PML View

wsj2207.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2207.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2207.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2207.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2207.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2207.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2207.cz.treex.gz

s-1 Sněmovní Podvýbor pro letectví schválil návrh zákona, který by ministru dopravy dával právo posuzovat a schvalovat zadlužené odkupy velkých amerických aerolinek.

s-2 Rychlou legislativní akci, představenou ve středu a schválenou podvýborem při včerejším hlasování, uspíšilo zhroucení plánu získat mateřskou společnost společnosti United Airlines, společnost UAL Corp.

s-3 Předpokládá se, že návrh zákona zítra převezme Výbor pro veřejné práce a dopravu a příští týden již bude vyžádáno plenární hlasování.

s-4 Nové opatření vyvolalo kritiku ze strany Bushovy administrativy a poslední slovo měl finančník Donald Trump, který včera stáhl svou nabídku na převzetí společnosti AMR Corp., mateřské společnosti American Airlines.

s-5 V dopise předsedovi podvýboru Jamesi Oberstarovi (demokrat za stát Minnesota) Trump kritizuje návrh zákon jako přímou snahu zmařit jeho nabídku na společnost AMR a řekl, že právě to přispělo ke zhroucení celého obchodu.

s-6 Také Elaine Chao, náměstkyně ministra dopravy, poslala dopis, ve kterém vyjadřuje nesouhlas administrativy se zákonem "v jeho současné podobě".

s-7 Poslanec Oberstar odbyl Trumpova obvinění jako "výmluvu pro selhání jeho vlastního obchodu".

s-8 Řekl také, že fakt, že onen druhý dopis nepřišel od ministra dopravy Samuela Skinnera, naznačil, že v pozicích administrativy je ještě "prostor pro manévrování".

s-9 Oberstar a další členové výboru opakovaně zdůrazňovali, že legislativní opatření nejsou odpovědí na žádnou konkrétní situaci na trhu.

s-10 Příklady společností UAL a AMR však citovali jako důvody k rychlému převedení těchto legislativních návrhů na zákon.

s-11 Poradci jak ve Sněmovně, tak v Senátu uvedli, že stažení Trumpovy nabídky na společnost AMR pravděpodobně nezmaří úsilí tato legislativní opatření protlačit.

s-12 "Pořád to jde rychle kupředu a pořád to chceme udělat," řekl jeden poradce v Senátu.

s-13 Návrh zákona se zaměřuje na podchycení obav, že by nějaká letecká společnost mohla obětovat nákladná bezpečnostní opatření, aby splatila dluh vzniklý při zadluženém odkupu.

s-14 V současné době nemá ministr dopravy jasně stanovená práva blokovat fúze, ale může přistoupit k tvrdému opatření, kdy odejme provozní povolení tomu přepravci, kterého tento vládní úředník považuje za nezpůsobilého.

s-15 Zastánci nových legislativních opatření vnímají návrh zákona jako snahu přidat stabilitu a jistotu do procesu akvizic aerolinek a jako snahu zachovat bezpečnost a způsobilost tohoto průmyslu.

s-16 Obecně by předtím, než by bylo možné získat 15 % a více akcií s hlasovacím právem nějakého velkého amerického leteckého přepravce, zákon umožňoval ministerstvu dopravy 30denní posuzovací období.

s-17 Také by po přebírající straně požadoval, aby uvědomila ministra dopravy a poskytla veškeré informace potřebné k posouzení záměru akvizice.

s-18 Zákon by dovolil ministrovi zamítnout odkup, pokud by nezbytné informace nebyly poskytnuty, nebo pokud by se zdálo, že odkup přepravce finančně oslabí, povede k podstatnému zmenšení velikosti aerolinky prostřednictvím odprodeje aktiv nebo předá kontrolu zahraničním zájmům.

s-19 Pokud by bylo potřeba více informací, měl by ministr právo prodloužit posuzovací období o 20 dní.

s-20 Všichni zúčastnění, jak členové Kongresu, tak i průmysloví experti, vyjádřili podporu zákonu, aby zabránili ziskuchtivcům těžit ze zisků aerolinek na úkor bezpečných a úsporných služeb.

s-21 Několik členů výboru však nesouhlasilo, někteří podpořili Trumpovo prohlášení, že hrozba regulace způsobila neúspěch obchodu se společností UAL a pád na akciovém trhu.

s-22 Jednou z hlavních obav vyjádřenou nesouhlasícími osobami bylo, že se velké aerolinky nebudou smět zbavovat svých menších jednotek a zakládat nezávislé vyčleněné společnosti.


dependency treetext view