PML View

wsj2418.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2418.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2418.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2418.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2418.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2418.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2418.cz.treex.gz

s-1 Vypadalo to vše dostatečně nevinně: Vloni v dubnu jistý Steven B. Iken navštívil zdejší Justin Products Inc., prokázal se jako potenciální zákazník a dozvěděl se vše o novém kazetovém přehrávači pro děti od této firmy.

s-2 "Je to skoro stejné, jako výrobek Sony," poznamenal pan Iken poté, co viděl prototypy a obrázky.

s-3 Obchodník Justinu odpověděl: "Přesně."

s-4 Zboží Justinu udržuje velkoobchodní ceny o nějakých 40 % níže, než ceny řady "Můj první Sony" od Sony Corp. of Japan.

s-5 Návštěvník nadšeně vyprávěl a slíbil vrátit se.

s-6 Ale místo nového zákazníka - jako součást z nadějné bonanzy z prodávání Sony pod cenou - se Justin dostala do nákladné právní bažiny.

s-7 Pan Iken, jak se ukázalo, byl soukromým detektivem, který použil skrytý magnetofon, aby získal informace pro Sony.

s-8 Jeho nahrávka se později objevila jako soudní důkaz.

s-9 Snažíc se udržet výrobní řadu Justinu "Můj vlastní" mimo americký trh, Sony minulý květen podala žalobu u Manhattanského federálního soudu s obviněním z pohrdavého porušení ochranné známky, nečestné konkurence a dalších porušení obchodních zákonů.

s-10 Od doby se život pro 61letého Leonarda Kaye, vlastníka Justin, velmi změnil.

s-11 "Nemohl jsem se dobře vyspat za doby, co tohle běží," říká.

s-12 "Je to nejvíce vyrušující věc v mém životě - nemohu se ani věnovat svému podnikání."

s-13 Jeho společnost (roční prodej: okolo 25 miliónů dolarů) může utrpět nákladnou ránu - ztrátu odhadovaných 10 % celkového prodeje - pokud Sony (roční prodej: okolo 16 miliard dolarů) zvítězí.

s-14 Vážná situace Justinu ukazuje, co se může stát, když nepatrná firma náhle čelí plné právní síle rozlícené nadnárodní společnosti.

s-15 Se značnou ironií případ také ukazuje, jak zcela Japonsko otočilo stůl amerického byznysu.

s-16 Američané si trpce stěžovávali na pod cenou prodávané napodobené výrobky z Japonska.

s-17 Nyní Sony, jejíž inovativní, draze placené výrobky jsou mezi nejvíce oceňovanou spotřební elektronikou, trpce protestuje proti malé americké firmě s levnými napodobeninami vyráběnými v Číně.

s-18 "Jádro je v tom, že Justin čmajznul tu řadu Sony a Sony to chce zastavit," řekl Lewis H. Eslinger, právní zástupce Sony, který dříve chránil Rubikovu kostku.

s-19 (Sony sama se odmítá vyjádřit.)

s-20 Pokud Sony zvítězí, říká pan Eslinger, bude se jeho malý rival muset pokusit prodávat své výrobky v zámoří.

s-21 Co hůře, dodává, "Museli by je roztlouci a zahodit."

s-22 Kan Kaye odmítá soudní poplatky a říká, že jeho jedinou chybou je, že se postavil Sony na trhu.

s-23 "Udělal jsem podobnou řadu a vyrobil ji levněji," říká.

s-24 Očekává se, že americký soudce John E. Sprizzo dnes rozhodne o obnoveném požadavku Sony na předběžné opatření blokujícím prodej sporného produktu, jehož dodávky začaly v červenci.

s-25 Soudce zamítl dřívější žádost Sony o takové nařízení - rozhodnutí potvrzené při odvolání - ale Sony se vrátila s dalšími důkazy a důvody.

s-26 I když doufá, že se případ usadí, Justin slíbil bojovat, pokud to bude nutné.

s-27 Bitva je ale větší, než Justin očekává.

s-28 "Netušil jsem, že budu tolik zatažen, " říká pan Kaye, který založil Justin v roce 1982.

s-29 Pan Kaye prodal Capetronic Inc., taiwanského výrobce elektroniky, a odešel do penze, jen aby zjistil, že se nudí.

s-30 S Justinem začal prodávat hračky a elektroniku vyrobenou převážně v Hong Kongu, přičemž začal s rádii myšáka Mickeyho.

s-31 Společnost vyrostla - na asi 40 zaměstnanců z počátečních čtyř, říká pan Kaye.

s-32 Justin byl ziskový od roku 1986, dodává představitel, který sdílí kancelář s množstvím plyšových medvědů, všemi vzorky své řady plyšových hraček.

s-33 Jako mnozí jiní, pan Kaye si všiml v roce 1987, kdy Sony, v klasickém případu segmentace trhu, změnila plastový povrch a tlačítka proslulé řady Walkman přenosného audiovybavení a vytvořila řadu Můj první Sony pro děti.

s-34 Jasně vybarvené nové produkty vypadaly spíše jako hračky, než jako dospělé modely.

s-35 (V soudních spisech Sony říká, že vynaložila více než 3 milióny dolarů na propagaci řady, s výsledným prodejem více než miliónu kusů.)

s-36 Sony našla mezeru na trhu, ale pan Kaye si spočítal, že její ceny ponechaly spoustu místa pro levnější konkurenci.

s-37 Jeho výrobky nejsou přesné kopie výrobků Sony, ale silně je připomínají velikostí, tvarem a především barvou.

s-38 Sony používá hlavně červenou a modrou se stopami žluté - a stejně tak Justin podle teorie, že děti dávají přednost těmto barvám.

s-39 ("Aby byl úspěšný, může mít výrobek libovolnou barvu, dokud je jasně červená," říká Charles E. Baxley, právní zástupce Justin.)

s-40 Minulou zimu Justin ukazoval prototypy na hračkářských veletrzích v Hong Kongu a New Yorku - a Sony si všimla.

s-41 Vlastně, znepokojen tím, že prodejní personál Sony připravoval právní akci nebo jinou odvetu - jako odepřít potřebné výrobky Sony - zákazníkům Justinu, pan Baxley vystřelil v dubnu dopis Sony.

s-42 On sám hrozil přednést věc Federální obchodní komisi nebo americkému Nejvyššímu soudu.

s-43 Ale Justin v těchto obviněních nepokračoval (které byly podle pana Eslingera, právního zástupce Sony, neopodstatněné).

s-44 Vzpomíná pan Baxley: "Naším cílem bylo ovlivnit je, aby nás nechali na pokoji.

s-45 Nikdy jsme nezamýšleli postavit se Sony - nemáme zdroje."

s-46 Sony na prázdnou hrozbu odpověděla skutečným procesem.

s-47 Tu a tam se firmy u soudu pohádaly.

s-48 A Justin v tiskové zprávě říká "kdysi konkurenceschopná Sony se nyní v amerických soudních sínmích uchyluje k taktice silných paží, aby si vybojovala a ochránila mezery na trhu."

s-49 Právník Sony ujišťuje, že taktika firmy - včetně využití soukromých detektivů vystupujících jako kupci - je v takových případech běžná.

s-50 Také trvá na tom, že Sony, ne méně než ostatní, právo chránit svůj "obchodní dres," v tomto případě především barvy, o kterých tvrdí, že dělají výrobku Můj první Sony charakteristickými.

s-51 (Justin tvrdí, že začal používat stejné barvy na elektronickém zboží pro děti dávno před tím, než Sony vstoupila na dětský trh.)

s-52 je podstata jakákoli, agresivní obrana Sony je pro Justin vysilující.

s-53 Je také drahá.

s-54 Pan Kaye říká, že dosud na soudních poplatcích zaplatil více než 70 000 dolarů.

s-55 O Sony pan Kaye říká: "Vědí, že nemohou prohrát.

s-56 Pořád zakopávají hlouběji, dokud nedosáhnu bodu, kdy to vzdám a odejdu."

s-57 Prozatím ale slíbil vytrvat.


dependency treetext view