PML View

ln94204_145

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-5/ln94204_145.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_145.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_145.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_145.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-5/ln94204_145.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-5/ln94204_145.treex.gz

s-1 Televizní reklama na alkohol, nebo na hospůdky?

s-2 Polsko

s-3 Marcin Goclowski

s-4 Gazeta Wyborcza

s-5 Před časem odvysílala televize MTV první polskou reklamu - snímek, propagující puby polsko-australské společnosti EB.

s-6 Šot se dřive objevil na varšavském programu Top canal, který vysílá bez koncese.

s-7 Polská televize SA však snímek odmítla.

s-8 Šot, trvající několik desítek sekund, natočený podle nápadu agentury Leo Burnett, stál více než sto tisíc dolarů.

s-9 Režíroval ho jeden z nejmódnějších autorů reklam MTV Kevin Molony a vyrobilo ho lodžské studio Opus Film.

s-10 V reklamě vidíme ženu, spěchající za vydatného deště městem na schůzku.

s-11 V kalužích se odráží logo EB, které po doteku jejích nohou mizí.

s-12 Žena s jistotou přechází před rozjetou tramvají a nakonec přichází na schůzku do pubu EB.

s-13 Film doprovází lehká hudba ve francouzském stylu, barevně je posazen ve zlatavě hnědé podzimní tónině.

s-14 Šot do TV nepatří

s-15 Zákon o výchově k abstinenci a boji proti alkoholismu, který je v platnosti od roku 1982, zcela zakazuje reklamu na alkohol.

s-16 O snímku se však polemizuje.

s-17 Film nepropaguje alkohol, propaguje puby pod patronací pivovaru, říká Piotr Fromowitz z agentury Leo Burnett.

s-18 Podle našeho názoru je film, který nabízí Leo Burnett, zcela zjevnou reklamou na pivo, tvrdí ředitel prodejního oddělení Reklamní kanceláře TVP Wojciech Danowski.

s-19 Danowski odkázal Leo Burnetta na polskou Radu pro vysílání rozhlasu a televize a na Státní agenturu pro boj proti alkoholismu.

s-20 Ve věci této reklamy nikdo vlastně zatím Radu nepožádal o názor.

s-21 Musím říci, že máme v těchto záležitostech dost omezené pole působnosti, říká Boguslaw Piwowar ze sekce reklamy Polské rady.

s-22 jsme o této reklamě slyšeli.

s-23 Podle našeho názoru se nesmí v televizi objevit.

s-24 Nejsme fanatici, ale dohlížíme na dodržování platného zákona, tvrdí zástupce šéfa Státní agentury Boguslaw Prajsner.

s-25 Leo Burnett jedná o eventuálním vysílání reklamy EB s místními stanicemi soukromé televize.

s-26 Ty si však v obavě o koncesi, která jim nebyla dosud udělena, nechtějí pálit prsty.

s-27 Ve varšavském reklamním mikrosvětě je známo ponaučení, jehož se dostalo mj. rozhlasové stanici Kolor.

s-28 Kolor vysílal reklamu EB.

s-29 Polská rada pro vysílání proti tomu protestovala a stanice bez koncese vysílání reklamy ukončila.

s-30 Věčná diskuse

s-31 Proč lze v RTL předvádět, jak někdo pije pivo na ex, a proč se v této svaté zemi nesmí vysílat fotbalové utkání, protože Górnik Zabrze trička s emblémem EB, rozhořčuje se Piotr Fromowitz z agentury Leo Burnett.

s-32 Poukazuje na televizní reklamu na kosmetické přípravky firmy Margaret Astor.

s-33 Je v nich mj. vidět pařížská kavárnička s nápisy, propagujícími gauloisky a pernod.

s-34 Nikdo vysílání šotu nezakázal, i když se říci, že v televizi nepřímo zajišťuje reklamu na cigarety a na alkohol, vysvětluje Fromowitz.

s-35 Na prvním místě se bere v úvahu úmysl, odpovídá Boguslav Prajsmer.

s-36 Diskuse o reklamě na alkohol a cigarety budou zřejmě i v Polsku věčné.


dependency treetext view