PML View

ln94210_108

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-5/ln94210_108.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94210_108.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-5/ln94210_108.treex.gz

s-1 V cizích pokojích

s-2 Galerie

s-3 Lenka Lindaurová

s-4 Když se mění prostředí tak rychle, jako nyní v Praze, nenávratně mizí i některá romantická zákoutí.

s-5 Neleží výhradně na periferii, ale i v centru města, kde doznávají nejrychlejších změn.

s-6 Jedno takové místo si vyhlédli čeští a němečtí sochaři (čerství absolventi a studenti uměleckých škol) na Smíchově nedaleko Anděla, v ulici Na bělidle.

s-7 V domě číslo pět, který je prázdný a brzy být rekonstruován, obsadilo čtrnáct autorů prostory bývalých bytů a vytvořili zde vlastní reflexi na danou lokalitu a mizející čas.

s-8 V srpnu začali společně pracovat a minulý pátek zpřístupnili objekt veřejnosti ( do 11. září).

s-9 Byty se zbytky koupelen, záchodů, tapet, obnažené elektroinstalace, trámů či kamen se projevily značně inspirativně.

s-10 Stanislavu Konvalinkovou motivovala bývalá kuchyň k vytvoření Tajemství černé kuchyně, kde se divákovi ze tmy vynořují magické záznamy bývalých obyvatel: recepty a návody, ale také světla kočičích očí v zatemněném okně.

s-11 Lenka Urbanová zapojila elektrické kabely do kovových desek na podlaze jedné místnosti, po kterých musí přejít návštěvník na vlastní nebezpečí, touží- li nahlédnout do třinácté komnaty, jen malinko pootevřené.

s-12 U dveří však zjistí, že dveře prázdného pokoje jsou zablokovány.

s-13 Klaus Dobrunz rozvěsil sádrové prádlo a jakési chuchvalce v pravidelných řadách i do trychtýře.

s-14 Skvělého kontrastu a napětí mezi jinými časy dosáhl Thomas Majevszky instalací Čtyři pokoje: jeden je v původní poničené podobě, dva jsou vymalovány zčásti, jeden je bílý úplně.

s-15 Horst Reuschke si z jednoho pokoje vytvořil muzeum.

s-16 Mezi banálními a technickými exponáty jsou také řady útvarů z chleba a zvlášť z másla.

s-17 Lenka Klodová natáhla do bytu domácí zvířata doslova.

s-18 Z jejich kožešin vytvořila pruh táhnoucí se kolem dokola, od podlahy, přes zeď a strop.

s-19 V jiném pokoji využila pohledu skrz okno na jakousi dopravní značku.

s-20 Omalovala ji oranžově, a tak vznikl věčný západ slunce, který zopakovala ve vzoru na stěnách.

s-21 Ekkehard Böhnel položil do bytu křehkou papírovou postel.

s-22 Tendencí Němců bylo uplatnit spíš objekty pro univerzální prostor, Češi hledali pointování instalace právě v daném místě.

s-23 Podobných projektů stále přibývá (Štencův dům, libeňská synagoga, odsvěcené kostely atd.).

s-24 Možná by tedy každé firmě, která podobný pustý objekt zakoupí, stálo za to zamyslet se, zda výtvarná akce tohoto druhu neznamená pro místo i sponzora dobrou reklamu.


dependency treetext view