PML View
wsj2234.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj2234.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj2234.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj2234.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj2234.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj2234.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj2234.cz.treex.gz |
---|
s-1
Společná
konference
Senátu
a
Sněmovny
schválila
trvalý
zákaz
kouření
na
všech
domácích
leteckých
linkách
v
rámci
kontinentálních
Spojených
států
a
u
všech
letů
trvajících
šest
a
méně
hodin
na
Aljašku
a
Havaj.
s-2
Tato
omezení
by
se
kromě
malého
procenta
vztahovala
na
veškerou
domácí
leteckou
dopravu
a
představují
významné
rozšíření
stávajícího
zákazu
kouření
u
dvouhodinových
a
kratších
letů.
s-3
Výjimka
pro
delší
lety
na
Aljašku
a
Havaj
se
zdá
být
hlavně
kompromisním
ústupkem
tradičně
silnému
tabákovému
průmyslu,
který
se
v
důsledku
tlaku
veřejnosti
v
posledních
letech
dostává
do
stále
větší
izolace.
s-4
Poměrem
6
ku
4
vyjednavači
Sněmovny
nejprve
včera
v
noci
odmítli
senátní
opatření
zahrnující
všechny
domácí
lety.
s-5
Ale
brzy
se
v
následujících
diskusích
dohodli
na
kompromisu
šesti
hodin.
s-6
V
praxi
by
to
znamenalo,
že
lety
ze
západního
pobřeží
na
Havaj
budou
zahrnuty,
protože
spadají
do
časového
limitu,
ale
formulace
by
vyňala
delší
trasy
začínající
například
v
Chicagu
nebo
na
východním
pobřeží.
s-7
V
Senátu
má
tento
zákaz
agresivní
podporu
senátora
Franka
Lautenberga
(demokrat
za
New
Jersey),
který
využil
své
pozice
předsedy
senátního
Podvýboru
pro
přidělování
finančních
prostředků
pro
uvolňování
finančních
částek
k
tomu,
aby
shromáždil
hlasy
pro
tuto
iniciativu.
s-8
Toto
opatření
je
přiřazeno
k
návrhu
zákona
na
více
než
26
miliard
dolarů
na
dopravu
pro
fiskální
rok
1990,
který
spadá
do
působnosti
pana
Lautenberga,
a
konečný
kompromis
je
provázaný
s
více
než
205
miliony
dolarů
na
silniční
projekty
vyčleněnými
poslanci,
stejně
jako
s
financemi
potřebnými
pro
hlavní
letiště,
a
to
včetně
Denveru.
s-9
Tabákový
průmysl
si
od
počátku
není
jistý,
jakou
strategii
zaujmout.
s-10
Průmysl
má
ale
i
nadále
podporu
ve
vedení
Sněmovny
díky
vlivu
pěstitelských
států,
jako
je
Severní
Karolína.
s-11
Sněmovní
sekretář
většiny
William
Gray
má
politický
dluh
vůči
jižanským
zemědělským
zákonodárcům
za
svůj
vzestup
ve
Sněmovně
a
tento
demokrat
z
Filadelfie
využil
své
pozice
na
konferenci,
aby
zachránil
výjimku
z
absolutního
zákazu.
s-12
Ačkoliv
opatření
proti
kouření
přitáhlo
zájem
velké
části
veřejnosti,
byl
tento
zákon
předmětem
zákulisního
nátlaku
kvůli
svému
dopadu
na
leteckou
přepravu
a
na
banálnější,
ale
politicky
důležité,
projekty
poslanců.
s-13
V
tvrdé
lekci,
jakou
pravomoc
mají
Výbory
pro
přidělování
finančních
prostředků,
Sněmovna
úmyslně
pohřbila
hrstku
projektů
podporovaných
zákonodárci
na
Floridě,
v
Illinois
a
Pennsylvánii,
kteří
hlasovali
proti
vedení
grémia
na
půdě
Sněmovny.
s-14
"Každý
může
hlasovat,
jak
chce,"
řekl
poslanec
William
Lehman
(demokrat
za
Floridu),
šéf
účastníků
konference
Sněmovny.
s-15
"Ale
pokud
o
něco
žádáte,
měli
byste
výbor
podporovat."
s-16
V
rámci
Federální
letecké
zprávy
slibuje
konečný
návrh
zákona
zvýšit
výdaje
na
zařízení
a
vybavení
o
více
než
20
%
oproti
minulému
roku
a
celkový
provoz
by
měl
stoupnout
na
3,84
miliardy
dolarů,
což
je
12%
posílení.
s-17
Účet
na
zařízení
počítá
s
40
miliony
dolarů
pro
ambiciózní
nové
letiště
v
Denveru
a
soupeření
o
tyto
prostředky
dalo
vzniknout
pohyblivým
aliancím
mezi
městskými
zákonodárci
reprezentujícími
zavedená
letiště
ve
Filadelfii
a
Michiganu
a
hlavními
přepravci
do
Denveru,
společnostmi
United
a
Continental.
s-18
Nedůvěrou
k
nákladům
a
podle
slov
kritiků
ke
konkurenci
se
letecké
společnosti
snaží
získat
vliv
nad
městem
Denver.
s-19
Společnost
Texas
Air
Corp.,
která
vlastní
firmu
Continental,
a
Asociace
letecké
přepravy
byly
v
prosazování
svých
zájmů
nejvýraznější.
s-20
Odvětví
usilovalo
o
stanovení
podmínek,
které
by
pozdržely
financování
projektu,
dokud
se
Denver
a
letecké
společnosti
nedohodnou
na
pronájmu
50
%
přístupových
cest
k
letadlům.
s-21
Ale
to
bylo
odmítnuto
ve
prospěch
mnohem
volnější
formulace
požadující,
aby
ministerstvo
dopravy
přezkoumalo
náklady
na
první
fázi,
které
se
očekávají
ve
výši
asi
2
miliard
dolarů.
s-22
Ačkoliv
jde
o
menší
část
v
celkové
částce,
konference
schválila
zachování
odhadovaných
30,6
milionu
dolarů
na
sporné
dotace
přepravcům,
kteří
obsluhují
venkovská
nebo
odlehlá
letiště.
s-23
Částka
je
více
než
dvojnásobek
toho,
co
Sněmovna
schválila
pro
tento
program,
ale
počet
letišť,
která
na
ni
budou
mít
nárok,
se
podle
nových
požadavků
na
vzdálenost
a
limitů
na
výši
dotace
sníží
o
22.
s-24
Kongres
už
v
tomto
roce
vyškrtl
šest
letišť.
s-25
Dopad
těchto
změn
má
eliminovat
mnoho
extrémních
případů,
kde
vláda
platí
v
dotacích
více
než
200
dolarů
za
každého
cestujícího.
s-26
Na
účet
železnic
a
dálnic
se
po
dohodě
přidělí
615
milionů
dolarů
pro
Amtrak,
včetně
85
milionů
dolarů
na
kapitálová
vylepšení.
s-27
A
granty
na
federální
program
hromadné
dopravy
by
byly
účinně
zmrazeny
na
1,625
miliardy
dolarů,
neboli
o
20
milionů
více
než
v
minulém
fiskálním
roce.
dependency tree
•
text view