PML View

wsj2151.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2151.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2151.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2151.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2151.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2151.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2151.cz.treex.gz

s-1 Některé vize Stanislava Ovcharenka, který zde zastupuje Sovětskou leteckou společnost Aeroflot, které jsou i při současných standardech perestrojky divoké.

s-2 Ve své kanceláři s výhledem na runway letiště v Shannon ze sebe sype to, čemu říká "pouhé nápady".

s-3 Zaprvé, říká, by GPA Group Ltd., mezinárodní letecká leasingová společnost se sídlem v Irsku, mohla pronajmout některé své dopravní boeingy Sovětským aeroliniím.

s-4 Potom by Aer Lingus, irská letecká společnost, mohla učit piloty Aeroflotu létat s těmito boeingy a flotila by mohla mít základnu zde na shannonském letišti.

s-5 To není vše, říká.

s-6 Aer Rianta, irský expert na leteckou dopravu, by mohl vybudovat nákladní terminál v Sovětském svazu.

s-7 Aeroflot by mohl pronajmout některá ze svých nákladních letadel společnosti Aer Lingus prostřednictvím GPA na nákladní leteckou společnost se společným majetkem.

s-8 A potom je tu jeho představa irsko-sovětské charterové aerolinky, která by převážela Armény do Los Angeles přes Shannon.

s-9 Vlezly snad Ovcharenkovi do hlavy svobody glasnosti?

s-10 Těžko.

s-11 Irsko-sovětské letecké spojení je tady na shannonském letišti živé a zdravé.

s-12 GPA skutečně mluví o pronájmu letadel za západu Aeroflotu, a dokonce i o koupi Tupolevů 204 vyráběných v Sovětském svazu.

s-13 Aer Lingus jedná se sovětským dopravcem o společném nákladním podniku a dalších možnostech.

s-14 Společnost Aer Rianta s Aeroflotem tolik společných podniků, že se její výkonný ředitel učí rusky.

s-15 Jakkoli se to může zdát nepravděpodobné, malé, politicky neutrální Irsko proniklo do byrokracie mocných sovětských aerolinií.

s-16 A jak Aeroflot usiluje o zvýšení úrovně svých služeb, modernizaci svého letectva a využití obchodních příležitostí, bude to mít pro irský letecký průmysl, zdá se, přínos.

s-17 "Irové a Sověti jsou podobní,'' říká pan Ovcharenko.

s-18 "Vypadají stejně.

s-19 Jsou velmi přátelští.''

s-20 Kromě toho, říká, irské firmy jsou malé, ale odvážné."

s-21 "Musíme pečlivě studovat jejich zkušenosti,'' říká.

s-22 "Musíme využít jakýkoli způsob, jak se dostat k obchodu.''

s-23 Tyto dvě skupiny spolu spolupracují od konce sedmdesátých let, od doby dlouho předtím, než sovětské podniky se společnou účastí přišly na Západě do módy.

s-24 Aeroflot minulý rok přepravil asi 125 milionů cestujících a letiště v Shannonu, největší tranzitní letiště těchto aerolinií, vidělo proletět 1400 letadel společnosti Aeroflot a projít 250 000 cestujících.

s-25 Bytový komplex dál u silnice slouží k odpočinku více než 130 pilotům a letuškám Aeroflotu.

s-26 Největším dodavatelem paliv pro letiště je Sovětský svaz.

s-27 Tankery z lotyšského přístavu Ventspils vyloží každým rokem 25 milionů galonů paliva do speciální palivové nádrže na letišti.

s-28 To, co Aeroflot nenalije do vlastních plynem poháněných Iljušinů, se směnným obchodem prodá vedení letiště, které to dále prodává jedenácti západním dopravcům včetně Air France, Trans World Airlines a Pakistan International Airlines.

s-29 Aeroflot tak platí své přistávací poplatky, účty za pozemní manipulaci a zásobování palivem a zachovává tím jeho cenu tvrdé měny.

s-30 To však není všechno.

s-31 Minulý rok vedení irského letiště otevřelo ve společném podniku s Aeroflotem bezcelní obchody na moskevském letišti Sheremetyevo.

s-32 Společnost Aer Rianta teď řídí bezcelní prodej na všech mezinárodních letech Aeroflotu z Moskvy.

s-33 Na leningradském letišti Pulkova byly bezcelní obchody otevřeny v červenci a do leningradských hotelů a na sovětsko-finskou hranici přijdou brzy.

s-34 Aer Rianta hovoří o podobných společných podnicích v Taškentu a v černomořské oblasti Soči, a chystá dokonce i projekt počítačového shromáždění připravovaný s gruzínským městem Tbilisi.

s-35 Mezinárodní letka Aeroflotu skládající se z 285 letounů se opravuje a modernizuje na letišti v Shannonu.

s-36 Díky nové dohodě o letecké dopravě a díky schopnosti irských cestovních agentur vydávat letenky společnosti Aeroflot, využívají zdejší turisté rozumných cen Aeroflotu k tomu, aby letadly z Shannonu vyrazili na prázdniny v Havaně, Kingstonu a Mexico City.

s-37 Zpáteční letenka do Havany stojí 410 irských liber (578 dolarů).

s-38 Jamajka stojí 504 irských liber.

s-39 V dubnu se tomuto přátelství dostalo jakéhosi formálního požehnání, když se zde zastavili Michail a Raisa Gorbačovovi, aby si promluvili s irským premiérem Charlesem Haugheym.

s-40 Byly podepsány nové obchodní smlouvy.

s-41 Vše to začalo zeměpisem.

s-42 Při otevření v roce 1939 byl Shannon pro žížnivá letadla letící ze Severní Ameriky první možností přistát na pevnině.

s-43 Pokroky ve výkonnosti letadlových paliv, kterých bylo během let dosaženo, způsobily, že přistání v Shannonu přestalo být pro většinu západních letek nezbytné, Aeroflot však stále létá nevýkonnými Iljušiny, které to z Moskvy do Managuy bez přestávky nezvládnou.

s-44 Díky tomu Irsko Sověty nezavrhlo, když v roce 1983 sestřelili nad Japonským mořem tryskové letadlo Korejských aerolinií, přímé lety mezi Moskvou a Shannonem byly však na dva měsíce přerušeny.

s-45 Ve skutečnosti společnost Aer Lingus začala převážet Rusy z Shannonu do New Yorku, když Washington zbavil Aeroflot práv na přistání v USA.

s-46 Dnes vydělává společnost Aer Rianta na svém sovětském přátelství spoustu peněz.

s-47 A s kontakty na správných místech by neměl být problém, aby se k týmu přidal i Aer Lingus a GPA.

s-48 Pak by možná nápady pana Ovcharenka nezněly jako pochlebování.


dependency treetext view