PML View
ln94209_64
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-6/ln94209_64.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_64.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_64.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_64.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_64.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-6/ln94209_64.treex.gz |
---|
s-1
Zámek
čeká
na
střídání
stráží
s-2
Akademie
Dobříš
chce
nájemní
smlouvu
jen
do
vyhodnocení
konkurzu
s-3
Pavel
Janáček
s-4
Dobříšský
zámek
letos
v
létě
po
takřka
pěti
desítkách
let
opustili
spisovatelé.
s-5
Zároveň
se
odtud
odstěhovala
i
Mozartova
akademie,
postgraduální
hudební
škola
pro
mladé
interprety
z
celého
světa,
kterou
tu
od
roku
1993
provozovala
Evropská
Mozartova
nadace
Alaina
Coblence.
s-6
Děkanka
Coblencových
kurzů
Hanna
Arie
Gaifmanová,
ve
Spojených
státech
působící
profesorka
české
literatury
a
středoevropské
kultury,
jejíž
rodina
z
Dobříše
pochází,
ovšem
s
akademií
do
Krakova
neodešla
a
počátkem
července
odevzdala
na
ministerstvo
kultury
projekt
nové
Akademie
Dobříš.
s-7
Fond
kultury
chce
opatrnost
s-8
Ráda
bych
pokračovala
v
tom
nejdůležitějším,
co
tu
vzniklo:
v
radosti
z
hudby.
s-9
Okamžitě
jsem
získala
ohromnou
podporu
mezi
českými
hudebníky,
říká.
s-10
Jmenuje
například
Zuzanu
Růžičkovou,
Petra
Ebena,
Milana
Slavického,
Pražákovo
kvarteto.
s-11
Minulý
týden
přijela
do
Prahy
podepsat
nájemní
smlouvu
na
dobříšský
zámek.
s-12
Z
podpisu
však
zatím
sešlo.
s-13
Dobříšský
zámek
patří
od
léta
Státnímu
fondu
kultury,
jehož
hospodaření
v
souvislosti
s
aférou
České
Lotynky
a
zastavených
pražských
domů
U
Černé
Matky
boží
a
U
hybernů
prověřuje
Nezávislý
kontrolní
úřad.
s-14
Deklarovaným
úmyslem
ministerstva
je
nalézt
provozovatele
zámku
konkursem,
který
by
se
měl
uskutečnit
do
jara
příštího
roku.
s-15
Nikoho
nekritizuji,
opatrnost
chápu,
říká
Gaifmanová.
s-16
Nikdy
jsem
také
nechtěla,
aby
kontrakt
podepsali
na
dlouhou
dobu
nebo
bez
konkurzu.
s-17
Šlo
mi
zatím
jen
o
pronájem
do
doby,
než
bude
konkurz
uzavřen.
s-18
Pokud
bychom
v
něm
neuspěli,
v
pořádku,
příliš
dlouho
jsem
žila
na
Západě,
aby
nevěděla,
že
nemusím
vždycky
vyhrát.
s-19
Vedení
ministerstva
se
doufám
přesvědčí,
že
pro
ně
náš
projekt
nepředstavuje
žádné
riziko.
s-20
Navíc
provoz
zámku
stojí
poměrně
hodně
peněz
i
v
době,
kdy
je
prázdný.
s-21
Jediný
hlídač-
a
na
Dobříši
je
jich
potřeba
víc-
stojí
za
rok
půl
milionu.
s-22
My
bychom
objekt
udržovali
a
jako
nájem
odevzdávali
Státnímu
fondu
kultury
dvacet
procent
z
čistého
zisku.
s-23
Sponzorování
Akademie
Dobříš
se
ujala
Nadace
Českého
námořního
divadla,
není
však
sponzorem
jediným.
s-24
Nadace
pracuje
na
přestavbě
a
přípravě
zámořské
lodi,
jež
pod
českou
vlajkou
a
pod
jménem
Thalia
vypluje
v
dubnu
a
v
různých
světových
přístavem
bude
předvádět
divadelní
a
operní
produkce.
s-25
Souhlasila
jsem
se
spoluprací
za
podmínky,
že
na
lodi
budou
i
koncerty,
uvádí
Gaifmanová.
s-26
Pedagogickou
činnost
na
Dobříši
přitom
žádná
komercializace
nepostihne,
oboje
bude
přísně
oddělené.
s-27
České
námořní
divadlo
získá
v
Akademii
Dobříš
základnu
pro
přípravu
operních
inscenací,
ti
nejlepší
absolventi
dobříšských
interpretačních
kurzů
angažmá
a
neobvyklou
příležitost
vystupovat.
s-28
Komorní
hudba
je
škola
tolerance
s-29
Akademie
Dobříš
se
chce
opírat
o
některé
pedagogy,
kteří
na
Dobříši
vedli
kursy
v
minulosti,
mezi
nimi
Alexandra
Lonquiche,
Anthonyho
Newmana,
Radovana
Vladkovi,
Eduarda
Brunnera,
Hatto
Beyerle.
s-30
Nesoutěžím,
nepřebírám,
tvrdí
ovšem
autorka
projektu.
s-31
Studium
má
být
na
rozdíl
od
Mozartovy
akademie
placené
(patnáct
set
dolarů
za
trimestr).
s-32
Má
to
ekonomické,
ale
i
výchovné
důvody,
tvrdí
Gaifmanová.
s-33
Mívala
jsem
už
na
Dobříši
pocit,
že
co
je
zadarmo,
toho
si
člověk
neváží.
s-34
Při
čtyřiceti
žácích
vystačí
toto
školné
údajně
i
na
stipendia
pro
čtvrtinu
účastníků
kurzů.
s-35
Peníze
by
pro
studium
na
Dobříši
neměly
být
překážka,
země
studentova
původu
by
ovšem
neměl
být
důvod,
říká
Gaifmanová.
s-36
Odmítá
tak
jistou
vnějškovou
političnost
Coblencova
programu,
kde
třetinu
studentů
museli
vždy
tvořit
hudebníci
ze
střední
a
východní
Evropy.
s-37
Tolerance
ano,
ale
přes
hudbu.
s-38
Komorní
hra
je
škola
tolerance
sama
od
sebe,
tvrdí.
s-39
Místo
formálně
praktikovaného
humanitního
studijního
programu
by
děkanka
Gaifmanová
ráda
rozšířila
kurzy
o
workshop
speciální
preventivní
medicíny.
s-40
Co
může
muzikant
dělat
proto,
aby
neměl
profesionální
deformace,
se
na
hudebních
školách
zatím
nevyučuje
nejen
v
České
republice,
ale
většinou
ani
jinde
ve
světě.
s-41
Cestou
newyorského
právníka
Alaina
Coblence,
který
se
v
České
republice
uvedl
pokusem
získat
Stavovské
divadlo,
nechce
jít
Akademie
Dobříš
také
při
veřejné
koncertní
činnosti.
s-42
Spíše
než
na
pořádání
velkých
festivalů
věří
Hanna
Arie
Gaifmanová
na
pravidelné
koncertování
na
Dobříši
i
v
Praze
a
na
spolupráci
s
tím,
co
už
tady
v
dané
oblasti
existuje.
s-43
Máme
také
zájem
dodávat
pravidelné
koncerty
do
nově
zpřístupněné
Novoměstské
radnice,
poznamenává.
s-44
Výuka
by
měla
na
Dobříši
začít
v
lednu.
s-45
Už
teď
začíná
být
pozdě
na
rozesílání
přihlášek,
uzavírá
Gaifmanová.
s-46
Doufám
a
věřím,
že
se
situace
mezi
námi
a
ministerstvem
vyjasní
tento
týden.
dependency tree
•
text view