PML View

cmpr9410_024

mrp-layerPDT/mrp/tamw/train-4/cmpr9410_024.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_024.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_024.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_024.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/train-4/cmpr9410_024.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/train-4/cmpr9410_024.treex.gz

s-1 Bude katalogová asociace?

s-2 Pomocník podnikatelů a manažerů při získávání a výběru informací

s-3 Adresářů firem, či jak se v České republice běžněji říká podnikových katalogů, je na trhu s informacemi poměrně dost.

s-4 Některé kvalitní, jiné méně, některé obsažné, jiné zas stručné.

s-5 A teď si podnikateli či manažere vyber ten pravý, který potřebuješ.

s-6 Pomocníkem by se mohla stát asociace vydavatelů obchodních katalogů a adresářů.

s-7 Ta sice zatím neexistuje.

s-8 Ale...

s-9 Zdeněk Kubín

s-10 V současné době vzniká iniciativa, která vyústit v její založení.

s-11 Jedním z mužů, kteří chtějí tuto myšlenku převést do života, je Dušan Lanciger , prezident společnosti Inform Katalog, předseda Obchodní a hospodářské komory Brno.

s-12 Profit s ním hovořil o tom, co být náplní činnosti připravované asociace.

s-13 * Uvažujete o založení asociace vydavatelů obchodních katalogů a adresářů.

s-14 Proč?

s-15 Především proto, že u nás se objevuje mnoho firem, které poskytují neseriozní a nekvalitní informace.

s-16 To se těžko prokazuje a dokud si zákazník takový katalog nekoupí a nezačne ho pečlivě studovat, tak to na první pohled nepozná.

s-17 Na trhu se také objevují podvodné firmy, které slibují zveřejnění kontaktu nebo reklamy v katalogu, vyberou peníze a pak nic nevydají.

s-18 Peníze samozřejmě nevrátí.

s-19 To poškozuje jak zákazníky, tak všechny seriozní vydavatele.

s-20 Proto jedním z hlavních cílů asociace bude zaručit kvalitu a serioznost katalogů, které nabízejí její členové.

s-21 * Nevznikne s asociací určitý monopol, který bude zvýhodňovat členy a usilovat o jejich výhradní postavení na trhu?

s-22 Každý samozřejmě právo vydávat katalog.

s-23 V případě asociace jde o sdružení firem v daném oboru, které chce garantovat serioznost vůči zákazníkům.

s-24 Třeba tím, že při splnění určitých kritérií bude katalog označen viditelnou značkou kvality, jako je tomu v jiných evropských zemích.

s-25 Bude třeba garantovat velikost nákladů - aby vydavatel netvrdil, že náklad katalogu je 500 000 a ve skutečnosti byl jen 100 000 nebo i méně.

s-26 O monopolu tedy nelze hovořit.

s-27 O přípravu vzniku asociace ostatně požádaly i další firmy působící v této oblasti, tedy i konkurenti.

s-28 * Asociace se tedy zaměří více na zákazníka?

s-29 Členům bude poskytovat značku kvality - když samozřejmě splní příslušné podmínky a požadavky.

s-30 Ale více by měla asociace dělat pro zákazníky.

s-31 Například plnit i vzdělávací úkoly.

s-32 Klienti, kteří si kupují určité katalogy, mnohdy neví, jak s informacemi v nich pracovat.

s-33 Proto by asociace měla mimo jiné učit, jak k informacím přistupovat, jaké jsou informační zdroje, jak se dělí a jak je využívat.

s-34 * To je sice dobré pro základní orientaci, ale v konkrétní situaci potřebuje zákazník i konkrétní konzultaci.

s-35 Bude tedy asociace vyvíjet i poradenskou činnost?

s-36 Určitě.

s-37 Klient by měl například získat informace - jaké katalogy existují, čím se liší, který z katalogů je pro jeho potřeby a účely asi nejlepší.

s-38 Uvažujeme i o vydání katalogu členů asociace, kde budou uvedeny veškeré potřebné údaje - co který člen nabízí, na jakou oblast se specializuje, kolik adres který katalog obsahuje, stejně jako počet jeho výtisků.

s-39 Kontakt: Inform Katalog, s.r.o., Šumavská 31, 612 54 Brno, tel.: (05) 4121 1428, 4132 1100/kl. 558, FAX: (05) 4121 3658.


dependency treetext view