PML View

ln95045_051

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-2/ln95045_051.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln95045_051.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln95045_051.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln95045_051.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln95045_051.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-2/ln95045_051.treex.gz

s-1 Dvořák v lyrické podobě

s-2 Recenze

s-3 HUDBA: Antonína Dvořáka jako lyrika představuje nová kompaktní deska DOLEŽALOVA KVARTETA.

s-4 Ačkoli je Smyčcový kvartet As-dur plodem Dvořákova šťastného rozpoložení a skladatelových radostných chvil po definitivním návratu z tříletého pedagogického působení v USA, akcentují interpreti v sukovské zasněnosti spíše lyrické odstíny díla.

s-5 Doležalovo kvarteto je jedním z mnoha českých komorních souborů, jejichž dráhu provázejí uznalé přívlastky.

s-6 Dvořákův pozdní kvartet podává průzračně a čistě, v rozvážnějších tempech a se zdůrazněním přesně odvážené dávky elegické atmosféry.

s-7 Kvartetisté odkazují k pocitům, které jako by byly kdesi za hudbou.

s-8 Ještě více než ve slavném Kvartetu As-dur to vyniká ve Dvořákových Cypřiších, které ani ne šedesátiminutovou nahrávku vhodně završují, bohužel jen ve výběru.

s-9 Vesměs pomalá tempa a evidentní interpretační vcítění harmonují se zhudebněnými básněmi velmi sugestivně.

s-10 O dvacet let dříve Dvořák zkomponoval písňový cyklus vytrysklý z jeho citů k Josefině Čermákové.

s-11 V roce 1887 zpracoval Dvořák některé z oněch písní do lyrického kvartetního cyklu.

s-12 Doležalovci se ho ujali s pochopením.


dependency treetext view