PML View
ln94208_14
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-3/ln94208_14.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-3/ln94208_14.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-3/ln94208_14.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-3/ln94208_14.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-3/ln94208_14.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-3/ln94208_14.treex.gz |
---|
s-1
Palestince
čekají
problémy
s-2
Dosažení
porozumění
mezi
Izraelem
a
Organizací
pro
osvobození
Palestiny
bylo
doprovázeno
zveřejněním
úmyslů
různých
mezinárodních
organizací
a
zemí
napomáhat
rozvoji
hospodářství
na
územích,
na
nichž
bude
na
západním
břehu
Jordánu
a
v
Gaze
vykonávána
omezená
palestinská
samospráva.
s-3
Hovořilo
se
a
hovoří
o
miliardách
dolarů.
s-4
Jedna
věc
jsou
však
úmysly
a
sliby
a
druhá
potom
uvedení
toku
peněz
do
pohybu.
s-5
Existují
již
určité
projekty
na
výstavbu
infrastruktury
a
výrobní
základny
na
územích
obývaných
Palestinci,
ale
jejich
uvádění
v
život
nebude
zřejmě
tak
rychlé,
jak
si
to
představovali
Palestinci
i
celý
ostatní
svět.
s-6
Zahraniční
investoři
váhají,
a
nelze
se
jim
divit.
s-7
Příčin,
proč
se
proud
peněz
do
palestinské
ekonomiky
zatím
neuvolnil,
je
několik.
s-8
V
zahraničí
zaprvé
přežívají
pochybnosti
o
tom,
zda
je
OOP
s
to
udržet
na
jí
spravovaných
územích
klid
a
politickou
stabilitu.
s-9
Dosavadní
vývoj
v
Gaze
a
na
západním
břehu
Jordánu
bohužel
nedává
příliš
za
pravdu
optimistům,
kteří
očekávají,
že
vztahy
mezi
Izraelem
a
Plastinci
po
podpisu
dohod
budou
vcelku
bezproblémové
a
že
v
rámci
OOP
si
udrží
hlavní
slovo
umírněné
frakce.
s-10
Infrastruktura
výroby
a
obchodu
na
území
spravovaném
OOP
je
navíc
na
tak
nízkém
stupni,
že
její
modernizace
a
přizpůsobení
dnešním
požadavkům
si
vyžádá
vskutku
enormní
výdaje.
s-11
Na
územích
pod
palestinskou
samosprávou
je
rovněž
katastrofální
nedostatek
technických
i
komerčních
manažerů
všech
stupňů.
s-12
Je
sice
pravda,
že
Palestinci
žijící
po
roce
1948
mimo
Plaestinu
si
již
stačili
vytvořit
početnou
inteligenci,
ovšem
její
příslušníci
vesměs
zaujímají
dobře
placená
místa
v
jiných
arabských
zemích
nebo
jinde
ve
světě
a
do
palestinské
vlasti
jsou
ochotni
přijet
se
nanejvýše
jen
podívat.
s-13
Na
území
pod
palestinskou
samosprávou
není
zatím
jasná
otázka
hospodářského
a
obchodního
zákonodárství,
což
je
skutečnost,
která
opatrné
zahraniční
investory
také
spíše
odrazuje.
s-14
OOP
připravuje
obchodní
zákoník,
ale
než
bude
hotov,
platí
zákony
Jordánského
hášimovského
království,
jež
spravovalo
západní
břeh
Jordánu
před
jeho
záborem
Izraelem
v
roce
1967.
s-15
Tyto
zákony
ovšem
nejsou
v
zahraničí
hodnoceny
jako
příliš
stimulativní
pro
zahraniční
podnikatele,
neboť
jim
dovoluje
maximálně
49%
podíl
v
místních
firmách
a
neumožňuje
nákup
pozemků.
s-16
Dosud
také
není
známo,
jakému
typu
ekonomiky
bude
na
plestinském
území
dána
přednost.
s-17
OOP
a
palestinští
ekonomové
sice
hlásají
úmysl
praktikovat
smíšenou
ekonomiku,
ale
v
palestinských
kruzích
je
stále
více
hlasů,
které
navrhují,
aby
stát
preferoval
některá
odvětví,
např.
turistiku,
a
v
zájmu
toho
je
také
centrálně
plánoval
a
řídil.
s-18
Důsledkem
málo
rozvinuté
výrobní
základny
a
infrastruktury
je
i
nedostatek
potřebných
hospodářských,
finančních
a
technických
informací.
s-19
V
neposlední
řadě
se
zahraniční
ivnestoři
obávají
toho,
že
velká
část
jimi
poskytnutých
přostředků
by
se
mohla
nenávratně
ztratit
v
kolotoči
nehospodárnosti,
defraudací
a
korupce.
s-20
(pp)
dependency tree
•
text view