PML View
cmpr9410_040
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/etest/cmpr9410_040.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/etest/cmpr9410_040.treex.gz |
---|
s-1
Studenti
vědí,
co
chtějí
s-2
Říká
se,
že
za
špatnou
ekonomiku
mohou
ekonomové.
s-3
Nepolemizujme
nyní
s
tímto
tvrzením
a
ptejme
se,
jací
budou
ti,
kteří
vycházejí
ze
školy.
s-4
Odpovídá
Jan
Seger,
který
byl
24.
února
1994
v
Betlémské
kapli
slavnostně
inaugurován
rektorem
pražské
VŠE.
s-5
Klára
Vachulková
s-6
*
Po
ekonomech,
kteří
nyní
už
opouštějí
školu
se
znalostí
pravidel
hry
v
tržním
prostředí,
je
hlad.
s-7
Co
hodláte
udělat,
aby
jich
bylo
dost?
s-8
Při
využití
všech
výukových
prostor
od
rána
až
do
večera
jsme
schopni
ročně
přijmout
ke
studiu
okolo
2500
studentů.
s-9
Letos
by
měla
být
otevřena
naše
nová
budova,
což
dovolí
počet
studentů
zvýšit.
s-10
Chceme
rovněž
zavést
distanční
studium,
které
by
umožnilo
získat
plnohodnotné
vysokoškolské
studium
lidem,
kteří
již
pracují.
s-11
Náš
Ústav
pro
celoživotní
vzdělání
pořádá
specializované
kurzy
pro
ty,
kteří
si
chtějí
doplnit
pouze
určité
znalosti.
s-12
*
Ty,
kdož
čekají
na
posily
z
vaší
školy,
jistě
zajímá,
zda
se
změnil
student.
s-13
Zda
má
více
než
teoretické
znalosti,
zda
je
samostatnější,
přemýšlivější,
zvídavější.
s-14
Náš
student
se
za
poslední
čtyři
roky
změnil
výrazně.
s-15
Z
jeho
vzdělání
zmizely
zbytečné
předměty.
s-16
Jsme
vysoká
škola
univerzitního
typu
a
nikoliv
typ
"fach
hochschule".
s-17
Teoretické
disciplíny
tedy
ve
výuce
jsou,
ale
na
bakalářském
stupni
v
malém
měřítku.
s-18
Poněkud
více
je
jich
na
inženýrském
stupni.
s-19
Naši
absolventi
jsou
vybaveni
odborně,
jsou
adaptabilní
a
v
řadě
firem
brzy
pracují
samostatně.
s-20
Náš
student
je
cílevědomý,
pragmatický,
má
většinou
konkrétní
představy
o
svém
budoucím
zaměření
a
v
posledních
dvou
letech
se
zdá,
že
se
zvyšuje
i
jeho
odpovědnost
v
přístupu
ke
studiu.
s-21
Co
postrádám,
je
hlubší,
systematický
zájem
o
studovaný
obor.
s-22
*
Z
vaší
školy
odchází
mnoho
schopných
učitelů,
protože
jinde
dostanou
větší
platy.
s-23
Jak
to
chcete
řešit
v
situaci,
kdy
existuje
strop
základního
platu
zhruba
11 000
korun
měsíčně
pro
profesory?
s-24
Plat
profesora
opravdu
není
velký.
s-25
U
docentů
a
asistentů
je
to
ještě
horší.
s-26
Přitom
státní
rozpočet
nám
neposkytnul
prostředky
na
rozvoj
a
tudíž
ani
na
zlepšení
mezd.
s-27
Dobré
odborníky
lze
na
škole
udržet
jedině
tím,
že
jim
je
umožněna
spolupráce
s
hospodářskou
praxí.
s-28
Není
to
však
nejlepší
řešení.
s-29
Vysokoškolský
učitel
by
se
měl
převážně
věnovat
svému
povolání
a
ne
si
mimoškolními
aktivitami
přivydělávat.
s-30
*
Před
revolucí
bývávaly
součástí
studia
praxe.
s-31
Studenti
si
mohli
vyzkoušet
některé
věci,
získat
rozhled.
s-32
Praxe
však
byly
zrušeny.
s-33
Spokojíte
se
s
tím?
s-34
Někdy
byly
praxe
užitečné.
s-35
Podle
mých
zkušeností
se
však
mnohdy
podniky
praktikantům
nevěnovaly.
s-36
V
dnešních
studijních
plánech
praxe
nejsou
ze
dvou
důvodů.
s-37
Jednak
je
studijní
program
nabitý,
jednak
podniky
nemají
čas
se
studentům
věnovat.
s-38
Největší
potíže
vznikají
s
poskytováním
údajů
pro
seminární
a
diplomové
práce.
s-39
Údaje
jsou
často
považovány
za
firemní
tajemství.
s-40
Situaci
se
snažíme
řešit.
s-41
S
řadou
podniků
máme
smlouvy
o
spolupráci
obsahující
i
část
péče
o
studenty,
mnohé
podniky
poskytují
studentům,
svým
budoucím
zaměstnancům,
podnikové
stipendium,
začínají
přicházet
s
náměty
na
diplomové
práce.
dependency tree
•
text view