PML View
cmpr9415_003
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-7/cmpr9415_003.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-7/cmpr9415_003.treex.gz |
---|
s-1
Ostře
sledované
dopisy
s-2
Kontrolní
středisko
spojuje
19 000
pošt
*
s-3
Zásilky
kamkoliv
po
státě
do
čtyř
dnů
s-4
Kvalita
poštovních
služeb
v
Kanadě
mne
příjemně
překvapila.
s-5
Informační
materiály
od
quebeckých
firem
jsem
dostával
prakticky
druhý
den,
z
jiných
provincií
do
48
hodin.
s-6
Nikdy
se
mi
nestalo,
abych
dostal
oznámení,
že
si
mám
korespondenci
vyzvednout
na
poště,
jak
se
mi
to
stává
v
Praze.
s-7
Ještě
začátkem
80.let
však
měla
kanadská
pošta
špatnou
pověst.
s-8
Zásilky
docházely
na
místo
určení
pozdě,
ztrácely
se,
práce
poštovních
zaměstnanců
byla
neefektivní.
s-9
Rostoucí
přepravované
objemy
si
vyžádaly
zásadní
změny.
s-10
Pošta
nyní
doručí
40
milionů
zásilek
po
celém
území
Kanady
denně.
s-11
Výrazně
k
tomu
přispívá
národní
kontrolní
středisko
v
Ottavě
připomínající
centrum
kosmických
letů,
které
jsem
měl
možnost
navštívit.
s-12
Balíky
na
displejích
s-13
Národnímu
kontrolnímu
středisku
vévodí
dlouhá
stěna
pokrytá
asi
tuctem
velkoplošných
displejů.
s-14
Nepřetržitě
sledujeme
pohyb
pěti
tisíc
kamionů
a
více
než
sedmi
stovek
letounů,
které
přepravují
poštu
po
celé
Kanadě,
říká
Louise
Gadouaová
,
ředitelka
Národního
konktrolního
střediska
(na
snímku).
s-15
Několik
specialistů
střediska
je
počítači
a
telefony
spojeno
se
všemi
poštami
a
pomocí
přepravců
také
s
řidiči
vozidel.
s-16
V
minulosti
se
často
stávalo,
že
průsmyky
v
horách
zasypal
sníh
a
zásilky
dorazily
na
místo
s
několikadenním
spožděním.
s-17
Ve
středisku
je
proto
rovněž
displej,
který
informuje
o
okamžitém
počasí
v
celé
Kanadě.
s-18
Umožňuje
to
změnit
trasu
automobilu
v
případě,
že
se
hlavní
silnice
stanou
nesjízdné.
s-19
Různé
barvy
s-20
Zásilky
předané
na
poště
jsou
okamžitě
označeny
barevným
terčíkem,
který
má
každý
den
od
pondělí
do
pátku
jinou
barvu.
s-21
Do
11
hodin
stejného
dne
jsou
dopisy
a
balíčky
roztříděny
podle
adresátů
a
jsou
nakládány
do
kamionů,
které
je
odvážejí
na
letiště,
nebo
do
jiných
měst.
s-22
Barevný
terčík
usnadňuje
nakládání
pošty
do
kontejnerů,
které
jsou
řazeny
podle
priorit
a
tvarovány
tak,
aby
optimálně
vyplnily
celý
prostor
kamionu.
s-23
Během
přepravy
barva
zlepšuje
přehled
o
tom,
zda
se
zásilka
nezpožďuje.
s-24
Pošta
se
zavazuje,
že
všechny
obyčejné
zásilky
doručí
do
čtyř
dnů,
asi
80
%
jich
dorazí
k
adresátovi
již
druhý
až
třetí
den.
s-25
Často
se
dopravují
na
vzdálenost
několika
tisíc
kilometrů.
s-26
Přes
všechna
zlepšení
stále
asi
dvě
procenta
zásilek
nedorazí
k
adresátovi
včas.
s-27
Stává
se
to
většinou
vinou
odesílatele,
který
uvede
buď
starou,
nebo
špatnou
adresu.
s-28
Ročně
se
totiž
stěhuje
kolem
šesti
milionů
Kanaďanů,
nebo
společností,
které
pozdě
nebo
chybně
informují
o
změně
adresy.
s-29
Proto
nyní
kanadské
pošty
každou
nahlášenou
změnu
minimálně
jednou
prověřují.
s-30
Byl
rovněž
zaveden
nový
systém
směrových
kódů,
které
sestávají
pouze
z
velkých
písmen
a
čísel
tak,
že
je
možné
směrovým
kódem
označit
nejen
budovu,
ale
dokonce
i
jednotlivá
poschodí.
s-31
Tím
se
snižuje
nebezpečí
ztráty
nebo
zatoulání
zásilky
zejména
ve
výškových
administrativních
budovách.
s-32
text
k
foto
:
KANADSKÉ
POŠTY:
s-33
Sledují
pohyb
zásilek
doslova
se
stopkami
v
ruce.
dependency tree
•
text view