PML View

wsj2201.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2201.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2201.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2201.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2201.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2201.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2201.cz.treex.gz

s-1 Teď uvidíme, zda funguje reklama.

s-2 Okamžitě po pátečním 190bodovém propadu trhu cenných papírů a následné nejistotě vydává několik velkých makléřských firem nové inzeráty hlásající obvyklé poselství: Pokračujte v investování, trh je v pořádku.

s-3 Jejich úkolem je odradit klienty, aby neopouštěli trh, což individuální investoři hromadně činili po propadu v říjnu.

s-4 Právě ve dnech po propadu v roce 1987 velké makléřské firmy rychle vydaly inzeráty k uklidnění investorů.

s-5 Nyní firmy zareagovaly dokonce ještě rychleji.

s-6 Společnost PaineWeber Inc. natočila novou televizní reklamu včera ve 4 hodiny odpoledne východního denního času a včera večer ji odvysílala.

s-7 Firma Fidelity Investments umístila nové inzeráty do novin včera a sepsala další nový inzerát, který se objevil dnes.

s-8 Společnost Shearson Lehman Hutton Inc. měla nové televizní inzeráty sestaveny již včera odpoledne.

s-9 Zvažovala, že je odvysílá během zítřejšího nočního přenosu Světové série, ale rozhodla se to neudělat poté, co se trh včera opět zotavil.

s-10 Další makléřské firmy, včetně Merrill Lynch & Co., vymýšlely potenciální nové reklamní strategie.

s-11 Makléřské firmy se poučily z minulosti, kdy vyděšení investoři zahltili telefonní linky a v panice utíkali z trhu.

s-12 Tentokrát byly firmy připraveny.

s-13 Například firma Fidelity připravila pro případ propadu trhu inzeráty několik měsíců dopředu.

s-14 Když v pátek odpoledne trh zahájil volný pád, investiční společnosti objednaly celé stránky v pondělních vydáních půl tuctu novin.

s-15 Pod velkým titulkem "Společnost Fidelity je připravena na Vaše zavolání" inzeráty nabízely automatizovanou linku 800 na firmu Fidelity.

s-16 Mluvčí firmy Fidelity řekl, že linka 800, která byla již v provozu, ale o níž mnozí klienti nevěděli, přijala přes víkend zhruba dvojnásobek obvyklého množství hovorů.

s-17 "Velká část investorovy důvěry vyvěrá ze skutečnosti, že s námi může mluvit," řekl.

s-18 "Udržet tento dialog je naprosto zásadní.

s-19 Bylo by příliš pozdě myslet na to v pátek.

s-20 Museli jsme na to myslet dopředu."

s-21 Dnešní inzerát vydaný firmou Fidelity jde ještě dále, jelikož povzbuzuje investory, aby s firmou Fidelity zůstali na trhu, nebo s dokonce padli.

s-22 Pod titulkem "Diverzifikace" radí: "Na základě událostí posledního týdne potřebují všichni investoři vědět, že jejich portfolia jsou vyvážena tak, aby je pomáhala chránit před nestálostí trhu."

s-23 Pokračuje vychvalováním několika odlišných fondů se jménem Fidelity.

s-24 Firma PaineWeber byla rovněž schopna rychle zareagovat díky propadu v roce 1987.

s-25 Jako následek debaklu z roku 1987 začala tato makléřská firma nahrávat reklamy přímo v budově burzy, s dostatečným časovým předstihem, aby reklamu nahrála po zavření trhu a rychle ji odvysílala ještě téhož večera.

s-26 Sjednala rovněž dohodu s firmou Cable News Network, v níž stanice CNN souhlasila, že bude vysílat její nejnovější tvorbu.

s-27 Obzvlášť nadějnou se zdá nová reklama firmy PaineWebber vytvořená reklamní agenturou Saatchi & Saatchi Co., která uvádí Mary Farrellovou, jednu z nejviditelnějších investičních stratégů firmy.

s-28 Byla nahrána hned po včerejším uzavření trhu a nabízí radu pocházející od Farrellové: "Vidíme, jak trh prochází poměrně normálním cyklem...

s-29 Nadále se domníváme, že akciový trh je stále místem slibujícím dlouhodobé zhodnocení."

s-30 Spot se měl podle programu vysílat na stanici CNN včera večer třikrát.

s-31 Firma PaineWebber zvažovala dokonce razantnější prodejní kampaň a doporučení určitých akcií.

s-32 Místo toho se zaměřila jen na pobízení klientů, kteří tvoří její záchranné lano, aby udrželi peníze na trhu.

s-33 "Říkáme, že nejhorší věc, kterou kdokoli může udělat, je všechno levně prodat, když vidí klesající trh, neboť právě to způsobí další pokles cen," říká John Lampe, ředitel pro inzerci firmy PaineWebber.

s-34 "Skutečná hodnota toho, co jste vlastnili a byli s tím spokojeni v pátek, se nezměnila."

s-35 A dodává: "Toto není návrat do roku 1987."

s-36 V důsledku kolísání trhu, který včera uzavřel zpevněním o více než 88 bodů, musely investiční firmy neustále revidovat svůj přístup.

s-37 U firmy Shearson Lehman vytvořili řídící pracovníci potenciální nové reklamy během páteční noci a víkendu a včera odpoledne je museli přepracovat.

s-38 Počítalo se s tím, že se vyrobí jeden z krátkých filmů o společnosti Shearson, černobílých reklam "Kde stojíme", které se příležitostně vysílají jako reakce na nové události od roku 1985.

s-39 Reklama by byla vysílána zítra během Světové série, namísto prvního uvedení reklamy z nové kampaně společnosti Shearson "Vedení příkladem".

s-40 Ale na poradě po včerejším uzavření trhu se řídící pracovníci firmy Shearson rozhodli nepokračovat s reklamou akciového trhu.

s-41 "Myslíme, že v tomto okamžiku není třeba nic říkat.

s-42 Zdá se, že se trh narovnává, proto zaujímáme vyčkávací postoj," říká výkonná viceprezidentka pro marketing Cathleen B. Stewartová.

s-43 V každém případě zareagovaly makléřské firmy ve výrobě nových reklam zřetelně rychleji než při pádu v roce 1987.

s-44 Zbývá však posoudit, zda jejich reklamy budou efektivnější.

s-45 V roce 1987, navzdory přívalu reklam většiny velkých investičních firem, jednotlivci z trhu masově utíkali.

s-46 Nyní musí firmy vyvinout co největší úsilí, aby prokázaly, že reklamy tentokrát mohou zabrat.

s-47 Poznámky...

s-48 ARNOLD ADVERTISING:

s-49 Edward Eskandarian, bývalý předseda správní rady společnosti Della Femina, McNamee WCRS/Boston, dosáhl principiálního souhlasu k získání většinového podílu v malém bostonském obchodě Arnold Advertising.

s-50 Podmínky nebyly zveřejněny.

s-51 Eskandarian, který rezignoval na svou funkci ve společnosti Della Femina v září, se stane předsedou správní rady a výkonným ředitelem firmy Arnold Advertising.

s-52 John Verret, president a výkonný ředitel této agentury, si podrží titul prezidenta.

s-53 Firma McDonald's Corp. z Oak Brook ve státě Illinois nezávisle jmenovala firmu Arnold, aby řídila její kooperativní reklamní účet odhadovaný na 4 miliony dolarů pro oblast Hartford ve státě Connecticut.

s-54 Tento účet řídila společnost Della Femina, McNamee WCRS.

s-55 INZERÁTY Z OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ:

s-56 142stránková inzertní příloha zvláštního vydání "Corporate Elite" periodika Business Week vyzývá vedoucí pracovníky obchodního světa, aby využili svého vlivu a pomohli řešit národní vzdělávací krizi.

s-57 Tato příloha, největší, jakou kdy časopis vydal, obsahuje inzeráty od 52 firemních inzerentů a zahajuje dvouletou iniciativu periodika Business Week na poli vzdělávání.

s-58 Časopis rozdělí 10 % hrubých příjmů z uvedené přílohy jako granty učitelům propagujícím nové přístupy.


dependency treetext view