PML View

cmpr9415_003

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-7/cmpr9415_003.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-7/cmpr9415_003.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-7/cmpr9415_003.treex.gz

s-1 Ostře sledované dopisy

s-2 Kontrolní středisko spojuje 19 000 pošt *

s-3 Zásilky kamkoliv po státě do čtyř dnů

s-4 Kvalita poštovních služeb v Kanadě mne příjemně překvapila.

s-5 Informační materiály od quebeckých firem jsem dostával prakticky druhý den, z jiných provincií do 48 hodin.

s-6 Nikdy se mi nestalo, abych dostal oznámení, že si mám korespondenci vyzvednout na poště, jak se mi to stává v Praze.

s-7 Ještě začátkem 80.let však měla kanadská pošta špatnou pověst.

s-8 Zásilky docházely na místo určení pozdě, ztrácely se, práce poštovních zaměstnanců byla neefektivní.

s-9 Rostoucí přepravované objemy si vyžádaly zásadní změny.

s-10 Pošta nyní doručí 40 milionů zásilek po celém území Kanady denně.

s-11 Výrazně k tomu přispívá národní kontrolní středisko v Ottavě připomínající centrum kosmických letů, které jsem měl možnost navštívit.

s-12 Balíky na displejích

s-13 Národnímu kontrolnímu středisku vévodí dlouhá stěna pokrytá asi tuctem velkoplošných displejů.

s-14 Nepřetržitě sledujeme pohyb pěti tisíc kamionů a více než sedmi stovek letounů, které přepravují poštu po celé Kanadě, říká Louise Gadouaová , ředitelka Národního konktrolního střediska (na snímku).

s-15 Několik specialistů střediska je počítači a telefony spojeno se všemi poštami a pomocí přepravců také s řidiči vozidel.

s-16 V minulosti se často stávalo, že průsmyky v horách zasypal sníh a zásilky dorazily na místo s několikadenním spožděním.

s-17 Ve středisku je proto rovněž displej, který informuje o okamžitém počasí v celé Kanadě.

s-18 Umožňuje to změnit trasu automobilu v případě, že se hlavní silnice stanou nesjízdné.

s-19 Různé barvy

s-20 Zásilky předané na poště jsou okamžitě označeny barevným terčíkem, který každý den od pondělí do pátku jinou barvu.

s-21 Do 11 hodin stejného dne jsou dopisy a balíčky roztříděny podle adresátů a jsou nakládány do kamionů, které je odvážejí na letiště, nebo do jiných měst.

s-22 Barevný terčík usnadňuje nakládání pošty do kontejnerů, které jsou řazeny podle priorit a tvarovány tak, aby optimálně vyplnily celý prostor kamionu.

s-23 Během přepravy barva zlepšuje přehled o tom, zda se zásilka nezpožďuje.

s-24 Pošta se zavazuje, že všechny obyčejné zásilky doručí do čtyř dnů, asi 80 % jich dorazí k adresátovi již druhý třetí den.

s-25 Často se dopravují na vzdálenost několika tisíc kilometrů.

s-26 Přes všechna zlepšení stále asi dvě procenta zásilek nedorazí k adresátovi včas.

s-27 Stává se to většinou vinou odesílatele, který uvede buď starou, nebo špatnou adresu.

s-28 Ročně se totiž stěhuje kolem šesti milionů Kanaďanů, nebo společností, které pozdě nebo chybně informují o změně adresy.

s-29 Proto nyní kanadské pošty každou nahlášenou změnu minimálně jednou prověřují.

s-30 Byl rovněž zaveden nový systém směrových kódů, které sestávají pouze z velkých písmen a čísel tak, že je možné směrovým kódem označit nejen budovu, ale dokonce i jednotlivá poschodí.

s-31 Tím se snižuje nebezpečí ztráty nebo zatoulání zásilky zejména ve výškových administrativních budovách.

s-32 text k foto : KANADSKÉ POŠTY:

s-33 Sledují pohyb zásilek doslova se stopkami v ruce.


dependency treetext view