PML View
ln94209_103
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-2/ln94209_103.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln94209_103.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln94209_103.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln94209_103.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-2/ln94209_103.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-2/ln94209_103.treex.gz |
---|
s-1
Maturita
pro
sluchově
postižené
s-2
Beroun
(mš)-
s-3
Moje
neslyšící
dcera
se
už
od
první
třídy
musela
smiřovat
s
tím,
že
bude
švadlenou.
s-4
Jiný
obor
pro
sluchově
postižené
dívky
donedávna
neexistoval,
řekla
Lidovým
novinám
Jaromíra
Slámová,
matka
neslyšící
Markéty.
s-5
Po
roce
1989
se
podle
ní
začaly
naštěstí
rozšiřovat
studijní
a
učební
možnosti
pro
tyto
děti.
s-6
Markéta
před
prázdninami
úspěšně
prošla
talentovými
zkouškami
na
nový
pětiletý
maturitní
obor
zubní
technik
Střední
zdravotnické
školy
pro
sluchově
postižené.
s-7
V
Institutu
pro
neslyšící
v
Berouně
byla
včera
slavnostně
zahájena
výuka.
s-8
Jeho
ředitel
Miloň
Potměšil
uvedl,
že
jde
svým
způsobem
o
raritu.
s-9
V
Evropě
podobný
obor
zakončený
maturitou
prý
neexistuje.
s-10
Podle
Karly
Milcové
z
ministerstva
zdravotnictví,
která
se
podílela
na
koncepci
výuky,
bude
maturitní
obor
pro
neslyšící
o
rok
delší
než
na
normální
škole.
s-11
Zvlášť
obtížný
má
být
pro
neslyšící
první
rok
studia,
kdy
se
studenti
seznámí
s
novými
latinskými
výrazy.
s-12
Svými
znalostmi
i
dovednostmi
však
budou
sluchově
postižení
absolventi
zcela
rovnocenní
těm,
kteří
vyjdou
z
ostatních
zdravotnických
škol.
s-13
Federace
rodičů
a
přátel
sluchově
postižených,
která
přišla
na
nápad
maturitní
obor
zubní
technik
otevřít,
je
však
přesvědčena,
že
je
v
ČR
stále
malý
výběr
učebních
oborů
a
studia
s
maturitou.
s-14
Podle
místopředsedy
Federace
Josefa
Boudy
žije
v
ČR
asi
300
tisíc
sluchově
postižených
lidí.
s-15
Federace
se
jim
snaží
zprostředkovat
potřebné
informace.
s-16
Připravuje
také
mj.
otevření
integrované
mateřské
školky
pro
neslyšící.
s-17
Společnost
by
totiž
podle
ředitele
Institutu
pro
neslyšící
Miloně
Potměšila
měla
být
vnímavější
k
handicapovaným.
s-18
Je
třeba
otevírat
více
integrovaných
škol
a
učit
zdravou
populaci
větší
citlivosti.
s-19
Člověk
se
při
setkání
s
postiženým
vlastně
stydí
za
to,
že
je
zdravý.
s-20
Z
toho
pocitu
někdy
pramení
tendence
handicapované
osoby
raději
izolovat,
uvedl
Potměšil.
s-21
Institut
se
v
poslední
době
zaměřil
na
vyhledávání
hluchoslepých.
s-22
Nedokážeme
odhadnout,
zda
jich
v
ústavech
žije
několik
desítek,
nebo
několik
stovek.
s-23
Nedávno
jsme
k
nám
přivezli
z
kojeneckého
ústavu
hluchoslepá
dvojčata.
s-24
Neuměla
vůbec
nic,
vlastně
jimi
jen
protékalo
mléko.
s-25
Nyní
jim
jsou
čtyři
roky
a
díky
speciální
péči
se
naučila
všechno,
co
by
měla
ve
svém
věku
umět,
řekl
Potměšil.
dependency tree
•
text view