PML View

cmpr9413_014

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-6/cmpr9413_014.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9413_014.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9413_014.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9413_014.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-6/cmpr9413_014.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-6/cmpr9413_014.treex.gz

s-1 Klepači jsou v menšině

s-2 Ze zkušeností poradenské společnosti: Finanční podmínky nehrají vždy prvořadou roli

s-3 Jedna z činností akciové společnosti Amalthea je zaměřená na vyhledávání vhodných vedoucích pracovníků do manažerských funkcí v různých podnicích.

s-4 V poslední době jsme v souvislosti s těmito aktivitami často tázáni na motivy, které vedou manažery ke změně povolání.

s-5 Doprovodná je i další otázka: Zda finanční ohodnocení je nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich rozhodování

s-6 Při hledání odpovědí na tyto otázky se vracím ke zkušenostem uplynulého roku, kdy jsem měla možnost setkat se s desítkami lidí, kteří se rozhodli změnit své zaměstnání.

s-7 Práce versus peníze

s-8 Byly mezi nimi osobnosti nadané a výrazné, ale i nenápadné.

s-9 Zcela zvláštní kategorii však tvořili "klepači".

s-10 Jedná se o lidi, kteří v porevolučním období zbystřili zrak a sluch a v hlavě se jim usadila myšlenka, kterou tak často opakovali zahraniční návštěvníci: Vy Češi jste tak vzdělaní, inteligentní, šikovní..., ale tak málo průbojní, sebevědomí.

s-11 Nezamysleli se nad detailem, že se to týká jen lidí, kteří mají co nabídnout, ale nevědí jak, neumějí se prodat.

s-12 Došli zkrátka k závěru, že sebevědomí je cesta k úspěchu.

s-13 A tak se nejméně jedenkrát měsíčně ozve velice rezolutní klepání na dveře, následuje dramatická pauza a pak již vchází On nebo Ona.

s-14 Bez předchozího ohlášení, bez úvodu, bez zbytečných starostí o čas konzultanta, který by měl být vždy připraven využít nenadálé příležitosti, jež se mu v šedi běžného dne nabízí.

s-15 A tak jsou zde.

s-16 Většinou pěkně upravení, sebevědomí a odhodlaní vybojovat bitvu o svou kariéru.

s-17 Čím mlhavější je jejich představa o práci, kterou by chtěli dělat, tím jasnější jsou jejich finanční požadavky.

s-18 A většinou též vyšší - vždyť proč bychom se zbytečně podceňovali!

s-19 A tak klepači klepou.

s-20 Klepou sebevědomě, ale dutě.

s-21 Připravených je více

s-22 S radostí však musím konstatovat další, tentokrát milou tendenci.

s-23 Mnoho lidí na sobě v posledních letech intenzivně pracovalo.

s-24 Absolvovali řadu kurzů, seminářů i rozsáhlejší manažerská studia.

s-25 se říci, že každý manažer, hodný tohoto jména, rozšiřuje své vědomosti z oblasti ekonomiky a také - což je potěšitelné - z personálního řízení.

s-26 Stále více vedoucích pracovníků si uvědomuje, že jejich podnik bude tak dobrý, jak dobří budou lidé, kteří v něm budou pracovat.

s-27 Jestliže se ptáme, co vede manažery ke změně zaměstnání, shledáme, že stejně jako ostatní pracující zvažují výši finančního ohodnocení, obsah práce a pracovní podmínky.

s-28 se však říci, že stále větší počet kvalitních lidí klade hlavní důraz na perspektivu podniku, do kterého by nastoupili.

s-29 Neptají se, zda finanční odměna dnes doahuje nejvyšší hranice, kterou by mohli žádat, ale zajímají se o možnosti svého profesionálního růstu, o dlouhodobé cíle organizace a o cesty, které by k nim měly vést.

s-30 Chtějí znát možnosti dalšího vzdělávání a vymezit prostor pro uplatnění vzdělání dosavadního.

s-31 Nejschopnější lidé se také nejméně obávají přistoupit na nižší ohodnocení v rámci zkušební doby, protože věří, že obstojí.

s-32 Mezi motivy se objevují i požadavky na tvůrčí charakter práce.

s-33 Dokládá to i případ, kdy manažer pracující u zavedené zahraniční firmy působící v ČR, s poměrně vysokým platem, byl ochoten přejít k menší, začínající české firmě.

s-34 A to za podstatně nižší mzdu.

s-35 Motivací byla právě možnost tvůrčího, značně samostatného manažerského vedení, které v zahraniční firmě postrádal.

s-36 Blanka Křemenáková

s-37 Kontakt: Amalthea, a.s., Na Žertvách 24, 180 73 Praha 8, tel.: (02) 683 3589, FAX: (02) 683 6294.

s-38 Text k foto:

s-39 JEN ZAKLEPAT NESTAČÍ: Uchazeč o manažerskou funkci musí prokázat víc, než pouhé sebevědomí.


dependency treetext view