PML View
ln94210_97
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln94210_97.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94210_97.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94210_97.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94210_97.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94210_97.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln94210_97.treex.gz |
---|
s-1
Brusič
Karhan
po
letech
s-2
Recenze
s-3
DIVADLO:
Léto
se
chýlí
ke
konci
a
překvapení
neubývá.
s-4
Black
Box,
nejdéle
hrající
anglické
divadlo
v
Praze
(pod
různými
jmény
existuje
totiž
již
od
roku
1991),
překvapivě
ukončilo
svůj
letní
festival
(postavený
letos
na
českých
hrách)
Káňovou
PARTOU
BRUSIČE
KARHANA,
uvedenou
pod
slušivým
jménem
KARHAN'
S
MEN.
s-5
Čech
si
snad
s
trochou
fantazie
dovede
představit,
co
může
lákat
čilou
americkou
komunitu
v
Praze
na
Čapkově
R.
U.
R.,
Goldflamově
Agatománii
či
Kohoutově
Požáru
v
suterénu.
s-6
Uvedení
prvního
socialistického
výrobního
dramatu,
hitu
sezony
1949,
však
Praha
asi
neočekávala.
s-7
Těžko
říci,
co
znamená
toto
představení
pro
soubor,
co
pro
Američany
a
Angličany
v
Praze,
pro
nás
však
je
přesně
tím,
co
napsala
Lidová
demokracie
při
premiéře
v
Burianově
Déčku
před
léty:
nezapomenutelným
večerem.
s-8
A
to
i
přesto,
že
podobně
nezapomenutelné
věty
starého
Karhana-
Není
to
sice
jako
ve
štelunkách,
žádnej
trumlfajer,
žádná
ouplavice,
ale
taky
žádnej
urlaub-
jsme
se
nedočkali
(nebo
jsme
ji
v
rychlosti
hrdelní
američtiny
nepostřehli).
s-9
Příběh
o
tom,
jak
se
z
dobrých
revolverářů
stali
ještě
lepší
a
vybrousili
pístní
čep
ne
za
šest,
ale
za
čtyři
minuty,
a
to
s
furiantstvím
hodným
potomků
pantáty
Buška
a
Dubského,
hraje
soubor
s
vervou
a
pochopitelně
po
svém,
takže
domorodcům,
kteří
by
se
rádi
zasmáli,
smích
trošku
tuhne
na
rtech.
s-10
Parta
lidiček
v
nejrůznějších
modrých
hadrech
s
kšiltovkami
na
hlavě
nepřipomíná
ani
vzdáleně
dobu
modráků
a
rádiovek,
svazácké
mládí,
košile
modré,
srdce
rudá.
s-11
Spíše
vás
napadne,
že
jste
se
ocitli
v
zamjatinovském
světě.
s-12
Ten
pocit
nevyvolává
jen
zvrácený
optimismus
bezkonfliktního
příběhu,
ale
i
okouzlující
scény,
v
nichž
parta
v
nezabydleném
prostoru
ohraničeném
jen
několika
konstruktivistickými
prvky
pracuje
na
imaginárních
strojích
a
přesné
i
plavné
pohyby
jejich
rukou
vytvářejí
v
prázdnu
imaginární
součástky.
s-13
Režisérce
se
podařilo
líně
tekoucí
děj
bezpečně
vygradovat
až
k
závěrečné
pointě,
aniž
by
se
uchýlila
k
jakékoli
ironii.
s-14
Mohla
se
opřít
o
soubor
s
velmi
pěknou
hereckou
úrovní;
s-15
vedle
vynikajícího
Alana
Kinnairda,
hrajícího
starého
Karhana
s
precizní
věcností
profesionála,
se
v
něm,
pravda,
najdou
i
někteří
amatéři,
jejichž
hraní
je
spíš
kouzlem
nechtěného.
s-16
Dokázala,
že
je
schopna
prohlédnout
budovatelskou
poetiku
hry
a
rekonstruovat
její
pseudořád
svéráznými,
ale
zcela
odpovídajícími
prostředky,
které
míří
k
samé
podstatě
komunistické
utopie.
s-17
Eva
Stehlíková
s-18
The
Black
Box
Summer
Festival
of
Czech
20th
Century
Plays-
s-19
Vašek
Káňa:
Karhan'
s
Men.
s-20
Přeložila
Victoria
Shobrisová.
s-21
Režie
Maggie
Speerová,
scéna
William
Hollister,
kostýmy
Heidi
Mundhenková,
Jennifer
Iacobucciová,
světla
Raphie
Frank.
dependency tree
•
text view