PML View
cmpr9415_004
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-8/cmpr9415_004.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-8/cmpr9415_004.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-8/cmpr9415_004.treex.gz |
---|
s-1
Zdarma?
s-2
Nebrat!
s-3
Na
padesát
starostů
měst
v
ČR
obdrželo
v
závěru
loňského
roku
nabídku
Bety
Olomouc
k
bezplatnému
odběru
dlažby.
s-4
Pro
každého
to
byl
celý
kamion,
představovaný
150
m
2
a
cenou
okolo
40
tisíc
Kč.
s-5
Podmínkou
byl
vlastní
výběr
ze
48
druhů
dlažby
v
Ostravě-Hrabové.
s-6
Tři
dny
před
akcí,
kdy
měli
starostové
nahlásit
svůj
zájem,
se
začaly
naplňovat
nejčernější
představy.
s-7
Přihlásilo
se
jediné
město.
s-8
Že
by
starostové
nechtěli
dlažbu
ani
zadarmo?
s-9
Forma
reklamy
s-10
Zádrhel
vznikl
na
městských
úřadech.
s-11
Nabídka
z
Bety
postupovala
podle
kompetencí
nebo
někde
zůstala
ležet.
s-12
Lidé
z
Bety
žhavili
telefony
a
dopisy
hledali.
s-13
Postupně
nacházeli
a
firma
nakonec
na
akci
předala
13
tisíc
m
2
dlažby
zástupcům
50
měst.
s-14
Byla
však
i
starostka,
která
bez
řádného
přečtení
dopisu
tvrdila,
že
podobných
nabídek
mají
denně
mraky.
s-15
Beta
chtěla
touto
formou
prorazit
na
trhu
s
novou
dlažbou
a
reliéfy.
s-16
Důvody
pro
s-17
V
podniku
Beta,
který
vznikl
po
rozdělení
Prefy
Olomouc,
je
výroba
dlažby
jednou
z
řady
druhů
betonářského
zboží.
s-18
To
se
vyrábí
v
šesti
provozovnách
na
severu
Moravy.
s-19
K
rozhodnutí
vyrábět
dlažbu
došlo
po
návštěvě
stavební
výstavy
Bauma
1992
v
Mnichově.
s-20
Podobný
druh
dlažby
na
našem
trhu
chyběl.
s-21
Další
důvody
pro
zahájení
výroby
byly:
s-22
*
Zámková
dlažba,
která
zaplavila
trh
před
čtyřmi
lety,
je
příliš
jednotvárná
a
nedává
architektovi
dostatek
možností
pro
estetické
ztvárnění
ploch.
s-23
*
Nový
typ
dlažby
má
velkou
pevnost
oproti
jiným
typům
(vyrábí
se
tlakem
600
tun)
i
při
malé
tloušťce
a
rozměrech
40x40,
resp.
40x60
cm.
s-24
*
Cena
za
m
2
může
být
srovnatelná
s
cenou
za
zámkovou
dlažbu.
s-25
*
Nový
typ
dlažby
je
možné
vhodně
prostorově
kombinovat
se
zámkovou
dlažbou
okolo
stromů,
na
okrajích
chodníků
a
jinde.
s-26
Vše
hovořilo
pro.
s-27
Zařízení
na
výrobu
dlažby
německé
firmy
Henke
zakoupila
Beta
za
40
milionů
korun
a
další
vyvolané
investice
dosáhly
20
milionů
Kč.
s-28
Výroba
v
provozovně
ve
Frýdku-Místku
začala
od
2.
pololetí
1993
s
možností
denní
produkce
až
700
m
2.
s-29
Vyrábí
se
však
podstatně
méně.
s-30
Naše
původní
představy
se
nenaplnily,
říká
Jiří
Till
,
generální
ředitel
(na
snímku).
s-31
Zároveň
vypočítává,
na
co
v
počátečním
nadšení
zapomněli:
s-32
*
Forma
písemné
nabídky
nestačí,
ať
už
jde
o
leták
či
prospekt
s
průvodním
dopisem.
s-33
Tištěnými
materiály
je
dnes
zákazník
zavalen,
těžko
se
v
nich
orientuje.
s-34
Na
přímé
nabídky
poštou
byla
odezva
slabá,
ač
odešlo
na
15
tisíc
dopisů.
s-35
*
Písemnou
formu
je
vhodné
používat
při
nabídkách
architektům
a
stavebním
úřadům.
s-36
Poté
však
musí
následovat
bezprostřední
kontakt,
zákazník
musí
výrobek
vidět
a
seznámit
se
s
ním.
s-37
*
Nutné
jsou
osobní
návštěvy
u
osob,
které
volbu
a
nákup
dlažby
ovlivňují.
s-38
Dlažba
z
Bety
je
vhodná
hlavně
do
center
historických
a
lázeňských
měst.
s-39
V
Betě
se
poučili
a
začali
znovu.
s-40
Třeba
tak,
že
nabídli
dodávky
zdarma.
s-41
Že
budou
následoavat
objednávky,
jsou
si
jisti.
s-42
Jan
Polák
s-43
Kontakt:
Beta,
a.s.,
Vejdovského
4,
772
11
Olomouc,
tel.:(068)
522
53
95,
FAX:(068)
522
58
28
dependency tree
•
text view