PML View

wsj2372.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2372.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2372.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2372.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2372.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2372.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2372.cz.treex.gz

s-1 Rozhodnutí senátu schválit hrubý, deficit snižující rozpočet, aniž byla snížena daň z kapitálového zisku, nechává nadále otevřenou možnost uzákonit toto snížení daně ze zisku v tomto roce.

s-2 V pátek pozdě večer Senát v poměru 87 : 7 odhlasoval schválení návrhu ve výši 13,5 miliardy dolarů, který byl zbaven stovek opatření, které by federální rozpočtový deficit spíše rozšířily, než zúžily.

s-3 Zákonodárci rozpočet drasticky zredukovali, aby otupili kritiku, že byl nafouklý daňovými úlevami pro lobující skupiny a růstem výdajů.

s-4 "Vrátili jsme deficit snižující rozpočet zpět do kategorie rozpočtů, které jsou rozpočtem snižujícím deficit," řekl předseda senátního Rozpočtového výboru James Sasser (demokrat za Tennessee).

s-5 Ale ti, kdo v senátu podporují zkracovací legislativu, uvádí, že Kongresem brzy budou procházet další rozpočty, které by mohly zahrnovat některé odložené návrhy včetně snížení daně z kapitálového zisku.

s-6 Navíc tento doprovodný deficit snižující rozpočet, který již prošel sněmovnou, počítá s finančním zajištěním daně z kapitálového zisku.

s-7 Jednání mezi sněmovnou a senátem pravděpodobně začnou uprostřed týdne a nějaký čas potrvají.

s-8 "Nikdo nemůže předpovědět, co přesně se na straně sněmovny stane," řekl vůdce senátní menšiny Robert Dole (republikán za Kansas).

s-9 Dodal však: "Věřím, že republikáni a demokraté budou spolupracovat, aby reforma daně z kapitálového zisku byla ještě letos."

s-10 Vedoucí rozpočtového oddělení v Bílém domě Richard Darman včera reportérům řekl, že vláda nebude naléhat na to, aby snížení daně z kapitálového zisku bylo již ve finální verzi tohoto rozpočtu.

s-11 "Nepotřebujeme to jako způsob získávání kapitálu," řekl.

s-12 Předseda sněmovního Rozpočtového výboru Leon Panetta (demokrat za Kalifornii) v interview řekl: "Je-li toto signál, který z Bílého domu přichází, pak to velmi pomůže."

s-13 Rozhodnutí senátu bylo překážkou pro prezidenta Bushe a též možnost, že snížení daně z kapitálového zisku bude schváleno ještě letos, je díky tomu méně jistá.

s-14 Oponenti snížení hrají totiž tvrdou hru.

s-15 Vůdce senátní většiny George Mitchell (demokrat za Maine) řekl, že je "přesvědčen", že žádná dohoda sněmovny a senátu o legislativě na snížení deficitu nebude obsahovat snížení daně z kapitálového zisku.

s-16 Hlavní poradce sněmovního Výboru pro získávání finančních prostředků, ve kterém se rodí daňové zákony, řekl, že nevznikají žádné "plány na vytvoření dalšího daňového rozpočtu, který by mohl letos přinést snížení daně z kapitálového zisku".

s-17 Jediným očividným místem, kam by se snížení daně z kapitálového zisku a třeba i další populární opatření vyškrtnutá z tohoto deficit snižujícího rozpočtu daly připojit, je legislativa na zvýšení federálního výpůjčního limitu.

s-18 Taková legislativa musí být schválena do konce měsíce.

s-19 Rozpočet byl v senátu znovu zredukován ve snaze urychlit snížení deficitu napříč Kongresem.

s-20 Protože však tato legislativa nebyla dokončena, podle ustanovení Gramm-Rudmanova zákona o snižování deficitu musí prezident Bush do dnešní půlnoci nařídit paušální omezení výdajů.

s-21 Senátoři doufají, že potřeba vyhnout se těmto omezením bude sněmovnu tlačit k souhlasu s takto upraveným rozpočtem.

s-22 Sněmovna však, jak se zdá, není ochotná se k senátorům připojit.

s-23 Klíčové přitom je, zda se republikáni ve sněmovně chtějí smířit s rozhodnutím svých senátních kolegů upustit od mnoha oblíbených opatření.

s-24 "I když jsem senátními činy povzbuzen," řekl předseda sněmovního Výboru pro získávání finančních prostředků Dan Rostenkowski (demokrat za Illinois), "není jisté, zda bude při nadcházejícím společném zasedání se senátem dosaženo bezpodmínečného přijetí rozpočtu."

s-25 Jinou velkou otázkou, která se vznáší nad touto diskuzí, je, co si myslí prezident Bush.

s-26 Postavil se proti okleštěnému rozpočtu, který by negarantoval hlasování o jeho návrhu na snížení daně z kapitálového zisku.

s-27 Republikánští senátoři ale neviděli žádnou možnost, jak překonat procedurální překážky a jak shromáždit na půdě parlamentu 60 hlasů nutných k výhře ve věci daně z kapitálového zisku, takže přišli s upraveným rozpočtem.

s-28 Rozpočet byl v senátu zbaven množství populárních, i když ztrátových, opatření, z nichž mnoho bylo obsaženo v rozpočtu, který předtím prošel sněmovnou.

s-29 Zahrnují výhody při péči o dítě, prodloužení daňových úlev pro domácnosti s nízkým příjmem, jejichž platnost brzy skončí, a výdaje na výzkum a vývoj.

s-30 Ze senátního rozpočtu také vypadl sněmovní návrh na zrušení zákona nazývaného Sekce 89, který nutí společnosti poskytovat řadovým zaměstnancům obdobné zdravotní dávky jako nejvíce placeným vedoucím pracovníkům.

s-31 Ostře sledovaným opatřením, které v senátním rozpočtu původně bylo, ale pak bylo vyřazeno pro ztrátovost, byl návrh předsedy Senátního finančního výboru Lloyda Bentsena (demokrat za Texas) zvýšit odpočty ve prospěch osobních penzijních účtů.

s-32 Pan Bentsen řekl, že doufá, že senát tento krok brzy zváží.

s-33 K radosti některých lékařů rozpočet upustil od plánu schváleného Finančním výborem, kterým by byl zcela reorganizován systém lékařských refundací v rámci programu Medicare.

s-34 Ke škodě mnohých lidí s nízkými příjmy byly seškrtány i snahy podpořit financování bezplatné lékařské péče pro chudé zejména na venkově.

s-35 Na otázku, proč senátoři tak moc ustupují, odpověděl senátor za Nové Mexiko Pete Domenici, služebně nejstarší republikán v senátním Rozpočtovém výboru: "Vypadáme jako idioti.

s-36 Věci prostě zašly příliš daleko."

s-37 Senátor Dole řekl, že zvolený postup vyžaduje oběti od každého senátora.

s-38 Jiní prohlásili, že to funguje, protože neexistují výjimky: všechna ztrátová opatření byla seškrtána.

s-39 Senát také upustil od plánu svého Finančního výboru, kterým by byla zvýšena horní hranice příjmů, která pro důchodce znamená snížení dávek sociálního zabezpečení.

s-40 V rozpočtu bylo navíc upuštěno od plánu ustálit 3% spotřební daň za meziměstské telefonní hovory.

s-41 Nadále již také nezahrnuje plán, kterým se zrušilo to, co ještě zbývá z účetní metody pro již uzavřené dohody, která je využívána armádními dodavateli pro snížení jejich daňového zatížení.

s-42 Upouští také od opatření, která by společnostem dovolovala využívat přebytky z penzijních fondů k zaplacení zdravotních dávek stávajícím důchodcům.

s-43 Vyškrtnuto bylo i pětinásobné zvýšení maximální výše sankcí udílených Úřadem pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci, které by se ve fiskálním roce 1990 takto zvýšily na 65 miliónů dolarů.

s-44 Odstraněno bylo také opatření, na jehož základě by se z Úřadu sociálního zabezpečení stala nezávislá organizace.

s-45 Schválení senátního rozpočtu bylo příjemné zejména pro senátora Mitchella, který jeho zmodernizování navrhoval.

s-46 Vztahy pana Mitchella s ředitelem Rozpočtového výboru Darmanem, který usiloval o to, aby snížení daně z kapitálového zisku bylo do návrhu přidáno, byly napjaté od doby, kdy se pan Darman počátkem tohoto roku během debat o financování léčiv v dodatečném rozpočtu výdajů pro fiskální rok 1989 rozhodl obejít tohoto demokrata z Maine a jednat s jinými zákonodárci.

s-47 Tento nový deficit snižující rozpočet obsahuje pro fiskální rok 1990 zvýšení daní ve výši 5,3 miliardy dolarů a ve výši 26 miliard během pěti let.

s-48 Všechny tato opatření na zvýšení státního důchodu, které by postihly především společnosti:

s-49 - by s účinností od 2. srpna 1989 zabránily společnostem, které provedly nějaké akvizice na dluh, aby dosáhly vrácení federálních daní, to by vyplývalo ze ztrát způsobených placením úroků z úvěrů na financování těchto akvizicí.

s-50 - s účinností ode dne následujícího po schválení daňového výměru by od investičních fondů vyžadovaly, aby do svých zdanitelných příjmů zahrnovaly spíše ty dividendy, které jim byly vyplaceny v den vyhlášení dividend, než ty normálně přijímané.

s-51 - s účinností od 6. června 1989 by byla zaplněna skulina v zákoně týkající se plánů přednostního prodeje akcií vlastním zaměstnancům (ESOP), které byly zneužívány investičními bankami při přebírání kontroly na nějakou společností.

s-52 Nařízení ruší možnost odpočtu 50 % položek danou bankám na úroky z půjček použitých k získání cenných papírů z programu ESOP, pokud ESOP vlastní méně než 30 % akcií zaměstnavatele.

s-53 - ukončením daňových výhod u některých obligací, jako například u dluhopisů s nulovým kupónem, které oddalují výplatu úroků, by držely na uzdě rizikové obligace.

s-54 - jednoročním přerušením automatického snižování letištních a leteckých daní by získaly 851 miliónů dolarů.

s-55 - s účinností od srpna 1990 by urychlily vybírání odvodů z vyplacených mezd od velkých společností.

s-56 - od začátku příštího roku by uvalily daň na chemikálie poškozující ozónovou vrstvu, používané například v klimatizacích nebo pro výrobu polystyrenu, počínaje od 1,10 dolaru za libru.

s-57 - zavedly by srážení daně z příjmu z výplaty určitých zemědělců, kteří jsou v současnosti z těchto srážek osvobozeni.

s-58 - s účinností od příštího roku by změnily vybírání spotřební daně z benzínu ze čtrnáctidenního na týdenní.

s-59 - omezily by schopnost majitelů nemovitostí uniknout daním výměnou jedné nemovitosti za jinou místo prodeje v hotovosti.

s-60 - zvýšily by ze 3 na 6 dolarů za osobu mezinárodní odletovou daň pro cestující a uvalily by daň ve výši 3 dolarů za osobu na mezinárodní odlety obchodních letadel.

s-61 Opatření také zahrnují snížení výdajů a zvýšení federálních poplatků.

s-62 Mezi těmito opatřeními jsou:

s-63 - Snížení výdajů v programu Medicare za fiskální rok 1990 asi o 2,8 miliardy dolarů, zčásti omezením zvyšování refundací doktorům.

s-64 V rámci tohoto plánu by v příštím roce bylo vyhlášeno krátké zmrazení lékařských honorářů.

s-65 - Vyjmutí provozního rozpočtu Americké poštovní služby z federálního rozpočtu, čímž by se deficit snížil o 1,77 miliardy dolarů.

s-66 Podobný návrh je i ve sněmovní verzi.

s-67 - Zmocnění Federální letecké správy k získání 239 miliónů vybíráním poplatků za práva pro přistávání komerčních letů na newyorkském letišti LaGuardia a na mezinárodním letišti Johna F. Kennedyho, na mezinárodním letišti O'Hare v Chicagu a na Národním letišti ve Washingtonu.

s-68 - Zvýšení v poplatcích Komise pro řízení jaderných záležitostí celkově o 54 miliónů dolarů.

s-69 - Pokyn pro Americkou pobřežní stráž vybrat 50 miliónů dolarů od uživatelů služeb Pobřežní stráže.

s-70 - Získání dalších 43 miliónů dolarů zvýšením stávajících poplatků a pokut nařizovaných Federální komunikační komisí a zavedením nových poplatků pro amatérské provozovatele rádia, lodních stanic a mobilního radiového vybavení.

s-71 Do tohoto článku přispěl John E. Yang.


dependency treetext view