PML View
ln94210_108
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-5/ln94210_108.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-5/ln94210_108.treex.gz |
---|
s-1
V
cizích
pokojích
s-2
Galerie
s-3
Lenka
Lindaurová
s-4
Když
se
mění
prostředí
tak
rychle,
jako
nyní
v
Praze,
nenávratně
mizí
i
některá
romantická
zákoutí.
s-5
Neleží
výhradně
na
periferii,
ale
i
v
centru
města,
kde
doznávají
nejrychlejších
změn.
s-6
Jedno
takové
místo
si
vyhlédli
čeští
a
němečtí
sochaři
(čerství
absolventi
a
studenti
uměleckých
škol)
na
Smíchově
nedaleko
Anděla,
v
ulici
Na
bělidle.
s-7
V
domě
číslo
pět,
který
je
prázdný
a
brzy
má
být
rekonstruován,
obsadilo
čtrnáct
autorů
prostory
bývalých
bytů
a
vytvořili
zde
vlastní
reflexi
na
danou
lokalitu
a
mizející
čas.
s-8
V
srpnu
začali
společně
pracovat
a
minulý
pátek
zpřístupnili
objekt
veřejnosti
(až
do
11.
září).
s-9
Byty
se
zbytky
koupelen,
záchodů,
tapet,
obnažené
elektroinstalace,
trámů
či
kamen
se
projevily
značně
inspirativně.
s-10
Stanislavu
Konvalinkovou
motivovala
bývalá
kuchyň
k
vytvoření
Tajemství
černé
kuchyně,
kde
se
divákovi
ze
tmy
vynořují
magické
záznamy
bývalých
obyvatel:
recepty
a
návody,
ale
také
světla
kočičích
očí
v
zatemněném
okně.
s-11
Lenka
Urbanová
zapojila
elektrické
kabely
do
kovových
desek
na
podlaze
jedné
místnosti,
po
kterých
musí
přejít
návštěvník
na
vlastní
nebezpečí,
touží-
li
nahlédnout
do
třinácté
komnaty,
jen
malinko
pootevřené.
s-12
U
dveří
však
zjistí,
že
dveře
prázdného
pokoje
jsou
zablokovány.
s-13
Klaus
Dobrunz
rozvěsil
sádrové
prádlo
a
jakési
chuchvalce
v
pravidelných
řadách
i
do
trychtýře.
s-14
Skvělého
kontrastu
a
napětí
mezi
jinými
časy
dosáhl
Thomas
Majevszky
instalací
Čtyři
pokoje:
jeden
je
v
původní
poničené
podobě,
dva
jsou
vymalovány
zčásti,
jeden
je
bílý
úplně.
s-15
Horst
Reuschke
si
z
jednoho
pokoje
vytvořil
muzeum.
s-16
Mezi
banálními
a
technickými
exponáty
jsou
také
řady
útvarů
z
chleba
a
zvlášť
z
másla.
s-17
Lenka
Klodová
natáhla
do
bytu
domácí
zvířata
doslova.
s-18
Z
jejich
kožešin
vytvořila
pruh
táhnoucí
se
kolem
dokola,
od
podlahy,
přes
zeď
a
strop.
s-19
V
jiném
pokoji
využila
pohledu
skrz
okno
na
jakousi
dopravní
značku.
s-20
Omalovala
ji
oranžově,
a
tak
vznikl
věčný
západ
slunce,
který
zopakovala
ve
vzoru
na
stěnách.
s-21
Ekkehard
Böhnel
položil
do
bytu
křehkou
papírovou
postel.
s-22
Tendencí
Němců
bylo
uplatnit
spíš
objekty
pro
univerzální
prostor,
Češi
hledali
pointování
instalace
právě
v
daném
místě.
s-23
Podobných
projektů
stále
přibývá
(Štencův
dům,
libeňská
synagoga,
odsvěcené
kostely
atd.).
s-24
Možná
by
tedy
každé
firmě,
která
podobný
pustý
objekt
zakoupí,
stálo
za
to
zamyslet
se,
zda
výtvarná
akce
tohoto
druhu
neznamená
pro
místo
i
sponzora
dobrou
reklamu.
dependency tree
•
text view