PML View

wsj2172.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2172.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2172.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2172.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2172.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2172.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2172.cz.treex.gz

s-1 Donald Trump, který čelil rostoucí nedůvěře ohledně své nabídky na AMR Corp., mateřskou firmu American Airlines ještě předtím, než se v pátek rozložil odkup American Airlines, svou nabídku 7,54 miliardy dolarů stáhl.

s-2 Bankéři reprezentující skupinu, která se snaží koupit mateřskou firmu United UAL Corp. se samostatně setkala s dalšími bankami ohledně znovuoživení této koupě za nižší cenu, možná okolo 250$ za akcii, neboli 5,65 miliardy dolarů.

s-3 Nižší nabídka by se ale mohla setkat s odmítnutím dozorčí rady UAL.

s-4 Pan Trump, který ve středu slíbil "postoupit" s nabídkou, řekl, že ji nechal padnout "ve světle nedávných změn tržních podmínek."

s-5 Řekl, že by mohl nyní prodat svůj podíl v AMR, koupit více akcií anebo učinit jinou nabídku za nižší cenu.

s-6 Manhattanský nemovitostní projektant konal poté, co kupci UAL nesehnali finance na svou dřívější nabídku 300 $ za akcii, která vyvolala prodejní paniku, která se rozrostla na 190 bodový páteční propad Dow Jonesova indexu.

s-7 Novinky o UAL a AMR, jejichž akcie se nikdy nezačaly obchodovat poté, co bylo obchodování v pátek kvůli oznámení UAL přerušeno, poslaly obě emise do střemhlavého letu ve smíšeném obchodování na Newyorské akciové burze.

s-8 UAL se propadala o 56,875$ na 222,875$ při objemu 2,3 miliónu akcií a AMR poklesla o 22,125$ na 76,50, když 4,7 miliónu akcií změnilo majitele.

s-9 Společně tyto dvě akcie napáchaly paseku mezi akciovými obchodníky s převzetími a způsobily 7,3% propad Dow Jonesova Dopravního indexu, podle velikosti jen druhém po krachu akciového trhu 19. října 1987.

s-10 Někdo říká, že páteční debakl na trhu dává panu Trumpovi omluvu za stažení se z nabídky, která vykazovala znaky přetažení předtím, než se vyjevily problémy týkající se obchodu UAL.

s-11 Po dosažení jednodenního maxima 107,50$ 5. října, kdy pan Trump zveřejnil svou nabídku, se akcie AMR minulý týden stáhly na nízkých 97,75$.

s-12 Někteří akcioví obchodníci s převzetími sázeli proti panu Trumpovi, protože je o něm známo, že zveřejňuje zájem ve společnostech, které jsou potenciálním cílem převzetí, aby pak se ziskem prodal, aniž by učinil nabídku.

s-13 "Dosud nedokázal svou vytrvalost jako extraligového umělce převzetí," řekl letecký analytik Kevin Murphy z Morgan Stanley & Co.

s-14 "Tohle udělal, když koupil kousek společnosti a pak se z vyprodal.

s-15 Napsal tuto knihu, "Umění dohody.'

s-16 Proč jen neprochází jednou z těchto věcí?"

s-17 Pan Trump stáhl svou nabídku předtím, než ji dozorčí rada AMR, která se sejít zítra, i jen formálně zvážila.

s-18 AMR zvažovala široký rozsah možných odpovědí, od suchého odmítnutí po rekapitalizace a reinvestice z vykoupení, které mohly zahrnovat jak zaměstnance, tak spřátelené kupce jako je texaský miliardář Robert Bass, nebo oba.

s-19 AMR se také snažila zhatit plány pana Trumpa v Kongresu prostřednictvím lobování za legislativu, která by podpořila pravomoc ministerstva dopravy nepřijmout odkoupení aerolinek.

s-20 Včera se pan Trump pokusil obvinit z kolapsu UAL Kongres když řekl, že narychlo spíchl zákon na ochranu představitelů AMR.

s-21 "Věřím, že dojem, že legislativa v této oblasti mohla být schválena unáhleně, přispěl ke kolapsu transakce UAL a k následnému zničení finančních trhů, které jsme zakusili minulý pátek," napsal pan Trump členům Kongresu.

s-22 AMR se odmítla vyjádřit a pan Trump na žádosti o rozhovor neodpověděl.

s-23 Pan Trump nikdy neřekl, kolik akcií AMR koupil, pouze že jeho vlastnictví je "podstatné."

s-24 Nicméně dostal jen federální povolení na zakoupení akcií za více než 15 miliónů dolarů 20. září, kdy cena vzrostla o 2$ za akcii na 78,50$.

s-25 Mezi tím a jeho nabídkou 5. října cena kolísala mezi 75,625$ a 87,375$.

s-26 Ve snaze přesvědčit investory, že jeho nabídka nebyla jen "akciovou hrou," pan Trump minulý týden slíbil uvědomit trh před prodejem jakýchkoli akcií.

s-27 AMR se včera před jeho oznámením o stažení se obchodovala za zhruba 84$ a pak okamžitě spadla na zhruba 76$.

s-28 S předpokladem, že zaplatil zhruba průměrnou cenu 80$ za akcii a s předpokladem, že neprodával před tím, než jeho oznámení dorazilo na trh, může pan Trump sedět s mírnou ztrátou s akciemi na 76,50$.

s-29 Někteří analytici říkají, že by předseda AMR Robert Crandall mohl využít šanci představovanou propadem ceny akcií k ochraně největších aerolinek ve státě pomocí obranné transakce, jako například prodejem akcií spřátelenému vlastníkovi nebo zaměstnancům společnosti.

s-30 Avšak další obeznámení pozorovatelé říkají, že byli přesvědčeni, že se pan Crandall a dozorčí rada AMR mohli také rozhodnout přečkat to bez provedení kroků navíc.

s-31 Někteří analytici řekli, že důvěřovali panu Trumpovi, jehož impozantní ego bylo některými vnímáno jako důvod domnívat se, že se nestáhne, že se může vrátit s nižší nabídkou.

s-32 Ray Neidl z Dillon Read & Co. řekl, že pan Trump "couvá a čeká, se prch usadí.

s-33 Jsem si jistý, že stále chce AMR."

s-34 Jiní ale zůstali skeptičtí.

s-35 "Nikdy jsem nevěděl, jestli Donald Trump doopravdy chce převzít AMR," řekl John Mattis, analytik dluhopisů u Shearson Lehman Hutton Inc.

s-36 "Co se stalo s United byla pro něj pohodlná cesta, jak vycouvat."

s-37 Pan Trump nikdy pro svou nabídku nezískal finance.

s-38 Zmíněná nedůvěra by mu způsobila ještě větší problémy s důvěryhodností, pokud by se vrátil, což by jej oslabilo v jakékoli snaze vyšoupnout dozorčí radu z boje o moc.

s-39 Mezitím se Citicorp a Chase Manhattan Corp., dva hlavní věřitelé v převzetí UAL, včera setkaly s dalšími bankami, aby určily, zda budou ochotné financovat převzetí za nižší cenu.

s-40 Představitelé obeznámení s jednáními řekli, že Citicorp zvažovala snížení nabídky na 250$ za akcii, ale řekli, že cena byla tématem rozhovoru a že nebylo učiněno žádné rozhodnutí.

s-41 Při 250 dolarech za akcii by si skupina musela půjčit od bank asi 6,14 miliardy dolarů.

s-42 První obchod UAL byl rozmetán poté, co Citibank a Chase nemohly získat 7,2 miliardy dolarů.

s-43 Citibank a Chase souhlasily se závazkem 3 miliard dolarů a řekly, že byly "hluboce přesvědčeny," že získají další 4,2 miliardy dolarů.

s-44 Citicorp a Chase společně přijaly 8 miliónů dolarů na poplatcích, aby získaly zbytek financí.

s-45 Jiné banky ale odmítly nízké úrokové míry a bankovní poplatky, které jim skupina UAL chtěla platit.

s-46 Představitelé obeznámení s bankovními jednáními řekli, že skupina odkupu UAL - piloti UAL, management a British Airways PLC - nyní chce platit vyšší bankovní poplatky a úroky, ale asi nezvýší svůj kapitálový příspěvek 965 miliónů dolarů.

s-47 Skupina také asi nepřijde s přehodnocenou nabídkou během následujících 48 hodin navzdory naději mnohých obchodníků.

s-48 Poradci skupiny chtějí ujistit, že napodruhé mají spolehlivé bankovní závazky.

s-49 I když je odkupní skupina schopná získat finance, transakce stále čelí překážkám.

s-50 Dozorčí rada UAL může novou cenu odmítnout jako příliš nízkou, především když neexistují konkurenční nabídky.

s-51 Losangeleský investor Marvin Davis, jehož nabídka 275$ za akcii byla dozorčí radou UAL zamítnuta, nevykázal známky zájmu o záložní nabídku 300 $ za akcii, kterou udělal minulý měsíc.

s-52 Navíc koalice pracovníků a managementu, dlouhodobých nepřátel, kteří spojili síly jen v nebezpečí nabídky pana Davise, by se teď mohla rozpadnout.

s-53 Odolnost skupiny podstoupí svou první zkoušku dnes, kdy se 30 nejvyšších vůdců pilotů shromáždí mimo Chicago na předem naplánované schůzce.

s-54 Předseda Union F.C. (Rick) Dubinsky čelí těžkému úkolu vysvětlit, proč banky odmítly financovat odkup, který členové minulý týden převážnou většinou schválili.

s-55 Svaz pilotů slíbil uskutečnit převzetí, dozorčí rada rozhodne jakkoli.

s-56 Avšak jestli dozorčí rada odmítne redukovanou nabídku a rozhodne se prozkoumat jiné alternativy, mohlo by to původně harmonický proces přeměnit na nepřátelský.

s-57 Piloti by mohli hrát tvrdě a poznamenat, že jsou zásadní v každém prodeji nebo restrukturalizaci, protože mohou odmítnout s letadly létat.

s-58 Pokud by trvali na nízké nabídne například 200$ za akcii, dozorčí rada by nemusela být schopná získat vyšší nabídku od dalších zájemců, protože by banky mohly váhat s financováním transakce, proti níž jsou piloti.

s-59 Také, protože se předseda UAL Stephen Wolf a další vysocí činitelé UAL k nabídce pilotů připojili, dozorčí rada by mohla být nucena vyloučit jej ze svých rozhodování, aby byla spravedlivá k dalším zájemcům.

s-60 To by jej mohlo stát příležitost mít vliv na výsledek a snad i připojit se k vítězné nabídce.


dependency treetext view