PML View

ln94200_171

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/ln94200_171.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln94200_171.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln94200_171.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln94200_171.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/ln94200_171.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/ln94200_171.treex.gz

s-1 Videoklipy - útěk ze světa slov

s-2 Jana Soprová Starší jsou nedůvěřiví nebo přímo odmítaví, mladí bezprostředně nadšení.

s-3 V každém případě můžeme tvrdit, že klipová kultura je hitem dneška.

s-4 Útržkovité vidění, rychlé střídání představ, míchání reality a fantazie, citace tradiční symboliky, transmutace, parafráze...

s-5 Ti, co kroutí hlavami, nerozumí a nechápou, zároveň instiktivně varují.

s-6 Před čím?

s-7 Výzkumy, týkající se mozkových funkcí a smyslového vnímání, došly v tomto směru k některým překvapujícím závěrům, při kterých mediálním pesimistům jistě naskočí husí kůže.

s-8 dávno bylo vědecky prokázáno, že dvě poloviny mozku slouží různým účelům.

s-9 Levá se podílí především na analytických procesech, mj. vytváření řeči a porozumění mluvenému slovu, pravá polovina slouží především k úkolům spojeným s prostorem a k hudebním výkonům.

s-10 Jinak řečeno - vpravo sídlí pocity, vlevo rozum.

s-11 Levá polovina abstrahuje, počítá, nevnímá čas, racionálně zdůvodňuje a transformuje pocity do systému jazyka.

s-12 Pravá vypracovává podněty paralelně, dává jim celkový tvar a umožňuje je vnímat jako celek, vztahující se k realitě, umožňuje člověku obrazům porozumět, v obrazech snít, mít plastické prostorové pocity.

s-13 Vědci v souvislosti s tím dokázali, že na základě těchto poznatků lze určité psychické poruchy léčit, ale zároveň zažitý způsob vnímání narušit.

s-14 Dokázali například, že levou polovinu mozku lze velmi snadno vyřadit z provozu tím, že si pustíme některý z typických videoklipů.

s-15 Optickým kanálem se tak do mozku pouští zcela nekontrolovaně dávka sex and crime.

s-16 Odtud pramení podvědomé nadšení některých mladých lidí, lehce proveditelná nabídka k útěku do oblasti prožívání.

s-17 Šikovný producent a režisér , jak namíchat vhodný koktejl.

s-18 Úspěch videoklipu závisí na tom, nakolik dokonale se podaří vytvořit uzavřený protisvět k záběrům z každodenního života.

s-19 Hudba a zvuk se stávají nerozlučnými spojenci, kteří společnými silami zablokují cestu k verbální polovině mozku.

s-20 Všimněte si, že slovům hudebních videoklipů často není rozumět, v tomto případě vůbec nejsou důležitá.

s-21 Aby se divák dostal do transu, je v klipech využíváno dávkování záhadnosti a tajemnosti.

s-22 Videoklipy působí jako sny - kolektivní denní sny mládeže, archaické sny generace.

s-23 Jsou plné archetypálních symbolů, hrdinů, princezen, kouzelníků, magických znaků, oblak dýmu, scén vytvářejících atmosféru strachu, lásky a boje.

s-24 Záleží jen na vás, nakolik se tímto rafinovaným světem někde na pomezí snu a skutečnosti necháte ovlivnit.


dependency treetext view