PML View

ln95043_030

a-layerPDT/pml/amw/dtest/ln95043_030.a.gz
m-layerPDT/pml/amw/dtest/ln95043_030.m.gz
w-layerPDT/pml/amw/dtest/ln95043_030.w.gz
treex-layerPDT/treex/amw/dtest/ln95043_030.treex.gz

s-1 Nečekaně zkrotlá Siouxsie

s-2 Recenze

s-3 HUDBA: Památné videoalbum Nocturne britské skupiny SIOUXSIE AND THE BANSHEES - natočené v roce 1983 v londýnské Royal Albert Hall - připomíná fascinující rockové divadlo a horrorové mysterium zároveň.

s-4 Pražský koncert kultovní kapely před čtyřmi roky v Lucerně navodil okouzlující atmosféru, která jako by tehdy vyvěrala ze starodávného indického chrámu lásky.

s-5 V porovnání s těmito koncerty lze páteční vystoupení Siouxsie And The Banshees v pražském Paláci kultury přirovnat k víkendovému odpoledni, strávenému na anglickém aristokratickém sídle.

s-6 Tam sice bývá všechno elegantní a vytříbené, zároveň však mnohdy i příliš nevzrušivé a usedlé.

s-7 Osmatřicetiletá zpěvačka skupiny Siouxsie Sioux již dávno není onou exotickou kněžkou, která vyvolává nejtemnější psychózy, ani vznešenou rockovou šlechtičnou v dlouhé róbě se stříbřitým boa (tak se představila při svém prvním pražském koncertě).

s-8 Její někdejší těžký a tmavý make-up dnes nahrazuje normální kosmetika a hrozivě nakadeřený chomáč vlasů obyčejný polodlouhý účes.

s-9 Také její toporné (anti)taneční kreace dostávají podobu umírněnější a ladnější.

s-10 Z bývalé excentrické "princezny temnot" se stala snad nečekaně zkrotlá dáma v nejlepších letech.

s-11 Siouxsie And The Banshees se prakticky po celý koncert marně snažili odbourat bariéru, která se v Paláci kultury vytvořila vinou studeného prostředí, hlasových indispozicí zpěvačky a nevhodného dramaturgického výběru repertoáru.

s-12 Vlažné publikum marně čekalo na starší klenoty z dvacetileté historie Banshees, které před čtyřmi lety tvořily podstatnou část jejich opojného koncertu.

s-13 Jádro pátečního vystoupení obstaralo devět ukázek z posledního alba The Rapture - od úvodní jekyll-hydeovské zpovědi The Double Life, přes jiskřící Tearing Apart po závěrečný přídavek O Baby.

s-14 Ty doplnily tři písně ze singlů (včetně beatlovské vzpomínky Dear Prudence a "satanského tanga" Face To Face z Burtonova comicsu Batman se vrací) a čtyři starší skladby z alb Peep Show (1988), Ju Ju (1981) a Kaleidoscope (1980).

s-15 První dvě třetiny koncertu, sestavené z brilantně vybroušených, leč umírněných písní, vyzněly poněkud ploše a znaveně.

s-16 Částečně vinou konvenčních světelných efektů, především však proto, že Banshees nezahráli jedinou dramatičtější ani agresívnější skladbu.

s-17 Přitom však zazněly i písničky, které v kontextu jejich tvorby patří k nejlepším (hravé The Killing Jar s chytlavou mezihrou na cello či Christine, inspirované osudy dívky rozštěpené do dvaadvaceti osobností).

s-18 Zlom nastal v závěru pátečního večera.

s-19 Vedle příliš nahalené a zdlouhavé imprese The Rapture (která v živém podání ztratila mnohé z nadýchané vznešenosti) přišla ke slovu znepokojivě potemnělá píseň Not Forgotten a především plíživé Night Shift - nekrofilní vyznání mrazivé jako mramorová náhrobní deska.

s-20 Kontrastní a zběsile vygradovaný kolotoč Ourselves, při kterém ze sebe Siouxsie vyrážela divoké skřeky jako šelma, vytvořil ve spojení s hektickými stroboskopy poprvé (a naposled!) pro soubor dříve tak příznačný stav hypnotického šílenství.

s-21 Finále odlehčila rozverná hitovka Peek-A-Boo, nahlížející do světa červených luceren a kukátkové podívané.

s-22 K dalším naplánovaným přídavkům již nedošlo.

s-23 U kapel, jako jsou Siouxsie And The Banshees se předpokládá, že jejich živá představení posluchače nesmazatelně uhranou.

s-24 V Paláci kultury se Banshees něco takového tentokrát příliš nezdařilo.

s-25 Tomáš Seidl Siouxsie And The Banshees.

s-26 Palác kultury, Praha, 17. února.

s-27 Pořádala agentura 10:15 Promotion.


dependency treetext view