PML View
ln94205_72
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln94205_72.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94205_72.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94205_72.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94205_72.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94205_72.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln94205_72.treex.gz |
---|
s-1
Obecní
dům
je
tučné
sousto
s-2
Radka
Kvačková
s-3
Je
to
pár
let,
co
komunističtí
otcové
města
vzdychali
nad
rozpadající
se
Prahou:
Copak
peníze,
o
ty
by
nebylo,
ale
kapacity
na
opravy
chybějí.
s-4
Jak
se
doby
změnily!
s-5
Dneska
se
u
nás
firmy
o
zakázky
perou
a
když
se
vyskytne
tučné
sousto,
jakým
je
téměř
jedenapůlmiliardová
zakázka
na
rekonstrukci
Obecního
domu,
nezůstává
stranou
strkanice
ani
tisk.
s-6
Do
veřejné
soutěže
na
dodavatele
rekonstrukčních
prací
se
přihlásilo
dvacet
šest
společností.
s-7
Do
druhého
kola
jich
jedenáctičlenná
komise
jmenovaná
radou
pražského
zastupitelstva
pustila
sedm,
do
třetího
pak
čtyři,
a
to
v
pořadí:
PSJ
Jihlava,
Metrostav,
Konstruktiva
a
Českomoravská
stavební.
s-8
V
polovině
července
radní
předložené
rozhodnutí
akceptovali.
s-9
Dodnes
však
žádná
smlouva
podepsána
nebyla.
s-10
Zato
se
začaly
ve
sdělovacích
prostředcích
objevovat
pochyby
o
regulérnosti
celého
řízení.
s-11
Podle
toho,
co
se
nám
podařilo
zjistit,
stála
za
nimi
Konstruktiva
a
jedna
(možná
by
se
mělo
říci
pouze
jedna)
členka
komise,
ing.
Yvonne
Janková,
z
ministerstva
kultury.
s-12
Námitky
se
týkaly
v
zásadě
dvou
věcí:
jednak
takzvané
dvojí
ceny,
která
se
měla
vyskytnout
v
nabídce
vítězných
Jihlavských,
jednak
údajné
změny
podmínek
v
průběhu
řízení.
s-13
Faktem
je,
že
jihlavská
společnost
si
ve
své
nabídce
nechala
pootevřená
vrátka
k
přizpůsobování
ceny
podle
nabídek
konkurentů,
a
to
formulací,
že
u
restaurátorských
prací
předpokládá
třicetiprocentní
pohyblivou
částku.
s-14
A
skutečností
také
je,
že
město
napřed
hledalo
dodavatele
a
později
organizátora
pro
zajištění
akce.
s-15
V
tom
je
určitá
změna
zadání
a
určitý
rozdíl.
s-16
Dodavatel
dodává
práci,
organizátor
by
měl
dodávat
nejlepší
a
nejlevnější
dodavatele.
s-17
Dělá-li
jedna
firma
obojí,
hrozí
nebezpečí,
že
bude
protežovat
svoje
lidi
a
svoje
služby
bez
ohledu
na
cenu
a
kvalitu.
s-18
Alespoň
tak
praví
selský
rozum.
s-19
Ředitel
Obecního
domu
Zbyněk
Sadil
však
oponuje.
s-20
Podle
něho
je
dobře,
když
organizátor
je
taky
trochu
dodavatelem,
protože
zařídí
staveniště
a
může
promptně
zaskočit,
kdyby
došlo
k
nějakému
výpadku.
s-21
Otázka
protežování
se
prý
dá
vyřešit
tím,
že
bude
spolurozhodováním
o
výběru
subdodavatelů
vybaven
také
investor,
tedy
městem
financovaný
Obecní
dům.
s-22
Neoddiskutovatelné
je
jedno:
Oprava
Obecního
domu
se
oddaluje
a
objekt
chátrá.
s-23
Chátrá
přesto,
že
na
zahájení
rekonstrukce
peníze
jsou
a
podniky
se
po
letech
deformovaných
ekonomických
vztahů
na
práci
zase
přirozeně
třesou.
s-24
Veřejnost
by
se
mohla
ptát,
proč
radní
tolik
váhají,
když
už
jednou
jmenovali
komisi
a
zmocnili
ji
vybrat
toho
nejlepšího.
s-25
Přestali
snad
jejímu
úsudku
z
ničeho
nic
věřit?
s-26
Pak
ať
to
řeknou,
vysvětlí
a
komisi
rozeženou.
s-27
Jinak
si
mohou
poplatníci,
přispívající
do
městské
pokladny,
myslet
o
dohadování
nad
jejím
víkem
ledacos.
dependency tree
•
text view