PML View

ln94211_36

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-2/ln94211_36.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln94211_36.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln94211_36.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln94211_36.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-2/ln94211_36.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-2/ln94211_36.treex.gz

s-1 Česká centra propagují i ekonomiku

s-2 Praha ()-

s-3 Informace o životě v ČR, o možnostech podnikání a ekonomické situaci, turistické nabídce i české kultuře přináší zájemcům v zahraničí zatím jedenáct českých center.

s-4 Při jednání zahraničního výboru parlamentu to uvedla ředitelka Správy českých center Gita Fuchsová.

s-5 Česká centra se transformovala většinou z bývalých kulturních a informačních středisek a nyní jim půjde o efektivní propagaci České republiky.

s-6 Jsou otevřena v hlavních městech sousedních zemí, ale i v Moskvě, Sofii, Londýně a Bukurešti.

s-7 V Bratislavě by mělo centrum vzniknout do konce roku, stejně jako v New Yorku a Bruselu.

s-8 V příštím roce přibude Djakarta, výhledově Afrika a Střední Amerika.

s-9 Od 1. července centra převzala síť obchodních delegátů, kteří zastupují v zahraničí české firmy a dosud spadali pod zastupitelské úřady.

s-10 Odstátněním delegáti přijdou o výhody služebních pasů a označení CD na automobilech.

s-11 Se zprostředkováním obchodních kontaktů v zahraničí by jim měla nyní pomáhat česká centra.

s-12 Fuchsová předpokládá, že by centra mohla spolehlivým servisem zvýšit šance pro uplatnění českých výrobků na západních trzích.

s-13 Z šedesáti procent si na sebe vydělávají obchodní činností.

s-14 V příštím roce však potřebují od státu 115 milionů korun na rozvoj.

s-15 S tím nesouhlasí ministr financí.

s-16 Jak ale připomněl poslanec Michal Lobkowicz, ve světě tyto instituce z 99 procent financuje stát.


dependency treetext view