PML View

wsj2234.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2234.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2234.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2234.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2234.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2234.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2234.cz.treex.gz

s-1 Společná konference Senátu a Sněmovny schválila trvalý zákaz kouření na všech domácích leteckých linkách v rámci kontinentálních Spojených států a u všech letů trvajících šest a méně hodin na Aljašku a Havaj.

s-2 Tato omezení by se kromě malého procenta vztahovala na veškerou domácí leteckou dopravu a představují významné rozšíření stávajícího zákazu kouření u dvouhodinových a kratších letů.

s-3 Výjimka pro delší lety na Aljašku a Havaj se zdá být hlavně kompromisním ústupkem tradičně silnému tabákovému průmyslu, který se v důsledku tlaku veřejnosti v posledních letech dostává do stále větší izolace.

s-4 Poměrem 6 ku 4 vyjednavači Sněmovny nejprve včera v noci odmítli senátní opatření zahrnující všechny domácí lety.

s-5 Ale brzy se v následujících diskusích dohodli na kompromisu šesti hodin.

s-6 V praxi by to znamenalo, že lety ze západního pobřeží na Havaj budou zahrnuty, protože spadají do časového limitu, ale formulace by vyňala delší trasy začínající například v Chicagu nebo na východním pobřeží.

s-7 V Senátu tento zákaz agresivní podporu senátora Franka Lautenberga (demokrat za New Jersey), který využil své pozice předsedy senátního Podvýboru pro přidělování finančních prostředků pro uvolňování finančních částek k tomu, aby shromáždil hlasy pro tuto iniciativu.

s-8 Toto opatření je přiřazeno k návrhu zákona na více než 26 miliard dolarů na dopravu pro fiskální rok 1990, který spadá do působnosti pana Lautenberga, a konečný kompromis je provázaný s více než 205 miliony dolarů na silniční projekty vyčleněnými poslanci, stejně jako s financemi potřebnými pro hlavní letiště, a to včetně Denveru.

s-9 Tabákový průmysl si od počátku není jistý, jakou strategii zaujmout.

s-10 Průmysl ale i nadále podporu ve vedení Sněmovny díky vlivu pěstitelských států, jako je Severní Karolína.

s-11 Sněmovní sekretář většiny William Gray politický dluh vůči jižanským zemědělským zákonodárcům za svůj vzestup ve Sněmovně a tento demokrat z Filadelfie využil své pozice na konferenci, aby zachránil výjimku z absolutního zákazu.

s-12 Ačkoliv opatření proti kouření přitáhlo zájem velké části veřejnosti, byl tento zákon předmětem zákulisního nátlaku kvůli svému dopadu na leteckou přepravu a na banálnější, ale politicky důležité, projekty poslanců.

s-13 V tvrdé lekci, jakou pravomoc mají Výbory pro přidělování finančních prostředků, Sněmovna úmyslně pohřbila hrstku projektů podporovaných zákonodárci na Floridě, v Illinois a Pennsylvánii, kteří hlasovali proti vedení grémia na půdě Sněmovny.

s-14 "Každý může hlasovat, jak chce," řekl poslanec William Lehman (demokrat za Floridu), šéf účastníků konference Sněmovny.

s-15 "Ale pokud o něco žádáte, měli byste výbor podporovat."

s-16 V rámci Federální letecké zprávy slibuje konečný návrh zákona zvýšit výdaje na zařízení a vybavení o více než 20 % oproti minulému roku a celkový provoz by měl stoupnout na 3,84 miliardy dolarů, což je 12% posílení.

s-17 Účet na zařízení počítá s 40 miliony dolarů pro ambiciózní nové letiště v Denveru a soupeření o tyto prostředky dalo vzniknout pohyblivým aliancím mezi městskými zákonodárci reprezentujícími zavedená letiště ve Filadelfii a Michiganu a hlavními přepravci do Denveru, společnostmi United a Continental.

s-18 Nedůvěrou k nákladům a podle slov kritiků ke konkurenci se letecké společnosti snaží získat vliv nad městem Denver.

s-19 Společnost Texas Air Corp., která vlastní firmu Continental, a Asociace letecké přepravy byly v prosazování svých zájmů nejvýraznější.

s-20 Odvětví usilovalo o stanovení podmínek, které by pozdržely financování projektu, dokud se Denver a letecké společnosti nedohodnou na pronájmu 50 % přístupových cest k letadlům.

s-21 Ale to bylo odmítnuto ve prospěch mnohem volnější formulace požadující, aby ministerstvo dopravy přezkoumalo náklady na první fázi, které se očekávají ve výši asi 2 miliard dolarů.

s-22 Ačkoliv jde o menší část v celkové částce, konference schválila zachování odhadovaných 30,6 milionu dolarů na sporné dotace přepravcům, kteří obsluhují venkovská nebo odlehlá letiště.

s-23 Částka je více než dvojnásobek toho, co Sněmovna schválila pro tento program, ale počet letišť, která na ni budou mít nárok, se podle nových požadavků na vzdálenost a limitů na výši dotace sníží o 22.

s-24 Kongres v tomto roce vyškrtl šest letišť.

s-25 Dopad těchto změn eliminovat mnoho extrémních případů, kde vláda platí v dotacích více než 200 dolarů za každého cestujícího.

s-26 Na účet železnic a dálnic se po dohodě přidělí 615 milionů dolarů pro Amtrak, včetně 85 milionů dolarů na kapitálová vylepšení.

s-27 A granty na federální program hromadné dopravy by byly účinně zmrazeny na 1,625 miliardy dolarů, neboli o 20 milionů více než v minulém fiskálním roce.


dependency treetext view