PML View
ln94204_157
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-8/ln94204_157.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-8/ln94204_157.treex.gz |
---|
s-1
Jídelní
vozy
podnikají
bez
smlouvy
s-2
Obsluha
pasažérů
na
českých
tratích
je
zastaralá
a
ztrátová
s-3
Praha
(dr)
-
s-4
Bez
písemné
smlouvy
s
Českými
drahami
už
dva
roky
podniká
akciová
společnost
Jídelní
a
lůžkové
vozy
(JLV).
s-5
Součástí
privatizačního
projektu,
podle
něhož
se
JLV
osamostatnily
od
dřívějších
ČSD,
jsou
podle
slov
generálního
ředitele
JLV
Jiřího
Paula
i
zásady
budoucí
spolupráce
obou
společností,
které
stanoví
také
podmínky
podnikání
této
firmy.
s-6
Neexistenci
smlouvy
mezi
oběma
společnostmi
bude
řešit
obchodní
soud.
s-7
České
dráhy
vlastní
vagony
jídelních
a
lůžkových
vozů,
navíc
je
ve
Fondu
národního
majetku
pro
ně
ponecháno
35
%
akcií
společnosti
JLV.
s-8
Vloni
předložily
dráhy
návrh
smlouvy,
v
němž
požadují
na
JLV
50
až
60
mil.
Kč
za
poskytování
služeb.
s-9
Vzhledem
k
zisku
pěti
mil.
Kč
jsou
tyto
požadavky
podle
J.
Paula
nesplnitelné.
s-10
Provozování
jídelních
vozů
na
vnitrostátních
linkách
je
ztrátové.
s-11
Například
denní
výkon
jídelního
vozu
v
rychlíku
Šohaj
je
kolem
1500
Kč.
s-12
Vozy,
které
poskytují
služby
na
zahraničních
tratích,
mají
denní
výkon
kolem
30
tisíc
Kč.
s-13
Tady
ovšem
JLV
narážejí
na
jinou
překážku
-
jídelní
vozy
jsou
zastaralé.
s-14
V
Českých
Velenicích
sice
provádějí
rekonstrukci
jejich
interiérů,
do
té
však
není
zahrnut
podvozek,
u
nějž
se
nadále
počítá
pouze
s
rychlostí
do
160
km/hod.,
zatímco
v
zahraničí
je
požadavek
na
rychlosti
do
200
km/hod.
s-15
Do
posledního
grafikonu
Evropské
konference
o
vlakové
dopravě
jsou
ještě
české
jídelní
vozy
zahrnuty,
ale
J.
Paul
se
domnívá,
že
je
to
naposled.
s-16
Nový
vůz
s
vybavením
obvyklým
v
Evropě,
to
znamená
s
klimatizací,
mrazáky
apod.,
stojí
3
až
3,8
mil.
DEM
(60
až
70
mil.
Kč).
s-17
Pořídit
minimálně
10
vozů
se
blíží
miliardě.
s-18
To
není
v
moci
naší
ani
Českých
drah.
s-19
Je
to
věc
dopravní
politiky
státu,
uvedl
J.
Paul.
s-20
Všechny
okolní
státy,
Maďarsko,
Polsko
apod.,
vozy
modernizují
a
vytlačují
nás
tak
z
trhu,
dodal.
s-21
Podle
jeho
slov
podepsaly
České
dráhy
smlouvu
o
smlouvě
budoucí
s
rakouskou
firmou
SGP.
s-22
Ta
by
měla
dodat
10
nových
vozů,
ovšem
první
nejdříve
15
až
18
měsíců
od
podpisu
smlouvy.
s-23
JLV
navrhují
provozovat
klasické
jídelní
vozy
pouze
na
zahraničních
tratích.
s-24
Občerstvení
na
vnitrostátních
linkách
by
mohlo
být
zajištěno
formou
samoobsluh
a
občerstvovacích
vozíků.
s-25
K
výsledkům
nedávné
kontroly
České
obchodní
inspekce,
která
objevila
závažné
nedostatky
v
hygieně,
J.
Paul
uvedl,
že
nikdy
žádnému
zákazníkovi
nenabízeli
potraviny
ze
zkažených
surovin.
s-26
Pracovníci
JLV
jsou
však
povinni
tyto
suroviny
dovézt
zpátky,
nemohou
je
vyhodit
cestou.
s-27
Pracovníci,
kteří
účtovali
v
neprospěch
spotřebitele,
byli
kromě
blokové
pokuty
na
místě
potrestáni
i
podle
vnitřní
směrnice
JLV
o
pracovních
přestupcích.
dependency tree
•
text view