PML View
ln94200_130
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/dtest/ln94200_130.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94200_130.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94200_130.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94200_130.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/dtest/ln94200_130.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/dtest/ln94200_130.treex.gz |
---|
s-1
Špatné
dívky
s
čistou
duší
s-2
Recenze
FILM:
s-3
Mladá
žena,
ztepile
sedící
na
koni
ve
stetsonu,
kožených
kalhotách
a
s
koltem
u
pasu
působí
stejně
pikantně
jako
třeba
dívka
s
elektrickou
kytarou
na
pódiu
rockového
klubu.
s-4
To
si
jistě
dobře
uvědomili
i
tvůrci
ženského
westernu
PISTOLNICE
(Bad
Girls,
1994),
který
lze
chápat
především
jako
logické
vyústění
soudobé
renesance
nejpříznačnějšího
amerického
filmového
žánru
i
jako
projev
módní
vlny
feminismu.
s-5
Pistolnice
vycházejí
ze
stejného
motivu
jako
Eastwoodův
(anti)western
Nesmiřitelní.
s-6
V
něm
si
několik
prostitutek
najalo
vysloužilé
zabijáky,
aby
se
pomstily
dvěma
zákazníkům,
kteří
v
opilosti
jednu
z
nich
zohavili.
s-7
V
Pistolnicích
si
čtyři
padlé
děvy
svou
čest,
práva
i
důstojnost
už
rezolutně
obhajují
samy.
s-8
Stačí
jen,
aby
se
jedné
z
nich
pokusil
násilím
zmocnit
oplzlý
klient,
a
autoritativní
šéfka
kurtizán
jej
bez
mrknutí
oka
odstřelí.
s-9
Tato
událost
je
ovšem
jediným
ozvláštňujícím
prvkem,
zasazeným
do
jinak
tradičního
westernového
schématu,
v
němž
nechybějí
romantické
lásky,
honičky
na
koních,
přepadení
bank
i
vlaků
a
samozřejmě
ani
finální
(v
případě
Pistolnic
však
vskutku
skvěle
zinscenovaná
i
sestříhaná)
divoká
přestřelka.
s-10
Režisér
Jonathan
Kaplan
bohužel
plně
nevyužil
možností,
které
mu
mimořádně
atraktivní
námět
poskytoval.
s-11
Jako
by
pouze
vzájemně
prohodil
obvyklé
mužské
a
ženské
role:
milenec
jedné
z
dívek
je
zastřelen
zezadu
před
jejíma
očima
a
zahyne
tedy
obdobně,
jako
ve
westernech
zpravidla
umírají
partnerky
mužských
hrdinů.
s-12
Protagonistky
vyprávění
-
záhadná
Madeleine
Stoweová,
koketní
Andie
MacDowellová,
impulzivní
Drew
Barrymoreová
i
nenápadná
Mary
Stuart
Mastersonová
-
svými
typy
dokonale
odpovídají
diváckým
představám
o
hlavních
hrdinkách.
s-13
(Herečky
navíc
údajně
strávily
tři
týdny
speciálním
výcvikem
na
ranči,
kde
se
učily
jezdit
na
koních,
zacházet
se
zbraněmi
a
dokonce
i
žvýkat
tabák.)
s-14
Scénář
jim
ale
neposkytl
větší
prostor
pro
výraznější
charakterové
odlišení
postav,
jejichž
jednání
proto
občas
vyznívá
dost
nevěrohodně.
s-15
Jen
stěží
lze
uvěřit,
že
tak
inteligentní
a
zdatné
dámy
by
se
musely
živit
nejstarším
řemeslem
na
světě
(jedna
z
nich
dokonce
říká,
že
jenom
jako
šlapka
měla
nějakou
cenu),
navíc
s
několikrát
zdůrazňovaným
pocitem
vlastního
ponížení.
s-16
Celý
film
připomíná
spíš
několik
samostatných,
volně
řazených
epizod,
v
nichž
se
vždycky
jedna
z
hrdinek
octne
v
nesnázích
a
zbývající
tři
ji
společně
zachraňují.
s-17
Určitě
by
neškodilo,
kdyby
byl
natočen
v
duchu
více
strohém
a
méně
líbivém
(časté
efektní
zpomalené
záběry)
a
vyvaroval
se
také
zbytečně
sentimentálního
závěru.
s-18
Pistolnice
měly
všechny
předpoklady
stát
se
westernem,
který
by
zcela
netradičně
rozšířil
hranice
žánru.
s-19
Místo
toho
jsou
jen
profesionálně
velmi
slušně
odvedeným,
poutavým,
leč
značně
konfekčním
řemeslem.
s-20
Tomáš
Seidl
Pistolnice,
USA,
1994.
s-21
Distribuce
v
ČR:
Lucernafilm,
skupina
Beta.
s-22
Režie:
Jonathan
Kaplan,
scénář:
Ken
Friedman,
Yolande
Finchová,
kamera:
Ralf
Bode.
s-23
Hrají:
Madeleine
Stoweová,
Mary
Stuart
Mastersonová,
Andie
MacDowellová,
Drew
Barrymoreová
a
další.
dependency tree
•
text view