PML View

wsj2320.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2320.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2320.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2320.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2320.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2320.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2320.cz.treex.gz

s-1 Odměrné nádobky mohou být v prádelně brzy nahrazeny polévkovými lžícemi.

s-2 Společnost Procter & Gamble plánuje na příští měsíc začátek testování superkoncentrovaného saponátu, který umožní dávkování pouze pár lžiček na dávku prádla.

s-3 Věc se dala do pohybu díky lekcím absolvovaným v Japonsku, kde konkurenční firma zaznamenala fenomenální úspěch s koncentrovanými mýdly.

s-4 Vzrůstjí také obavy společnosti P&G, že jejich japonští rivalové, jako například společnost Kao, přinesou své superkoncentráty na americký trh.

s-5 Obří společnost se spotřebním zbožím Cincinnati byla před dvěma lety přebita v Japonsku, když Kao představila silný saponát nazvaný Attack, který dosáhl na japonském trhu ihned odbytu 30 %.

s-6 "Nechtějí být znovu chyceni", říká jeden průmyslový pozorovatel.

s-7 Maloobchodníci v Phoenixu, Ariz., říkají, že nový silnější saponát společnosti P&G - měl by se jmenovat Cheer with Color Guard - bude v regálech obchodů začátkem listopadu.

s-8 Tisková mluvčí společnosti P&G potvrdila, že lodní přeprava zboží do Phoenixu začala minulý měsíc.

s-9 Uvedla také, že společnost bude analyzovat výsledky tohoto trhu před tím, než expanduje na další.

s-10 Superkoncentráty nejsou pro P&G úplnou novinkou.

s-11 Společnost představila v Japonsku superkoncentrát Lemon Cheer poté, co zaznamenala úspěch Attacku.

s-12 Když Attack v roce 1987 dobyl regály, podíl společnosti P&G na japonském trhu klesl na 8 % z původních více než 20 %.

s-13 S pomocí koncentrátu Lemon Cheer tvoří nyní podíl společnosti P&G zhruba 12 %.

s-14 Zatímco Japonci přijali kompaktní balení a pohodlí koncentrátů, pro společnost P&G bude pravým testem 4 miliardový americký trh se saponáty, kde je růst pomalý a tekutiny získaly prioritu před prášky.

s-15 Společnost se patrně rozhodla distribuovat produkty pod názvem Cheer, protože již rozšířila svůj nejlépe prodávaný produkt Tide do 16 různých kolekcí, včetně největšího hitu tohoto roku, Tide with Bleach.

s-16 Nicméně se superkoncentráty není vždy jednoduché přesvědčit spotřebitele, že méně je více; mnoho lidí tendenci lít do pračky příliš mnoho saponátu v dobré víře, že odměrka prášku navíc prádlo opravdu vyčistí.

s-17 Na začátku osmdesátých let zde zkoušela společnost P&G uvést koncentrovaný saponát pod značkou Arielu, jak je prodáván v Evropě.

s-18 Ale tento produkt, který nebyl tak koncentrovaný jako Cheer, vybouchl na testech trhu v Denveru a bylo od něho upuštěno.

s-19 P&G a jiné společnosti opakovaně zkoušely získat spotřebitele pro saponát a změkčovač tkanin v jednom, ale ani přes výhodnost nabízeného zboží mnoho neprodali.

s-20 Ale společnost P&G tvrdí, že nový Cheer je jedinečný složením a nabízí i ingredience, které ochrání barvy před vyblednutím.

s-21 A od maloobchodů je očekáváno přijetí produktu částečně proto, že zabere méně místa v regálech.

s-22 "Když byl regálový prostor levný, větší bylo lepší," říká Hugh Zurkuhlen, analytik společnosti Salomon Bros.

s-23 Ale s takovým množstvím druhů soupeřících o prostor to není ten případ.

s-24 Bude-li se nový Cheer dobře prodávat, trend k menším balením zesílí tím, že konkurenti vystoupí s vlastními superkoncentráty.

s-25 Maloobchody pak "budou pravděpodobně prodávat (méně uznávané) značky bez rozlišení," říká.

s-26 Konkurence je musí být silnější, pokud společnost Kao představí produkt jako Attack na americkém trhu.

s-27 Pravda, pro společnost Kao nebude snadné získat možný podíl na americkém trhu po společnosti P&G, která nyní zhruba 23 %.

s-28 Úředníci společnosti Kao již dříve oznámili, že se zajímají o prodej saponátů v Americe, ale společnost se dosud soustředí na akvizice, jako je loňský nákup společnosti Andrew Jergens, výrobce krémů na ruce společnosti Cincinnati.

s-29 také zařízení na testování produktů v Kalifornii.

s-30 Je možné, že účast společnosti P&G na superkoncentrovaných saponátech probíhá pod kontrolou Japonců.

s-31 "Toto je něco, co by P&G dělala i bez existence společnosti Kao," říká pan Zurkuhlen.


dependency treetext view