PML View
ln94204_103
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln94204_103.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94204_103.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94204_103.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94204_103.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94204_103.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln94204_103.treex.gz |
---|
s-1
Arcybaševovo
tajemství
divadla
s-2
Všechny
autory
ruské
nové
vlny
spojuje
smysl
pro
černý
humor
a
paradox
s-3
Alena
Morávková
s-4
Divadlo
na
Pokrovce
je
jedním
z
moskevských
experimentálních
divadel.
s-5
Vzniklo
v
roce
1991
a
v
jeho
čele
stojí
čtyřicetiletý
režisér
SERGEJ
ARCYBAŠEV,
žák
M.
Knebelové,
J.
Ljubimova
a
A.
Efrose.
s-6
Devět
let
působil
v
Divadle
na
Tagance,
kde
spolupracoval
například
na
inscenaci
Borise
Godunova,
kterou
jsme
měli
možnost
vidět
i
v
Praze,
a
režíroval
víc
než
dvacet
inscenací
v
moskevských
i
mimomoskevských
divadlech.
s-7
Proč
jste
se
v
poslední
době
se
svými
herci
soustředil
na
Čechova,
Turgeněva
a
Gogola?
s-8
Známe
vás
především
jako
režiséra
současné
dramatiky...
s-9
Rozhodli
jsme
se
uvádět
kmenová
díla
ruského
zlatého
a
stříbrného
věku,
protože
nám
umožňují
klást
základní
otázky
o
smyslu
lidské
existence
a
o
tajemstvích
života.
s-10
Touha
po
štěstí
a
kráse
není
vzdálená
ani
současníkům.
s-11
Tak
se
vytváří
pouto
mezi
diváky
a
postavami
dramatu,
napsaného
před
sto
lety.
s-12
Vůbec
mám
pocit,
že
přelom
minulého
století
se
v
mnoha
směrech
podobá
naší
době...
s-13
Jste
spřízněn
s
významnou
osobností
ruské
moderny
Michailem
Arcybaševem,
vyznavačem
Nietzscheho
filozofie
a
autorem
románu
Sanin,
který
v
roce
1907,
kdy
vyšel,
vzbudil
pohoršení,
protože
otevřel
tabuizovaná
témata?
s-14
Jakási
spřízněnost
tady
je.
s-15
Mimochodem
v
současné
době
uvádíme
jeho
Žárlivost...
s-16
Arcybašev
byl
u
nás
umlčován,
protože
po
Říjnové
revoluci
emigroval
a
zemřel
ve
Varšavě.
s-17
V
inscenaci
Tří
sester
jste
využili
zkušeností
ruské
herecké
školy
a
dokonce
jste
zapojili
do
scénického
dění
i
diváky,
kteří
se
stali
hosty
na
oslavě
Irininých
narozenin.
s-18
To
je
v
současném
ruském
divadle
novum...
s-19
Pokoušíme
se
nejen
vytvářet
vztahy
na
scéně,
ale
pracujeme
i
s
divákem.
s-20
Navazujeme
na
odkaz
Michaila
Čechova,
který
zdůrazňoval
funkci
podvědomí.
s-21
Já
sám
jsem
původně
herec,
a
proto
zastávám
koncepci
hereckého
divadla.
s-22
Funkci
režiséra
chápu
jako
funkci
inspirátora.
s-23
Režisér
by
měl
odkrývat
osobnost
herce.
s-24
Vyžaduje
to
samozřejmě
herecké
osobnosti,
a
těch
je
u
nás
v
současné
době
nedostatek.
s-25
Jezdil
jsem
po
celé
zemi
a
vybíral
si
herce
do
našeho
divadla.
s-26
Učíme
se
mluvit
svým
svébytným
jazykem,
ale
čeká
nás
ještě
hodně
práce.
s-27
Jak
vám
pomáhá
kritika?
s-28
Kritika
je
u
nás
ve
stejné
krizi
jako
spousta
jiných
věcí.
s-29
Ale
snažíme
se
i
v
tomto
směru
navázat
kontakt.
s-30
Například
jsme
vyzvali
několik
kritiků
k
setkání
-
zhlédli
u
nás
čtyři
inscenace
a
pak
jsme
diskutovali.
s-31
Myslím
si,
že
to
bylo
užitečné
pro
naši
další
práci.
s-32
A
jak
se
vaše
divadlo
vyrovnává
s
novými
podmínkami?
s-33
Máme
samozřejmě
materiální
obtíže
jako
všechna
naše
divadla.
s-34
Prozatím
nám
ministerstvo
poskytuje
určitou
dotaci,
ale
zřejmě
to
je
dočasný
stav.
s-35
Vytvořili
jsme
si
okruh
svých
diváků,
kteří
nám
jsou
věrní.
s-36
Ale
celkově
diváků
v
moskevských
divadlech
ubývá.
s-37
Někteří,
zejména
starší
lidé,
kteří
do
divadla
chodili
pravidelně,
se
dnes
často
bojí
vracet
se
domů
pozdě
večer.
s-38
Nebo
jiný
problém:
někteří
herci
moskevských
divadel
podlehli
volání
rublu
a
účinkují
v
někdy
až
nechutných
reklamách,
prodávají
se.
s-39
Leckterá
divadla
se
zaměřují
na
pornografii,
aby
přilákala
diváky,
ale
ukazuje
se,
že
ani
to
není
záruka
úspěchu.
s-40
Problém
prodejnosti
talentu
nás
přivedl
k
myšlence
oživit
Ostrovského
Talenty
a
ctitele...
s-41
A
další
plány?
s-42
Dávno
mě
zajímá
Bulgakov.
s-43
Shakespeare
kdysi
prohlásil,
že
celý
svět
je
divadlo
a
my
sami
jsme
herci.
s-44
Bulgakov
nic
podobného
neprohlásil,
ale
bytostně
to
cítil.
s-45
Možná
nastudujeme
Útěk,
pomýšlíme
i
na
Gribojedovovo
Hoře
z
rozumu
a
dramatizaci
Dostojevského
Běsů.
s-46
Nehodláte
inscenovat
něco
ze
současné
ruské
dramatiky?
s-47
Existuje
nějaká
nadějná
nová
vlna?
s-48
Navzdory
obtížným
podmínkám
se
objevila
nová
jména,
která
leccos
slibují.
s-49
Například
N.
Koljada
se
svou
Pohádkou
o
mrtvé
carevně
nebo
V.
Maljagin,
S.
Gromov,
N.
Kosmin,
I.
Galatinová
a
další.
s-50
Přitom
noví
autoři
to
u
nás
nemají
lehké,
protože
divadla
se
bojí
uvádět
neznámá
jména.
s-51
Všechny
tyto
autory
spojuje
smysl
pro
černý
humor
a
paradox.
dependency tree
•
text view