PML View
wsj2372.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj2372.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj2372.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj2372.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj2372.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj2372.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj2372.cz.treex.gz |
---|
s-1
Rozhodnutí
senátu
schválit
hrubý,
deficit
snižující
rozpočet,
aniž
byla
snížena
daň
z
kapitálového
zisku,
nechává
nadále
otevřenou
možnost
uzákonit
toto
snížení
daně
ze
zisku
v
tomto
roce.
s-2
V
pátek
pozdě
večer
Senát
v
poměru
87
:
7
odhlasoval
schválení
návrhu
ve
výši
13,5
miliardy
dolarů,
který
byl
zbaven
stovek
opatření,
které
by
federální
rozpočtový
deficit
spíše
rozšířily,
než
zúžily.
s-3
Zákonodárci
rozpočet
drasticky
zredukovali,
aby
otupili
kritiku,
že
byl
nafouklý
daňovými
úlevami
pro
lobující
skupiny
a
růstem
výdajů.
s-4
"Vrátili
jsme
deficit
snižující
rozpočet
zpět
do
kategorie
rozpočtů,
které
jsou
rozpočtem
snižujícím
deficit,"
řekl
předseda
senátního
Rozpočtového
výboru
James
Sasser
(demokrat
za
Tennessee).
s-5
Ale
ti,
kdo
v
senátu
podporují
zkracovací
legislativu,
uvádí,
že
Kongresem
brzy
budou
procházet
další
rozpočty,
které
by
mohly
zahrnovat
některé
odložené
návrhy
včetně
snížení
daně
z
kapitálového
zisku.
s-6
Navíc
tento
doprovodný
deficit
snižující
rozpočet,
který
již
prošel
sněmovnou,
počítá
s
finančním
zajištěním
daně
z
kapitálového
zisku.
s-7
Jednání
mezi
sněmovnou
a
senátem
pravděpodobně
začnou
uprostřed
týdne
a
nějaký
čas
potrvají.
s-8
"Nikdo
nemůže
předpovědět,
co
přesně
se
na
straně
sněmovny
stane,"
řekl
vůdce
senátní
menšiny
Robert
Dole
(republikán
za
Kansas).
s-9
Dodal
však:
"Věřím,
že
republikáni
a
demokraté
budou
spolupracovat,
aby
reforma
daně
z
kapitálového
zisku
byla
ještě
letos."
s-10
Vedoucí
rozpočtového
oddělení
v
Bílém
domě
Richard
Darman
včera
reportérům
řekl,
že
vláda
nebude
naléhat
na
to,
aby
snížení
daně
z
kapitálového
zisku
bylo
již
ve
finální
verzi
tohoto
rozpočtu.
s-11
"Nepotřebujeme
to
jako
způsob
získávání
kapitálu,"
řekl.
s-12
Předseda
sněmovního
Rozpočtového
výboru
Leon
Panetta
(demokrat
za
Kalifornii)
v
interview
řekl:
"Je-li
toto
signál,
který
z
Bílého
domu
přichází,
pak
to
velmi
pomůže."
s-13
Rozhodnutí
senátu
bylo
překážkou
pro
prezidenta
Bushe
a
též
možnost,
že
snížení
daně
z
kapitálového
zisku
bude
schváleno
ještě
letos,
je
díky
tomu
méně
jistá.
s-14
Oponenti
snížení
hrají
totiž
tvrdou
hru.
s-15
Vůdce
senátní
většiny
George
Mitchell
(demokrat
za
Maine)
řekl,
že
je
"přesvědčen",
že
žádná
dohoda
sněmovny
a
senátu
o
legislativě
na
snížení
deficitu
nebude
obsahovat
snížení
daně
z
kapitálového
zisku.
s-16
Hlavní
poradce
sněmovního
Výboru
pro
získávání
finančních
prostředků,
ve
kterém
se
rodí
daňové
zákony,
řekl,
že
nevznikají
žádné
"plány
na
vytvoření
dalšího
daňového
rozpočtu,
který
by
mohl
letos
přinést
snížení
daně
z
kapitálového
zisku".
s-17
Jediným
očividným
místem,
kam
by
se
snížení
daně
z
kapitálového
zisku
a
třeba
i
další
populární
opatření
vyškrtnutá
z
tohoto
deficit
snižujícího
rozpočtu
daly
připojit,
je
legislativa
na
zvýšení
federálního
výpůjčního
limitu.
s-18
Taková
legislativa
musí
být
schválena
do
konce
měsíce.
s-19
Rozpočet
byl
v
senátu
znovu
zredukován
ve
snaze
urychlit
snížení
deficitu
napříč
Kongresem.
s-20
Protože
však
tato
legislativa
nebyla
dokončena,
podle
ustanovení
Gramm-Rudmanova
zákona
o
snižování
deficitu
musí
prezident
Bush
do
dnešní
půlnoci
nařídit
paušální
omezení
výdajů.
s-21
Senátoři
doufají,
že
potřeba
vyhnout
se
těmto
omezením
bude
sněmovnu
tlačit
k
souhlasu
s
takto
upraveným
rozpočtem.
s-22
Sněmovna
však,
jak
se
zdá,
není
ochotná
se
k
senátorům
připojit.
s-23
Klíčové
přitom
je,
zda
se
republikáni
ve
sněmovně
chtějí
smířit
s
rozhodnutím
svých
senátních
kolegů
upustit
od
mnoha
oblíbených
opatření.
s-24
"I
když
jsem
senátními
činy
povzbuzen,"
řekl
předseda
sněmovního
Výboru
pro
získávání
finančních
prostředků
Dan
Rostenkowski
(demokrat
za
Illinois),
"není
jisté,
zda
bude
při
nadcházejícím
společném
zasedání
se
senátem
dosaženo
bezpodmínečného
přijetí
rozpočtu."
s-25
Jinou
velkou
otázkou,
která
se
vznáší
nad
touto
diskuzí,
je,
co
si
myslí
prezident
Bush.
s-26
Postavil
se
proti
okleštěnému
rozpočtu,
který
by
negarantoval
hlasování
o
jeho
návrhu
na
snížení
daně
z
kapitálového
zisku.
s-27
Republikánští
senátoři
ale
neviděli
žádnou
možnost,
jak
překonat
procedurální
překážky
a
jak
shromáždit
na
půdě
parlamentu
60
hlasů
nutných
k
výhře
ve
věci
daně
z
kapitálového
zisku,
takže
přišli
s
upraveným
rozpočtem.
s-28
Rozpočet
byl
v
senátu
zbaven
množství
populárních,
i
když
ztrátových,
opatření,
z
nichž
mnoho
bylo
obsaženo
v
rozpočtu,
který
předtím
prošel
sněmovnou.
s-29
Zahrnují
výhody
při
péči
o
dítě,
prodloužení
daňových
úlev
pro
domácnosti
s
nízkým
příjmem,
jejichž
platnost
brzy
skončí,
a
výdaje
na
výzkum
a
vývoj.
s-30
Ze
senátního
rozpočtu
také
vypadl
sněmovní
návrh
na
zrušení
zákona
nazývaného
Sekce
89,
který
nutí
společnosti
poskytovat
řadovým
zaměstnancům
obdobné
zdravotní
dávky
jako
nejvíce
placeným
vedoucím
pracovníkům.
s-31
Ostře
sledovaným
opatřením,
které
v
senátním
rozpočtu
původně
bylo,
ale
pak
bylo
vyřazeno
pro
ztrátovost,
byl
návrh
předsedy
Senátního
finančního
výboru
Lloyda
Bentsena
(demokrat
za
Texas)
zvýšit
odpočty
ve
prospěch
osobních
penzijních
účtů.
s-32
Pan
Bentsen
řekl,
že
doufá,
že
senát
tento
krok
brzy
zváží.
s-33
K
radosti
některých
lékařů
rozpočet
upustil
od
plánu
schváleného
Finančním
výborem,
kterým
by
byl
zcela
reorganizován
systém
lékařských
refundací
v
rámci
programu
Medicare.
s-34
Ke
škodě
mnohých
lidí
s
nízkými
příjmy
byly
seškrtány
i
snahy
podpořit
financování
bezplatné
lékařské
péče
pro
chudé
zejména
na
venkově.
s-35
Na
otázku,
proč
senátoři
tak
moc
ustupují,
odpověděl
senátor
za
Nové
Mexiko
Pete
Domenici,
služebně
nejstarší
republikán
v
senátním
Rozpočtovém
výboru:
"Vypadáme
jako
idioti.
s-36
Věci
prostě
zašly
příliš
daleko."
s-37
Senátor
Dole
řekl,
že
zvolený
postup
vyžaduje
oběti
od
každého
senátora.
s-38
Jiní
prohlásili,
že
to
funguje,
protože
neexistují
výjimky:
všechna
ztrátová
opatření
byla
seškrtána.
s-39
Senát
také
upustil
od
plánu
svého
Finančního
výboru,
kterým
by
byla
zvýšena
horní
hranice
příjmů,
která
pro
důchodce
znamená
snížení
dávek
sociálního
zabezpečení.
s-40
V
rozpočtu
bylo
navíc
upuštěno
od
plánu
ustálit
3%
spotřební
daň
za
meziměstské
telefonní
hovory.
s-41
Nadále
již
také
nezahrnuje
plán,
kterým
se
zrušilo
to,
co
ještě
zbývá
z
účetní
metody
pro
již
uzavřené
dohody,
která
je
využívána
armádními
dodavateli
pro
snížení
jejich
daňového
zatížení.
s-42
Upouští
také
od
opatření,
která
by
společnostem
dovolovala
využívat
přebytky
z
penzijních
fondů
k
zaplacení
zdravotních
dávek
stávajícím
důchodcům.
s-43
Vyškrtnuto
bylo
i
pětinásobné
zvýšení
maximální
výše
sankcí
udílených
Úřadem
pro
bezpečnost
a
ochranu
zdraví
při
práci,
které
by
se
ve
fiskálním
roce
1990
takto
zvýšily
na
65
miliónů
dolarů.
s-44
Odstraněno
bylo
také
opatření,
na
jehož
základě
by
se
z
Úřadu
sociálního
zabezpečení
stala
nezávislá
organizace.
s-45
Schválení
senátního
rozpočtu
bylo
příjemné
zejména
pro
senátora
Mitchella,
který
jeho
zmodernizování
navrhoval.
s-46
Vztahy
pana
Mitchella
s
ředitelem
Rozpočtového
výboru
Darmanem,
který
usiloval
o
to,
aby
snížení
daně
z
kapitálového
zisku
bylo
do
návrhu
přidáno,
byly
napjaté
od
doby,
kdy
se
pan
Darman
počátkem
tohoto
roku
během
debat
o
financování
léčiv
v
dodatečném
rozpočtu
výdajů
pro
fiskální
rok
1989
rozhodl
obejít
tohoto
demokrata
z
Maine
a
jednat
s
jinými
zákonodárci.
s-47
Tento
nový
deficit
snižující
rozpočet
obsahuje
pro
fiskální
rok
1990
zvýšení
daní
ve
výši
5,3
miliardy
dolarů
a
ve
výši
26
miliard
během
pěti
let.
s-48
Všechny
tato
opatření
na
zvýšení
státního
důchodu,
které
by
postihly
především
společnosti:
s-49
-
by
s
účinností
od
2.
srpna
1989
zabránily
společnostem,
které
provedly
nějaké
akvizice
na
dluh,
aby
dosáhly
vrácení
federálních
daní,
to
by
vyplývalo
ze
ztrát
způsobených
placením
úroků
z
úvěrů
na
financování
těchto
akvizicí.
s-50
-
s
účinností
ode
dne
následujícího
po
schválení
daňového
výměru
by
od
investičních
fondů
vyžadovaly,
aby
do
svých
zdanitelných
příjmů
zahrnovaly
spíše
ty
dividendy,
které
jim
byly
vyplaceny
v
den
vyhlášení
dividend,
než
ty
normálně
přijímané.
s-51
-
s
účinností
od
6.
června
1989
by
byla
zaplněna
skulina
v
zákoně
týkající
se
plánů
přednostního
prodeje
akcií
vlastním
zaměstnancům
(ESOP),
které
byly
zneužívány
investičními
bankami
při
přebírání
kontroly
na
nějakou
společností.
s-52
Nařízení
ruší
možnost
odpočtu
50
%
položek
danou
bankám
na
úroky
z
půjček
použitých
k
získání
cenných
papírů
z
programu
ESOP,
pokud
ESOP
vlastní
méně
než
30
%
akcií
zaměstnavatele.
s-53
-
ukončením
daňových
výhod
u
některých
obligací,
jako
například
u
dluhopisů
s
nulovým
kupónem,
které
oddalují
výplatu
úroků,
by
držely
na
uzdě
rizikové
obligace.
s-54
-
jednoročním
přerušením
automatického
snižování
letištních
a
leteckých
daní
by
získaly
851
miliónů
dolarů.
s-55
-
s
účinností
od
srpna
1990
by
urychlily
vybírání
odvodů
z
vyplacených
mezd
od
velkých
společností.
s-56
-
od
začátku
příštího
roku
by
uvalily
daň
na
chemikálie
poškozující
ozónovou
vrstvu,
používané
například
v
klimatizacích
nebo
pro
výrobu
polystyrenu,
počínaje
od
1,10
dolaru
za
libru.
s-57
-
zavedly
by
srážení
daně
z
příjmu
z
výplaty
určitých
zemědělců,
kteří
jsou
v
současnosti
z
těchto
srážek
osvobozeni.
s-58
-
s
účinností
od
příštího
roku
by
změnily
vybírání
spotřební
daně
z
benzínu
ze
čtrnáctidenního
na
týdenní.
s-59
-
omezily
by
schopnost
majitelů
nemovitostí
uniknout
daním
výměnou
jedné
nemovitosti
za
jinou
místo
prodeje
v
hotovosti.
s-60
-
zvýšily
by
ze
3
na
6
dolarů
za
osobu
mezinárodní
odletovou
daň
pro
cestující
a
uvalily
by
daň
ve
výši
3
dolarů
za
osobu
na
mezinárodní
odlety
obchodních
letadel.
s-61
Opatření
také
zahrnují
snížení
výdajů
a
zvýšení
federálních
poplatků.
s-62
Mezi
těmito
opatřeními
jsou:
s-63
-
Snížení
výdajů
v
programu
Medicare
za
fiskální
rok
1990
asi
o
2,8
miliardy
dolarů,
zčásti
omezením
zvyšování
refundací
doktorům.
s-64
V
rámci
tohoto
plánu
by
v
příštím
roce
bylo
vyhlášeno
krátké
zmrazení
lékařských
honorářů.
s-65
-
Vyjmutí
provozního
rozpočtu
Americké
poštovní
služby
z
federálního
rozpočtu,
čímž
by
se
deficit
snížil
o
1,77
miliardy
dolarů.
s-66
Podobný
návrh
je
i
ve
sněmovní
verzi.
s-67
-
Zmocnění
Federální
letecké
správy
k
získání
239
miliónů
vybíráním
poplatků
za
práva
pro
přistávání
komerčních
letů
na
newyorkském
letišti
LaGuardia
a
na
mezinárodním
letišti
Johna
F.
Kennedyho,
na
mezinárodním
letišti
O'Hare
v
Chicagu
a
na
Národním
letišti
ve
Washingtonu.
s-68
-
Zvýšení
v
poplatcích
Komise
pro
řízení
jaderných
záležitostí
celkově
o
54
miliónů
dolarů.
s-69
-
Pokyn
pro
Americkou
pobřežní
stráž
vybrat
50
miliónů
dolarů
od
uživatelů
služeb
Pobřežní
stráže.
s-70
-
Získání
dalších
43
miliónů
dolarů
zvýšením
stávajících
poplatků
a
pokut
nařizovaných
Federální
komunikační
komisí
a
zavedením
nových
poplatků
pro
amatérské
provozovatele
rádia,
lodních
stanic
a
mobilního
radiového
vybavení.
s-71
Do
tohoto
článku
přispěl
John
E.
Yang.
dependency tree
•
text view