PML View

cmpr9415_022

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-6/cmpr9415_022.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9415_022.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9415_022.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9415_022.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9415_022.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-6/cmpr9415_022.treex.gz

s-1 Vaše dopisy

s-2 Potíže se zárukou

s-3 (Profit č. 4/1994)

s-4 Jako prodejci obuvi jsme povinni podle občanského zákoníku prodávat boty se šestiměsíční záruční dobou.

s-5 Ale v poslední době se stále více výrobců obuvi snaží přenést odpovědnost za vady svých výrobků na prodejce.

s-6 Poskytují záruku na své výrobky šest měsíců ode dne dodání zboží do prodejny, a nikoliv ode dne prodeje konečnému spotřebiteli.

s-7 Vzhledem k tomu, že většina výrobců kontrahuje zboží na čtvrtletí, nebo i na pololetí, stává se běžně, že například zimní obuv obdržíme již v srpnu.

s-8 Prodávat se však začíná v říjnu či listopadu, kdy ze záruční doby dodavatele uběhly již dva či tři měsíce.

s-9 Když spotřebitel takto zakoupenou obuv přijde reklamovat po pěti měsících nošení (což není nic neobvyklého), tak musíme jako prodejci reklamaci přijmout.

s-10 Ale nemůžeme ji uplatnit vůči výrobci, protože vada se objevila sedm, osm měsíců po dodání zboží do prodejny.

s-11 Myslím si, že chybí zákonná úprava, která by výrobce zavazovala, aby ručil za svůj výrobek plných šest měsíců ode dne prodeje zboží konečnému spotřebiteli.

s-12 vlastní zkušenosti i dalších maloprodejců ukazují, že přibývá výrobců, kteří zneužívají nedostatečné legislativy a zbavuje se odpovědnosti za nekvalitní výrobky.

s-13 Přitom je všeobecně známo, že kvalita obuvnického zboží není nejlepší.

s-14 Ale popsaný postup v žádném případě nenutí výrobce ke zlepšení kvality, protože finanční ztrátu za zmetky se snaží přenést na nás - prodejce.

s-15 Jiří Bubák, Heřmanův Městec

s-16 Daň z neznalosti

s-17 (Profit rádce č.4/1994)

s-18 V aktuální a užitečné informaci jste se dopustili nepřesností, které jsou způsobeny většinou nepromítnutím zákona č. 323/1993 Sb., který novelizuje zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků.

s-19 Tato novela v bodě 53 umožňuje poplatníkům dát dodatečné daňové přiznání za nižší daňovou povinnost do 31.12 .1994.

s-20 Také v části článku o krácení daně by měli být poplatníci informováni o možnostech promítnutí sankcí.

s-21 V době vzniku publikace již platil 55 a) zákona č. 337/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů, ve kterém se v odstavci 1 říká mimo jiné, že Ministerstvo financí ČR může na žádost poplatníka zcela nebo částečně promítnout příslušenství daně (tj. doměřené penále) i z důvodu odstranění tvrdosti zákona.

s-22 V souladu s 55 b) pak ministerstvo financí zmocnilo vyhláškou č. 229/1993 Sb. správce daně - finanční úřady - k promíjení těchto sankcí do výše 300 000 korun ročně.

s-23 Příklad ke konci statě je správný pouze v případě, že poplatníkovi nebyly stanoveny zálohy na daň z příjmů - je-li výsledná daňová povinnost nižší než zaplacené zálohy, je lepší podávat přiznání k 31.3 . a přeplatek na základě žádosti je splatný k 30.4 .

s-24 Božena Fojtová, Ostrava-Hrabůvka

s-25 Nezájem o pokrok?

s-26 Je s podivem, že zájem projektantů, architektů i pracovníků stavebních firem o novinky v oboru je malý.

s-27 Konstatovali to zástupci výrobců stavebních materiálů na firemním dni pořádaném obchodní organizací Staviva Brno.

s-28 Ukazuje se, že nemístný konzervatismus vládne především ve velkých bývalých státních podnicích, které se brání novým materiálům i pracovním postupům.

s-29 Hlavní příčina není v nedostatku peněz, ale spíše v obavě z nadbytku pracovníků.

s-30 Například technologie s použitím suchých omítkových směsí počítá s několikanásobně menším počtem zedníků, než při využití klasických metod a postupů.

s-31 Helena Sedláčková, Brno

s-32 Zásobování a oděvy

s-33 Jako malá textilní a konfekční prodejna v Přerově máme již dodavatele, ale potřebovali bychom jich více a především takových, kteří by byli ochotni zásobovat prodejnu textilním a konfekčním zbožím tak, aby bylo možné za zboží platit po jeho prodeji a případně neprodané zboží za určitou dobu vrátit zpět.

s-34 Je to asi zbožné přání, ale vede nás k tomu skutečnost, že se prakticky rozpadl velkoobchod schopný zásobovat malé prodejny v malém množství výrobků, ale případně i za hotové.

s-35 Protože víme o okruhu svých zákazníků a jejich koupěschopnosti, snažíme se mít i nízké ceny, třeba i proto, že prodáváme zboží v druhé jakosti.

s-36 Máme schopnou švadlenu, která vadný výrobek opraví a tak se ani výrobců zboží druhé jakosti nebojíme.

s-37 Jde nám skutečně o přijatelné ceny pro co nejširší vrstvy.

s-38 Jana Lendělová, Přerov

s-39 Osmihodinová práce:

s-40 V Mazdě pouze na papíře

s-41 (Profit č.9/1994)

s-42 Každý článek zabývající se hlouběji poměry v zahraničních firmách je přínosem, protože nejen podnikatelé, ale také jejich zaměstnanci si musí uvědomit, že některé dobré přístupuy není vhodné opouštět.

s-43 V Mazdě se mi líbí důraz kladený na zlepšovatele a jejich přínos pro podnik.

s-44 Není to nic nového, ale je třeba pojem zlepšovatel oprostit od dřívějšího někdy zlehčujícího a formálního zabarvení.

s-45 Ne, zlepšovatel není člověk, který přináší těžkosti a více práce, ale za nímž je vidět konečný efekt.

s-46 Za ten je třeba skutečně dobře zaplatit, protože takto vynaložené peníze se několikanásobně vrátí.

s-47 Miroslav Pokorný, Ústí nad Labem


dependency treetext view