PML View

cmpr9415_004

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-8/cmpr9415_004.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-8/cmpr9415_004.treex.gz

s-1 Zdarma?

s-2 Nebrat!

s-3 Na padesát starostů měst v ČR obdrželo v závěru loňského roku nabídku Bety Olomouc k bezplatnému odběru dlažby.

s-4 Pro každého to byl celý kamion, představovaný 150 m 2 a cenou okolo 40 tisíc .

s-5 Podmínkou byl vlastní výběr ze 48 druhů dlažby v Ostravě-Hrabové.

s-6 Tři dny před akcí, kdy měli starostové nahlásit svůj zájem, se začaly naplňovat nejčernější představy.

s-7 Přihlásilo se jediné město.

s-8 Že by starostové nechtěli dlažbu ani zadarmo?

s-9 Forma reklamy

s-10 Zádrhel vznikl na městských úřadech.

s-11 Nabídka z Bety postupovala podle kompetencí nebo někde zůstala ležet.

s-12 Lidé z Bety žhavili telefony a dopisy hledali.

s-13 Postupně nacházeli a firma nakonec na akci předala 13 tisíc m 2 dlažby zástupcům 50 měst.

s-14 Byla však i starostka, která bez řádného přečtení dopisu tvrdila, že podobných nabídek mají denně mraky.

s-15 Beta chtěla touto formou prorazit na trhu s novou dlažbou a reliéfy.

s-16 Důvody pro

s-17 V podniku Beta, který vznikl po rozdělení Prefy Olomouc, je výroba dlažby jednou z řady druhů betonářského zboží.

s-18 To se vyrábí v šesti provozovnách na severu Moravy.

s-19 K rozhodnutí vyrábět dlažbu došlo po návštěvě stavební výstavy Bauma 1992 v Mnichově.

s-20 Podobný druh dlažby na našem trhu chyběl.

s-21 Další důvody pro zahájení výroby byly:

s-22 * Zámková dlažba, která zaplavila trh před čtyřmi lety, je příliš jednotvárná a nedává architektovi dostatek možností pro estetické ztvárnění ploch.

s-23 * Nový typ dlažby velkou pevnost oproti jiným typům (vyrábí se tlakem 600 tun) i při malé tloušťce a rozměrech 40x40, resp. 40x60 cm.

s-24 * Cena za m 2 může být srovnatelná s cenou za zámkovou dlažbu.

s-25 * Nový typ dlažby je možné vhodně prostorově kombinovat se zámkovou dlažbou okolo stromů, na okrajích chodníků a jinde.

s-26 Vše hovořilo pro.

s-27 Zařízení na výrobu dlažby německé firmy Henke zakoupila Beta za 40 milionů korun a další vyvolané investice dosáhly 20 milionů .

s-28 Výroba v provozovně ve Frýdku-Místku začala od 2. pololetí 1993 s možností denní produkce 700 m 2.

s-29 Vyrábí se však podstatně méně.

s-30 Naše původní představy se nenaplnily, říká Jiří Till , generální ředitel (na snímku).

s-31 Zároveň vypočítává, na co v počátečním nadšení zapomněli:

s-32 * Forma písemné nabídky nestačí, jde o leták či prospekt s průvodním dopisem.

s-33 Tištěnými materiály je dnes zákazník zavalen, těžko se v nich orientuje.

s-34 Na přímé nabídky poštou byla odezva slabá, odešlo na 15 tisíc dopisů.

s-35 * Písemnou formu je vhodné používat při nabídkách architektům a stavebním úřadům.

s-36 Poté však musí následovat bezprostřední kontakt, zákazník musí výrobek vidět a seznámit se s ním.

s-37 * Nutné jsou osobní návštěvy u osob, které volbu a nákup dlažby ovlivňují.

s-38 Dlažba z Bety je vhodná hlavně do center historických a lázeňských měst.

s-39 V Betě se poučili a začali znovu.

s-40 Třeba tak, že nabídli dodávky zdarma.

s-41 Že budou následoavat objednávky, jsou si jisti.

s-42 Jan Polák

s-43 Kontakt: Beta, a.s., Vejdovského 4, 772 11 Olomouc, tel.:(068) 522 53 95, FAX:(068) 522 58 28


dependency treetext view