PML View
ln94207_10
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/etest/ln94207_10.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/etest/ln94207_10.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/etest/ln94207_10.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/etest/ln94207_10.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/etest/ln94207_10.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/etest/ln94207_10.treex.gz |
---|
s-1
Ambiciózní
letoun
má
zelenou
s-2
Aero
je
podle
jeho
šéfa
natolik
úspěšné,
že
by
konkurence
uvítala
jeho
pád
s-3
Jan
Gazdík
s-4
Dokud
mělo
Aero
Vodochody
zahraniční
zakázky,
tak
si
nás
tisk
moc
nevšímal,
řekl
LN
Zdeněk
Chalupník.
s-5
Jakmile
však
máme
šanci
dostat
kontrakt
od
české
armády
na
72
letounů
L-159,
který
je
pro
Aero
velmi
důležitý,
jsme
skandalizováni.
s-6
Chalupník
nekomentuje
pokus
podplatit
náměstka
ministra
obrany
Kalouska,
aby
při
výběru
partnera
na
dodávku
elektroniky
do
L-159
favorizoval
izraelský
Elbit.
s-7
Říká
jen,
že
státní
úředník
nemůže
ovlivnit
zahraniční
zakázku
na
elektroniku.
s-8
Je
to
prý
věcí
Aera
a
jeho
vlastníků,
kteří
musí
respektovat
rozhodnutí
vlády.
s-9
Současná
kooperace
Aera
s
Elbitem,
díky
němuž
Vodochody
získaly
thajský
kontrakt
a
rýsují
se
i
další
dodávky,
nemá
prý
s
upřednostňováním
Elbitu
při
výběru
dodavatele
pro
L-159
nic
společného.
s-10
V
úvahu
se
musí
vzít
nejenom
technická
úroveň
zahraničních
dodavatelů
(nejlepší
se
jeví
nabídka
Rockwellu),
roli
podle
Chalupníka
hraje
i
zakomponování
kontraktu
do
podnikatelského
záměru
Aera,
přičemž
prý
nelze
opomenout
dosavadní
spolupráci
s
Elbitem
na
jiných
zakázkách.
s-11
Své
musí
říct
i
politická
reprezentace.
s-12
Jen
ona
prý
může
komplexně
posoudit
výběr
partnera
k
tak
rozsáhlému
exportnímu
projektu,
jímž
L-159
pro
ČR
je.
s-13
Ustanovení
komise,
která
vládě
připraví
podklady
k
rozhodnutí,
se
šéf
Aera
bránil
proto,
že
neměl
k
dispozici
potřebné
studie.
s-14
Tvrzení,
že
tříměsíční
zdržení
ohrožuje
vývoj
letounu,
označuje
za
nekompetentní
soudy.
s-15
L-159
dotáhnu
do
konce
a
balím
to,
říká
Chalupník.
s-16
Aeru
jsem
byl
užitečný,
když
přišlo
o
východní
trhy
a
já
dokázal
získat
podporu
zahraničí,
aby
nám
pomohl
proniknout
do
světa.
s-17
Dávám
práci
několika
tisícovkám
lidí
a
pokud
padne
Aero,
odskáče
to
pět
vesnic
v
okolí
Vodochod.
s-18
V
jistém
okamžiku
se
však
stanu
brzdou,
protože
nesouhlasím
s
procesy,
jimž
se
Aero
nevyhne,
například
se
způsobem
privatizace
leteckého
průmyslu.
s-19
Chalupníkovi
prý
vždy
šlo
o
výrobu
kvalitních
letadel
a
L-159
má
šanci
nejen
v
postkomunistických,
ale
i
některých
evropských
zemích.
s-20
Jsme
natolik
úspěšní,
že
by
naši
konkurenti
uvítali
pád
Aera,
končí
jeho
šéf.
dependency tree
•
text view