy za dumpingové ceny a zlikvidovat tím českou konkurenci.

s-14 Ale například s emulzními přípravky se na našem trhu uplatní spíše středně velká domácí firma, která může velmi pružně reagovat," řekl I. Hroneš.

s-15 Masťové základy pro farmacii nejsou pro velké farmaceutické firmy jako Léčiva Praha nebo Slovakofarma Hlohovec rentabilní.

s-16 V Herbacosu uvažují o tom, že některé dnes vyráběné přípravky léčivé kosmetiky přihlásí k registraci jako léčiva.

s-17 Pro zákazníky se tak stanou cenově zajímavější, protože dnešní 22procentní DPH klesne na pět procent.

s-18 Pro svůj program výroby farmaceutických a kosmetických produktů investovala firma do rekonstrukce výrobních prostor, které splňují podmínky správné výrobní praxe pro výrobu léčiv, a špičkového technologického zařízení švýcarské firmy FRYMA zhruba 10 miliónů korun.


dependency treetext view