PML View
cmpr9410_016
mrp-layer | PDT/mrp/tamw/train-6/cmpr9410_016.mrp.gz |
---|
a-layer | PDT/pml/tamw/train-6/cmpr9410_016.a.gz |
---|
m-layer | PDT/pml/tamw/train-6/cmpr9410_016.m.gz |
---|
t-layer | PDT/pml/tamw/train-6/cmpr9410_016.t.gz |
---|
w-layer | PDT/pml/tamw/train-6/cmpr9410_016.w.gz |
---|
treex-layer | PDT/treex/tamw/train-6/cmpr9410_016.treex.gz |
---|
s-1
záhlaví:
Osobní
investice
s-2
Kvalita
znaleckých
posudků
kolísá
s-3
Slovo
padělek
je
strašák,
který
při
investování
do
obrázků
trápí
i
ostřílené
sběratele.
s-4
Vědí
si
s
tím
rady
odborníci?
s-5
Zašli
jsme
do
Národní
galerie
za
Petrem
Hartmanem
z
Odboru
správy
sbírek
a
výstav.
s-6
*
Jste
členem
Komise
pro
výkup
starožitností,
která
vykupuje
cenná
umělecká
díla
od
starožitníků
v
rámci
předkupního
práva
pro
muzea
a
galerie.
s-7
Tato
komise
tedy
vlastně
povoluje,
které
věci
se
dají
do
prodeje.
s-8
Co
když
narazí
na
padělek?
s-9
Upozorníme
starožitníka,
ale
on
není
povinen
náš
názor
respektovat.
s-10
Proto
také
nezodpovídáme
a
nemůžeme
zodpovídat
za
kvalitu
a
pravost
věcí,
které
nabízí.
s-11
Některá
starožitnictví
se
s
námi
radí.
s-12
Mají
řadu
obrazů
vybavených
posudky,
které
si
dal
udělat
prodávající,
ale
kvalita
těchto
znaleckých
posudků
je
velmi
kolísavá.
s-13
*
Takže
se
může
klidně
stát,
že
člověk
koupí
obraz
se
znaleckým
posudkem
a
bude
to
padělek.
s-14
Ano.
s-15
To
nelze
vyloučit.
s-16
*
Je
možné
odnést
obrázek
na
posouzení
do
Národní
galerie?
s-17
Národní
galerie
to
normálně
neprovádí.
s-18
Dělá
to
pouze
v
případě,
kdy
je
jí
obraz
nabídnut
k
odkoupení,
případně
na
vyžádání
státních
institucí.
s-19
Pracovníci
Národní
galerie
nemohou
vystupovat
jako
soudní
znalci.
s-20
*
Neexistuje
tedy
cesta
jak
spolehlivě
zjistit,
zda
je
dílo
pravé?
s-21
Metody
používající
rentgen
a
křemíkové
lampy
dokáží
leccos
identifikovat.
s-22
Stáří
obrazu
se
rozborem
barev
určí
spolehlivě.
s-23
Provádějí
to
restaurátoři,
ale
je
to
dost
drahé.
s-24
*
Tak
jako
v
jiných
oborech
podnikání
jistě
i
v
starožitnostech
existují
solidní
a
méně
solidní
firmy.
s-25
Jak
by
mohl
člověk
poznat,
že
se
ocitl
v
místě,
kde
může
snadno
narazit
na
falzifikáty?
s-26
Varovat
by
ho
mohlo
například
to,
že
má
obchod
nesmírně
široký
sortiment.
s-27
Že
prodává
třeba
bazarové
věci,
tedy
partiovky.
s-28
Takový
podnik
působí
dojmem
spíš
jakéhosi
vetešnictví,
než
solidního
obchodu
s
uměleckými
předměty.
s-29
To
je
všechno
otázka
zkušeností.
s-30
Sběratel,
kterým
se
však
člověk
stává
až
po
určité
době,
po
úspěších
i
neúspěších,
většinou
dokáže
tyto
podniky
rozlišit.
s-31
Ale
téměř
každý
sběratel
někdy
naletěl.
s-32
*
S
čím
ještě
by
měl
být
obeznámen
člověk,
který
si
chce
koupit
obrázek?
s-33
Uvidí-li
věc,
která
bude
signovaná
známým
jménem,
bylo
by
dobré
si
srovnat
v
publikaci,
jako
je
třeba
"Rukověť
sběratele"
od
Augusty,
způsob
podpisu.
s-34
Existují
naprosto
naivní
padělky,
kdy
se
tam
prostě
napíše
Mánes
a
často
to
projde.
s-35
Člověk
musí
být
každopádně
velice
opatrný
a
pokud
se
sám
nevyzná,
poradit
se
s
nějakým
sběratelem,
výtvarníkem
či
restaurátorem.
s-36
*
Zhodnoťte
šance
čtenáře
přijít
levně
k
unikátní
věci.
s-37
Pokud
jde
o
staré
umění,
je
malá
naděje,
že
by
objevil
u
starožitníka
zapomenutý
předmět.
s-38
O
tom
se
sice
občas
píše
v
novinách,
ale
ve
skutečnosti
tomu
tak
nebývá.
s-39
Dnes
je
také
mnohem
menší
šance,
že
by
se
něco
zajímavého
dalo
objevit
třeba
na
venkově,
protože
ten
systematicky
objíždí
řada
překupníků.
dependency tree
•
text view