PML View
ln94209_28
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-6/ln94209_28.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-6/ln94209_28.treex.gz |
---|
s-1
Státní
zakázky
a
výběr
firem
s-2
Podle
některých
poslanců
není
nutná
kontrola
ze
strany
parlamentu
s-3
Praha
(haš,
če)-
s-4
Poslanci
koaličních
stran
nepovažují
za
nutné,
aby
zadávání
státních
zakázek
jednotlivým
firmám
kontroloval
parlament.
s-5
Nepočítá
s
tím
ani
vládní
předloha
zákona
o
zadávání
veřejných
zakázek,
kterou
začnou
výbory
projednávat
tento
týden.
s-6
Člen
rozpočtového
výboru
Tomáš
Páv
(ODS)
LN
řekl,
že
není
možné
srovnávat
náš
systém
zadávání
státních
zakázek,
za
něž
odpovídají
výhradně
ministerstva,
se
systémem
americkým,
kde
o
každé
zakázce
rozhoduje
Kongres.
s-7
Náš
rozpočet
uvolňuje
finance
globálně
pro
jednotlivé
resorty,
zatímco
v
USA
Kongres
peníze
uvolňuje
na
každou
akci
zvlášť.
s-8
Mají-
li
tedy
naše
ministerstva
pravomoc
svobodně
nakládat
s
prostředky,
jež
jim
parlament
vyčleňuje
ze
státního
rozpočtu,
musejí
podle
Páva
odpovídat
sama
i
za
výběr
podniků.
s-9
Kontrola
je
potom
zabezpečena
zpětně
prostřednictvím
Nejvyššího
kontrolního
úřadu
a
rozpočtového
výboru
sněmovny.
s-10
Na
dotaz,
zda
by
aplikace
amerického
systému
na
naše
podmínky
odstranila
nebezpečí
korupce
státních
úředníků
při
výběru
firem,
Páv
řekl,
že
nikoli.
s-11
Nemyslím,
že
jsou
poslanci
natolik
kvalifikovaní,
aby
byli
schopni
takové
záležitosti
posuzovat.
s-12
Pro
naše
podmínky
se
podle
něho
současný
způsob
hodí
lépe.
s-13
Ke
korupci
státních
úředníků
poslanec
uvedl,
že
to
udělají
jenom
jednou.
s-14
I
za
to
odpovídají
jednotliví
ministři.
s-15
Pávovi
prý
spíše
vadí,
že
ministerstva
si
na
tuto
hru
zatím
nezvykla.
s-16
Vždy
se
snaží
omluvit
pochybení
svých
úředníků,
místo
aby
z
toho
vyvozovala
konkrétní
důsledky,
řekl.
s-17
Podotkl,
že
je
věcí
parlamentu,
aby
přitvrdil
svůj
postup
vůči
těm
resortům,
které
znevažují
závěry
Nejvyššího
kontrolního
úřadu.
s-18
Místopředseda
sněmovny
Karel
Ledvinka
(ODA)
považuje
za
dostatečné,
že
parlament
sleduje
zadávání
státních
zakázek
formou
kontroly
rozpočtové
kapitoly
všeobecná
pokladní
správa,
do
níž
tyto
zakázky
spadají.
s-19
Podle
předsedy
klubu
LB
Jaroslava
Ortmana
nestačí,
aby
zakázky
vybírala
ministerstva.
s-20
Vedle
NKÚ
by
měl
výběr
firem
kontrolovat
i
příslušný
parlamentní
výbor.
s-21
Nesmí
se
stát,
aby
se
opakovala
kauza
Lotynka,
zdůraznil.
s-22
Ortman
se
domnívá,
že
státní
zakázky
by
v
zájmu
omezení
lokální
nezaměstnanosti
měly
v
budoucnu
zadávat
i
vyšší
územněsprávní
celky.
dependency tree
•
text view