PML View

ln94208_3

mrp-layerPDT/mrp/tamw/etest/ln94208_3.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/etest/ln94208_3.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/etest/ln94208_3.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/etest/ln94208_3.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/etest/ln94208_3.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/etest/ln94208_3.treex.gz

s-1 Vůz roku nebyl doceněn

s-2 Japonský Nissan čeká na zkušenější motoristy

s-3 Tomáš Pudil

s-4 Automobilka Nissan patří v západní Evropě i ve světě k nejprodávanějším.

s-5 Drží druhou příčku v Japonsku a čtvrtou ve světě, ovšem místo na českém žebříčku tomuto trendu neodpovídá.

s-6 Kde hledat příčinu takového rozdílu, o tom jsme mluvili s obchodním ředitelem Nissan ČR ing. Lubomírem Tvrdíkem.

s-7 Jedním z důvodů je pozdější a od našeho zakladatele poněkud opatrnější nástup na tehdy- v roce 1991- ještě československý trh.

s-8 Mnozí konkurenti ho zpracovávali intenzivněji a uvolnili i větší prostředky na investice.

s-9 To se projevilo jak poměrně pomalým růstem počtu dealerů, tak i počtem nabízených typů.

s-10 V roce 1992 jsme měli k dispozici tři modely a Mazda například osm.

s-11 V tom jsme byli určitým způsobem handicapováni ve srovnání s jinými evropskými i světovými výrobci.

s-12 o To ovšem nemohl být jediný důvod.

s-13 Seat ještě užší škálu vozů než vy a jeho vozy patří mezi nejprodávanější.

s-14 Český zákazník dosud jiná měřítka než ten ve světě.

s-15 Hodně se ovlivnit reklamou a vzhledem, nejvíce pak cenou.

s-16 Nissan je mezi odborníky znám svým soustředěním na technické provedení.

s-17 Motor, podvozek.

s-18 Proto ho také evropský kupec, který již vystřídal několik značek, vyhledává.

s-19 U nás ještě stále kupují oči a hlavně zmíněná peněženka, takže naše o něco dražší modely nejdou tolik na odbyt jako třeba velmi líbivé mazdy.

s-20 Důležitý je i způsob prodeje.

s-21 Zákazník nemá všude možnost se s autem projet, takže se spoléhá na informace z tisku a od přátel.

s-22 Důkazem mých slov může být Nissan Micra, vyhlášený za vůz roku 1993.

s-23 Ačkoliv se jedná o prostorný malý automobil s výbornými motorickými i jízdními vlastnostmi, jimiž právě odborníky přesvědčil, aby ho označili za vůz roku, u nás zůstal nedoceněný a odbyt nebyl úměrný této jeho pozici.

s-24 Lidi odrazovala vyšší cena, ovšem třeba v Itálii, kde si řidiči potrpí na dobré vozy, se stal doslova trhákem.

s-25 o Výchova motoristy se nedá uspěchat.

s-26 Máte jiné způsoby, jak přesvědčit zákazníky?

s-27 Provádíme různé prodejní akce, nabízíme výhodní leasing.

s-28 Na podzim letošního roku snižujeme koeficient na 1.15, u užitkových vozidel základní sazbu dokonce na 1.12 při 35procentní akontaci a 36 splátkách.

s-29 Dovezeme nový model Micra, u kterého půjdeme díky pochopení firmy s cenou dolů o 39000 korun.

s-30 Na příští rok chystáme uvedení na trh modelu Nissan Maxima, který je velice úspěšný v USA.

s-31 Měsíčně se tam prodává deset tisíc vozů.

s-32 Tak obsadíme i kategorii, kterou jsme dosud neměli.


dependency treetext view