PML View
cmpr9410_042
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-2/cmpr9410_042.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-2/cmpr9410_042.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-2/cmpr9410_042.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-2/cmpr9410_042.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-2/cmpr9410_042.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-2/cmpr9410_042.treex.gz |
---|
s-1
Kde
jsou
auta,
tam
je
kšeft
s-2
Zatíženost
silnic
ukazuje
atraktivní
místa
k
podnikání
s-3
Stavební
ruch
při
budování
silnic
a
dálnic
svědčí
o
tom,
že
bychom
se
mohli
brzy
dočkat
pohodlné
rychlé
dopravy
v
evropských
měřítcích.
s-4
Budou
však
potřeba
i
nové
čerpací
stanice,
motoresty,
motely,
občerstvení,
obchody.
s-5
Pro
podnikatele
by
tu
mohl
být
ráj.
s-6
Mnohá
atraktivní
místa
jsou
už
obsazena,
přesto
jich
stále
ještě
mnoho
zbývá.
s-7
Největší
zájem
o
podnikání
bude
v
příštích
letech
pravděpodobně
v
okolí
dálnice
D5
Praha-Plzeň-Rozvadov.
s-8
Bohuslav
Zajkr
s-9
Významnou
podmínkou
pro
podnikání
okolo
silnic
musí
být
dostatečná
intenzita
silničního
provozu.
s-10
U
silnic
se
zřejmě
vyplatí
podnikat
vždy,
u
hlavních
tahů
se
pravděpodobnost
úspěchu
ještě
zvyšuje.
s-11
Jezdí-li
například
po
hlavním
tahu
mezi
Berounem
a
Rokycany
podle
úseků
9000
až
12 000
vozidel
denně,
pohybuje
se
tu
při
obsazenosti
vozidla
jen
dvěma
lidmi
18 000
až
24 000
potenciálních
zákazníků.
s-12
A
to
nepočítáme
autobusy.
s-13
Na
tomto
místě
se
určitě
vyplatí
postavit
obchod,
motorest
nebo
čerpadlo
víc,
než
třeba
mezi
Vimperkem
a
Strážným
v
jižních
Čechách,
kudy
projede
2600
automobilů
za
24
hodin.
s-14
Poslední
statistické
sčítání
dopravy
proběhlo
v
roce
1990.
s-15
Za
poslední
tři
roky
se
však
na
českých
silnicích
zvýšil
provoz.
s-16
Proto
se
na
sklonku
minulého
roku
uskutečnily
dílčí
průzkumy
na
hranicích
a
v
některých
městech.
s-17
Lokální
zvýšení
s-18
Co
ukázala
další
porovnání
intenzity
dopravy
v
roce
1993
proti
roku
1990?
s-19
V
hraničních
oblastech
u
SRN
(především
Bavorsko)
vzrostlo
zatížení
silnic.
s-20
Více
vozidel
brázdí
všechny
tahy
k
Praze.
s-21
Naopak
v
celém
jihočeském
regionu
intenzita
dopravy
mírně
poklesla,
stejně
jako
na
střední
Moravě.
s-22
Obecně
lze
zaznamenat
stagnaci
dopravy
a
z
dlouhodobého
hlediska
pokles
téměř
v
celé
ČR,
říká
Jan
Švarc
,
zástupce
ředitele
Správy
silničního
fondu
ČR.
s-23
Výjimkou
jsou
exponované
tahy.
s-24
V
poslední
době
je
nejzatíženější
oblast
Sokolova,
Chebu,
Tachova,
Klatov,
Prachatic,
Domažlic.
s-25
Vozidla
se
pak
sjíždějí
na
hlavní
tahy
k
Praze,
kde
zpravidla
končí.
s-26
Naopak
v
příhraničních
oblastech
s
Rakouskem
stoupla
intenzita
dopravy
jen
na
hlavních
tazích.
s-27
Příštích
11
let
s-28
V
listopadu
loňského
roku
přijala
vláda
usnesení
(číslo
631
a
651)
o
rozvoji
sítě
dálnic
a
silnic
do
roku
2005.
s-29
Vládní
plán
je
podle
Jana
Švarce
ambiciózní
a
počítá
v
této
oblasti
s
investicemi
85
miliard
korun
do
roku
2005.
s-30
V
tu
dobu
by
měly
být
dokončeny
všechny
hlavní
úseky
dálnic.
s-31
Silnice
pro
motorová
vozidla
by
měly
být
dokončeny
ze
60
až
70
%.
s-32
Počítá
se
s
dokončením
pražského
okruhu,
byť
dnes
je
stále
nejasné,
kudy
povede.
s-33
Zatím
se
posunuje
stále
více
za
Prahu,
čímž
ztrácí
na
své
účelnosti
z
hlediska
dopravních
spojení
do
jednotlivých
částí
města.
s-34
Na
druhé
straně
by
tu
asi
mohlo
být
víc
pozemků
vhodných
k
podnikání.
s-35
Po
dálnici
bychom
se
měli
svézt
z
Prahy
až
do
Českých
Budějovic,
v
roce
1997
pravděpodobně
projedou
první
vozidla
po
dálnici
Praha
-
Plzeň,
dokončena
by
měla
být
i
dálnice
D8
z
Prahy
do
Ústí
nad
Labem.
s-36
Dálnice
D11
Praha
-
Hradec
Králové
by
se
měla
protáhnout
až
do
Jaroměře
a
dálnice
D1
Praha
-
Brno
až
do
Zlína.
s-37
Ze
silnic
by
měla
být
dokončena
spojnice
Karlovy
Vary
-
Cheb
-
hranice
se
SRN
(silnice
č.
6),
dále
spojnice
Hrádek
nad
Nisou
-
Liberec
-
Mladá
Boleslav
-
Praha
(č.
35)
a
Hradec
Králové
-
Lipník.
s-38
Srovnáme-li
současný
plán
rozvoje
dálniční
sítě
s
tím,
jaký
byl
přijat
v
roce
1991,
výrazně
se
změnil.
s-39
Koupit
proto
pozemek
v
místě,
kudy
má
vést
hlavní
silnice,
nemusí
být
vždy
jistá
investice.
s-40
Sledovat
intenzitu
provozu
se
prostě
vyplatí.
s-41
3422
atraktivních
s-42
Na
území
ČR
je
v
provozu
398
kilometrů
dálnic
a
55 512
kilometrů
silnic,
z
toho
je
6506
km
silnic
I.
třídy,
14 297
km
silnic
II.
třídy
a
34 709
km
silnic
III.
třídy.
s-43
Nejvýznamnější
silnice
tvoří
9017
km
dlouhou
vybranou
silniční
síť.
s-44
Délka
mezinárodní
sítě
silnic
je
podle
evropské
dohody
AGR
2655
km.
s-45
Vymezené
tahy,
kam
patří
kromě
mezinárodní
sítě
ještě
silnice
celostátního
významu,
mají
délku
3022
km.
s-46
Podél
těchto
silnic
jsou
pro
podnikání
relativně
nejlepší
podmínky.
s-47
Do
kategorie
priorit
však
patří
asi
750
kilometrů
silnic
a
dálnic
s
intenzitou
provozu
vyšší
než
10 000
vozidel
za
den,
přičemž
na
nejzatíženějších
úsecích
silnic
dosahuje
provoz
až
20 000
vozidel
za
den,
na
dálnicích
30 000
vozů
denně.
s-48
Přes
momentální
pokles
dopravy
Správa
silničního
fondu
stále
předpokládá,
že
do
roku
2000
v
porovnání
s
rokem
1990
vzroste
intenzita
nejméně
o
25
%
a
na
hlavních
tazích
nejméně
o
35
%.
s-49
Podnikání
u
silnic
má
však
zlaté
dno
jen
do
určité
míry.
s-50
Na
Správu
silničního
fondu
přišlo
20
žádostí
na
výstavbu
benzinové
čerpací
stanice
podél
pouhých
13
kilometrů
dálnice
mezi
Mirošovicemi
a
Benešovem.
s-51
Odhlédneme-li
od
faktu,
že
by
se
všichni
na
tomto
kousku
neuživili
(i
v
Německu
například
procházejí
čerpací
stanice
krizí
a
jejich
počet
klesá),
pro
Správu
silničního
fondu
je
také
důležité,
že
každým
připojením
vzniká
na
silnici
nebo
dálnici
křižovatka,
tedy
potenciální
kolizní
místo
a
zdroj
dopravních
nehod.
s-52
A
právě
tato
organizace
povoluje
napojit
jakoukoli
komunikaci
k
silnici
či
dálnici.
dependency tree
•
text view