PML View

cmpr9410_040

mrp-layerPDT/mrp/tamw/etest/cmpr9410_040.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/etest/cmpr9410_040.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/etest/cmpr9410_040.treex.gz

s-1 Studenti vědí, co chtějí

s-2 Říká se, že za špatnou ekonomiku mohou ekonomové.

s-3 Nepolemizujme nyní s tímto tvrzením a ptejme se, jací budou ti, kteří vycházejí ze školy.

s-4 Odpovídá Jan Seger, který byl 24. února 1994 v Betlémské kapli slavnostně inaugurován rektorem pražské VŠE.

s-5 Klára Vachulková

s-6 * Po ekonomech, kteří nyní opouštějí školu se znalostí pravidel hry v tržním prostředí, je hlad.

s-7 Co hodláte udělat, aby jich bylo dost?

s-8 Při využití všech výukových prostor od rána do večera jsme schopni ročně přijmout ke studiu okolo 2500 studentů.

s-9 Letos by měla být otevřena naše nová budova, což dovolí počet studentů zvýšit.

s-10 Chceme rovněž zavést distanční studium, které by umožnilo získat plnohodnotné vysokoškolské studium lidem, kteří již pracují.

s-11 Náš Ústav pro celoživotní vzdělání pořádá specializované kurzy pro ty, kteří si chtějí doplnit pouze určité znalosti.

s-12 * Ty, kdož čekají na posily z vaší školy, jistě zajímá, zda se změnil student.

s-13 Zda více než teoretické znalosti, zda je samostatnější, přemýšlivější, zvídavější.

s-14 Náš student se za poslední čtyři roky změnil výrazně.

s-15 Z jeho vzdělání zmizely zbytečné předměty.

s-16 Jsme vysoká škola univerzitního typu a nikoliv typ "fach hochschule".

s-17 Teoretické disciplíny tedy ve výuce jsou, ale na bakalářském stupni v malém měřítku.

s-18 Poněkud více je jich na inženýrském stupni.

s-19 Naši absolventi jsou vybaveni odborně, jsou adaptabilní a v řadě firem brzy pracují samostatně.

s-20 Náš student je cílevědomý, pragmatický, většinou konkrétní představy o svém budoucím zaměření a v posledních dvou letech se zdá, že se zvyšuje i jeho odpovědnost v přístupu ke studiu.

s-21 Co postrádám, je hlubší, systematický zájem o studovaný obor.

s-22 * Z vaší školy odchází mnoho schopných učitelů, protože jinde dostanou větší platy.

s-23 Jak to chcete řešit v situaci, kdy existuje strop základního platu zhruba 11 000 korun měsíčně pro profesory?

s-24 Plat profesora opravdu není velký.

s-25 U docentů a asistentů je to ještě horší.

s-26 Přitom státní rozpočet nám neposkytnul prostředky na rozvoj a tudíž ani na zlepšení mezd.

s-27 Dobré odborníky lze na škole udržet jedině tím, že jim je umožněna spolupráce s hospodářskou praxí.

s-28 Není to však nejlepší řešení.

s-29 Vysokoškolský učitel by se měl převážně věnovat svému povolání a ne si mimoškolními aktivitami přivydělávat.

s-30 * Před revolucí bývávaly součástí studia praxe.

s-31 Studenti si mohli vyzkoušet některé věci, získat rozhled.

s-32 Praxe však byly zrušeny.

s-33 Spokojíte se s tím?

s-34 Někdy byly praxe užitečné.

s-35 Podle mých zkušeností se však mnohdy podniky praktikantům nevěnovaly.

s-36 V dnešních studijních plánech praxe nejsou ze dvou důvodů.

s-37 Jednak je studijní program nabitý, jednak podniky nemají čas se studentům věnovat.

s-38 Největší potíže vznikají s poskytováním údajů pro seminární a diplomové práce.

s-39 Údaje jsou často považovány za firemní tajemství.

s-40 Situaci se snažíme řešit.

s-41 S řadou podniků máme smlouvy o spolupráci obsahující i část péče o studenty, mnohé podniky poskytují studentům, svým budoucím zaměstnancům, podnikové stipendium, začínají přicházet s náměty na diplomové práce.


dependency treetext view