PML View

ln94204_27

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-5/ln94204_27.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_27.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_27.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_27.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_27.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-5/ln94204_27.treex.gz

s-1 Pivovar Bernard nestačí vyrábět

s-2 Majitelé podniku chtějí kvalitou a tradicí dosáhnout výroby piva Bernard jako značkového nápoje

s-3 Eva Seifertová

s-4 Výroba a odbyt piva v pivovaru Bernard v Humpolci vzrostly proti roku 1991 o více než pět set procent.

s-5 S odhadovaným výstavem piva 140 000 hl pro letošní rok se řadí mezi malé pivovary.

s-6 Jak uvedl Stanislav Bernard, jeden ze tří společníků veřejněobchodní společnosti Bernard, malé pivovary přispívají v každé zemi k udržení kultury v pivovarnictví a rozšiřují spektrum značek na trhu.

s-7 Humpolecký pivovar vydražila v rámci malé privatizace koncem roku 1991 trojice podnikatelů - Stanislav Bernard, Rudolf Šmejkal a Josef Vávra.

s-8 V průběhu tří let se jim podařilo nahradit všechna zastaralá výrobní zařízení s výjimkou varny.

s-9 Podle slov S. Bernarda získalo pivo obnovou výrobní technologie vyšší kvalitu.

s-10 K tomu přispělo i dodržování technologické kázně a důsledné dodržování čistoty.

s-11 Pivo vaří z vody čerpané z vlastních studen a z pečlivě vybíraných surovin.

s-12 Orientují se převážně na domácí suroviny - chmel ze Žatce, slad z Moravy.

s-13 Chmelové extrakty dovážejí z Německa pro vysoký obsah hořkých látek.

s-14 V pivovaru se snaží o profilaci piva Bernard jako značky, která není pro spotřebitele levná.

s-15 Podle údajů S. Bernarda je přesto o jejich pivo takový zájem, že doslova nestačí vyrábět.

s-16 Situaci měla vyřešit privatizace nedalekého pelhřimovského pivovaru již před třemi roky.

s-17 Jak řekl pro LN S. Bernard, pivovar by tak mohl zvýšit dnešní nedostatečnou výrobní kapacitu.

s-18 Dodnes se však táhne již druhý soudní proces mezi právovárečníky a státním podnikem.

s-19 Jeho výsledek je zatím v nedohlednu.

s-20 Majitelé Bernarda tvrdí, že se rozhodně nebojí konkurence ze strany malých a středních pivovarů.

s-21 Ta je podle nich spíše prospěšná.

s-22 Rozpor nevidí mezi malými pivovary, ale obřími a zbytkem.

s-23 V loňském roce zaznamenala firma Bernard reálný obrat 84 milionů korun, letos očekává asi 99 milionů korun.

s-24 Hospodaření firmy za loňský rok označil S. Bernard jako vyrovnané s nulovým ziskem, avšak se všemi splněnými závazky vůči spořitelně, finančnímu úřadu i dodavatelům.

s-25 Společnost sice splácí úvěry, ale nepřestává investovat.

s-26 Jenom splácet úvěry a žít z podstaty je cestou rovnou do pekla, dodal S. Bernard.

s-27 Společnost Bernard zaměstnává pětašedesát osob.

s-28 Do jejich výrobního sortimentu patří světlá desítka, jedenáctka, dvanáctka a polotmavá jedenáctka.

s-29 Ze 750 odběratelů převažují zákazníci z oblasti Humpolce, Pelhřimova, Jihlavy, Pardubic, Kolína, Prahy, Brna, Hodonína a Břeclavi.

s-30 Zhruba do dvou procent z objemu výroby vyvážejí na Slovensko.

s-31 Po špatných zkušenostech s platbami některých odběratelů v minulých dvou letech přistoupili v pivovaru Bernard k systematické kontrole pohledávek.

s-32 Na základě pravidelných měsíčních inventur nepropadá dnes do dlouhodobých pohledávek téměř nic.

s-33 Pivo Bernard bylo naposledy oficiálně ohodnoceno a oceněno na Mezinárodním veletrhu pivovarnictví a sladovnictví Pivex 94 zlatými poháry odborné i laické poroty.


dependency treetext view