PML View

ln94209_28

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-6/ln94209_28.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-6/ln94209_28.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-6/ln94209_28.treex.gz

s-1 Státní zakázky a výběr firem

s-2 Podle některých poslanců není nutná kontrola ze strany parlamentu

s-3 Praha (haš, če)-

s-4 Poslanci koaličních stran nepovažují za nutné, aby zadávání státních zakázek jednotlivým firmám kontroloval parlament.

s-5 Nepočítá s tím ani vládní předloha zákona o zadávání veřejných zakázek, kterou začnou výbory projednávat tento týden.

s-6 Člen rozpočtového výboru Tomáš Páv (ODS) LN řekl, že není možné srovnávat náš systém zadávání státních zakázek, za něž odpovídají výhradně ministerstva, se systémem americkým, kde o každé zakázce rozhoduje Kongres.

s-7 Náš rozpočet uvolňuje finance globálně pro jednotlivé resorty, zatímco v USA Kongres peníze uvolňuje na každou akci zvlášť.

s-8 Mají- li tedy naše ministerstva pravomoc svobodně nakládat s prostředky, jež jim parlament vyčleňuje ze státního rozpočtu, musejí podle Páva odpovídat sama i za výběr podniků.

s-9 Kontrola je potom zabezpečena zpětně prostřednictvím Nejvyššího kontrolního úřadu a rozpočtového výboru sněmovny.

s-10 Na dotaz, zda by aplikace amerického systému na naše podmínky odstranila nebezpečí korupce státních úředníků při výběru firem, Páv řekl, že nikoli.

s-11 Nemyslím, že jsou poslanci natolik kvalifikovaní, aby byli schopni takové záležitosti posuzovat.

s-12 Pro naše podmínky se podle něho současný způsob hodí lépe.

s-13 Ke korupci státních úředníků poslanec uvedl, že to udělají jenom jednou.

s-14 I za to odpovídají jednotliví ministři.

s-15 Pávovi prý spíše vadí, že ministerstva si na tuto hru zatím nezvykla.

s-16 Vždy se snaží omluvit pochybení svých úředníků, místo aby z toho vyvozovala konkrétní důsledky, řekl.

s-17 Podotkl, že je věcí parlamentu, aby přitvrdil svůj postup vůči těm resortům, které znevažují závěry Nejvyššího kontrolního úřadu.

s-18 Místopředseda sněmovny Karel Ledvinka (ODA) považuje za dostatečné, že parlament sleduje zadávání státních zakázek formou kontroly rozpočtové kapitoly všeobecná pokladní správa, do níž tyto zakázky spadají.

s-19 Podle předsedy klubu LB Jaroslava Ortmana nestačí, aby zakázky vybírala ministerstva.

s-20 Vedle NKÚ by měl výběr firem kontrolovat i příslušný parlamentní výbor.

s-21 Nesmí se stát, aby se opakovala kauza Lotynka, zdůraznil.

s-22 Ortman se domnívá, že státní zakázky by v zájmu omezení lokální nezaměstnanosti měly v budoucnu zadávat i vyšší územněsprávní celky.


dependency treetext view