PML View

cmpr9410_034

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/cmpr9410_034.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_034.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_034.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_034.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_034.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/cmpr9410_034.treex.gz

s-1 Přehlídka bezradnosti

s-2 Z historie je znám nejeden případ, kdy na mistrně vyvedeném padělku pohořela celá plejáda soudních znalců.

s-3 Ve 30 letech tohoto století plnila titulní stránky berlínských deníků jedna z největších afér v historii falzifikátů.

s-4 Obchodník s obrazy, jakýsi Wacker, byl obviněn, že dodal na výstavu 33 falešných van Goghů.

s-5 Skandál brzy přerostl v odbornou polemiku.

s-6 Obžalovací spis obsahoval několik tisíc stran.

s-7 Soud vzal na vědomí názory více než šedesáti uměleckých historiků a kritiků.

s-8 Nebyly mezi nimi ani dva , které by se nerozcházely alespoň v podrobnostech.

s-9 Každé stanovisko našlo svého zastánce.

s-10 Všichni začali být tou přemírou odborníků unaveni.

s-11 Umělecký restaurátor a badatel de Wilt vzbudil v uměleckém světě senzaci, když využil rentgenové záření k posouzení stáří obrazu.

s-12 Jeho závěr zněl, že soubor je starý minimálně tři desetiletí a tudíž pravý.

s-13 Neboť jaký blázen by měl zájem kolem roku 1895 padělat holandského umělce, jehož plátna byla k dostání po dvou stech francích?

s-14 Obžaloba si též najala znalce, který pracoval s rentgenem.

s-15 Ten prozkoumal kolekci z hlediska malířského rukopisu a došel k závěru, že ji nenamaloval van Gogh.

s-16 Soud byl opět tam, kde předtím.

s-17 Ani znalci, kteří měli analyzovat obrazy chemickou cestou, nenašli společnou řeč.

s-18 Soudci zatoužili mít celou záležitost z krku a rozhodli se pro kompromis.

s-19 Wacker byl odsouzen k jednoročnímu podmíněnému trestu.

s-20 V odůvodnění se pravilo: Třebaže vina obžalovaného nebyla prokázána, existují silná a důvodná podezření, jež nám zabraňují prohlásit jeho nevinu .

s-21 Wackerova sestra po letech přiznala novinářům, že obrazy malovala celá rodina.

s-22 Od dob, kdy se udál příběh, který v knize Géniové falzifikátu popsal Rudolf Ráž, byly rentgenové a chemické metody zdokonaleny a není problém určit třeba stáří obrazu.

s-23 Tyto analýzy jsou však nákladné a používají se jen jde-li o skutečný skvost.


dependency treetext view