PML View

ln94204_157

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-8/ln94204_157.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-8/ln94204_157.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-8/ln94204_157.treex.gz

s-1 Jídelní vozy podnikají bez smlouvy

s-2 Obsluha pasažérů na českých tratích je zastaralá a ztrátová

s-3 Praha (dr) -

s-4 Bez písemné smlouvy s Českými drahami dva roky podniká akciová společnost Jídelní a lůžkové vozy (JLV).

s-5 Součástí privatizačního projektu, podle něhož se JLV osamostatnily od dřívějších ČSD, jsou podle slov generálního ředitele JLV Jiřího Paula i zásady budoucí spolupráce obou společností, které stanoví také podmínky podnikání této firmy.

s-6 Neexistenci smlouvy mezi oběma společnostmi bude řešit obchodní soud.

s-7 České dráhy vlastní vagony jídelních a lůžkových vozů, navíc je ve Fondu národního majetku pro ponecháno 35 % akcií společnosti JLV.

s-8 Vloni předložily dráhy návrh smlouvy, v němž požadují na JLV 50 60 mil. za poskytování služeb.

s-9 Vzhledem k zisku pěti mil. jsou tyto požadavky podle J. Paula nesplnitelné.

s-10 Provozování jídelních vozů na vnitrostátních linkách je ztrátové.

s-11 Například denní výkon jídelního vozu v rychlíku Šohaj je kolem 1500 .

s-12 Vozy, které poskytují služby na zahraničních tratích, mají denní výkon kolem 30 tisíc .

s-13 Tady ovšem JLV narážejí na jinou překážku - jídelní vozy jsou zastaralé.

s-14 V Českých Velenicích sice provádějí rekonstrukci jejich interiérů, do však není zahrnut podvozek, u nějž se nadále počítá pouze s rychlostí do 160 km/hod., zatímco v zahraničí je požadavek na rychlosti do 200 km/hod.

s-15 Do posledního grafikonu Evropské konference o vlakové dopravě jsou ještě české jídelní vozy zahrnuty, ale J. Paul se domnívá, že je to naposled.

s-16 Nový vůz s vybavením obvyklým v Evropě, to znamená s klimatizací, mrazáky apod., stojí 3 3,8 mil. DEM (60 70 mil. ).

s-17 Pořídit minimálně 10 vozů se blíží miliardě.

s-18 To není v moci naší ani Českých drah.

s-19 Je to věc dopravní politiky státu, uvedl J. Paul.

s-20 Všechny okolní státy, Maďarsko, Polsko apod., vozy modernizují a vytlačují nás tak z trhu, dodal.

s-21 Podle jeho slov podepsaly České dráhy smlouvu o smlouvě budoucí s rakouskou firmou SGP.

s-22 Ta by měla dodat 10 nových vozů, ovšem první nejdříve 15 18 měsíců od podpisu smlouvy.

s-23 JLV navrhují provozovat klasické jídelní vozy pouze na zahraničních tratích.

s-24 Občerstvení na vnitrostátních linkách by mohlo být zajištěno formou samoobsluh a občerstvovacích vozíků.

s-25 K výsledkům nedávné kontroly České obchodní inspekce, která objevila závažné nedostatky v hygieně, J. Paul uvedl, že nikdy žádnému zákazníkovi nenabízeli potraviny ze zkažených surovin.

s-26 Pracovníci JLV jsou však povinni tyto suroviny dovézt zpátky, nemohou je vyhodit cestou.

s-27 Pracovníci, kteří účtovali v neprospěch spotřebitele, byli kromě blokové pokuty na místě potrestáni i podle vnitřní směrnice JLV o pracovních přestupcích.


dependency treetext view