PML View

wsj2111.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2111.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2111.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2111.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2111.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2111.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2111.cz.treex.gz

s-1 Japonské firmy prosazují nóbl výstavní místnosti pro auta

s-2 Výrobci JAPONSKÝCH luxusních aut se snaží prosadit přísné standardy pro vzhled svých prodejních poboček.

s-3 Někteří obchodní zástupci však vyjednávají volnější podmínky, a jiní dokonce odmítají prodávat úplně.

s-4 Divize Infiniti společnosti Nissan Motor Co. s oblibou trvá na tom, že každý obchodní zástupce postaví a zařídí svou budovu v japonském stylu.

s-5 Přesná ustanovení zahrnují leštěnou bronzovou sochu uprostřed každé výstavní místnosti a dlážděný můstek klenoucí se nad vodním pramínkem, který se zvenku vlévá do budovy.

s-6 "Infiniti zařízeno všechno po popelníky," říká Jay Ferron, partner firmy J.D.Power & Associates provádějící výzkum automobilů.

s-7 Divize Lexus společnosti Toyota Motor Corp. rovněž taková přesná ustanovení.

s-8 Ale jen dvě třetiny obchodních zástupců divize Lexus staví nové budovy podle ustanovení Lexusu.

s-9 Někteří dokonce přicházejí se svými vlastními neotřelými úpravami.

s-10 Například v Luisville ve státě Kentucky postavil David Peterson dealerskou pobočku divize Lexus s výstavní místností ve druhém patře.

s-11 Někteří obchodní zástupci však odmítli licenční prodejny Infiniti nebo Lexusu, protože nechtěli nebo nebyli schopni dostát designovým požadavkům.

s-12 Lee Seidman z Clevelandu říká, že divize Infiniti "se při řešení interiérů chovala jako policajt," ale alespoň jej nechali vylepšit stávající budovu - bez vodního pramínku.

s-13 Seidman říká, že odmítl licenční prodejnu Lexusu částečně proto, že "budova byla nádherná, ale velmi drahá."

s-14 Ve snaze předejít sporům nabízí divize Infiniti obchodním zástupcům příplatky v hotovosti a stavební půjčky s nízkým úrokem.

s-15 Příběh diktovacího přístroje znovu hraje ponaučení

s-16 VÝROBKY NEMUSEJÍ být první, aby se staly vítězi.

s-17 To je ponaučení, které nabízí jedna případová studie představená na výstavě designu.

s-18 Společnost Dictaphone Corp. byla v roce 1974 zaskočena tím, že její hlavní konkurent, japonská firma Lanier Office Products, představila diktafon na mikrokazety o poloviční velikosti standardních kazetových přehrávačů.

s-19 Společnost Dictaphone, blokována patentovou ochranou z následného soudního procesu, se rozhodla jít o krok dále a kazetu opět rozpůlit - na délku papírové svorky.

s-20 Do konce roku 1979 návrháři a technici společnosti Dictaphone, dceřiné firmy společnosti Pitney Bowes, vytvořili pracovní model přehrávače "pikokazet".

s-21 Do konce roku 1982 se však patentový status mikrokazet Lanier změnil a dovolil společnosti Dictaphone vyvinout svůj vlastní konkurenční mikro systém, což se také stalo.

s-22 Oddělení marketingu a odbytu poté naléhalo na opuštění projektu piko.

s-23 Ale jiní říkali, že piko by měl pokračovat.

s-24 Obě strany měly pravdu.

s-25 Společnost Dictaphone pokračovala a představila piko v roce 1985, ale neprodával se dobře.

s-26 Emil Jachmann, viceprezident společnosti Dictaphone, říká, že dosud "se prodával bez zisku a beze ztráty, nebo jen s malou ztrátou."

s-27 Nicméně byl tento přístroj úspěšný po jiných stránkách.

s-28 Pomohl společnosti Dictaphone přitáhnout lepší techniky a poskytl novou technologii pro výrobu jiných výrobků společnosti.

s-29 Přehrávač pikokazet také pomohl proměnit pověst společnosti ze společnosti zaostávající na přední inovátorskou společnost.

s-30 "Vzbudilo ve mně velkou pýchu, když jsem viděl vynálezce mikrokazety v Japonsku, jak při pohledu na piko vrtí hlavou a říká 'neuvěřitelné'", říká Jachmann.

s-31 Přehrávač pikokazet firmy Dictaphone je jednou ze 13 případových studií v návrhářském projektu TRIAD, který je sponzorován bostonským Institutem pro management designu a Harvardskou obchodní školou.

s-32 Studie jsou tento měsíc vystaveny na Harvardu a pocestují do chicagského Institutu designu a na Kalifornskou univerzitu v Berkeley.

s-33 Pokrokové hrábě znamenají rozvětvení

s-34 JEDNOHO DNE hrabal Carl Barrett žijící v městečku Mobile ve státě Alabama listí platanu, ale hrábě stále klouzaly po hromadách.

s-35 Čím více se ho snažil shrabat do velkých hromad, tím více se zdálo, že hrábě zlomí nebo si namůže záda.

s-36 A tak pan Barrett, tehdejší viceprezident Alabamského parolodního sdružení, vzal zahradní hrábě s ocelovými kolíky a připevnil je páskou ke spodní straně hrábí na listí asi o devět palců výše.

s-37 Jeho primitivní nástroj fungoval: spodní zuby hrabaly listí na hromadu, zatímco vrchní tvrdší zuby posunovaly vrchol hromady.

s-38 Čtyřpalcové hroty, neboli "zázračné kolíky", upevněné nyní na polypropylenových hrábích prý také pomáhají při sbírání listí.

s-39 Jeden zákazník z městečka Mobile, Donald Blaggs, říká, že Barrettovy hrábě mu umožnily shrabat jeho trávník za dvě a půl hodiny, což je o dvě hodiny méně než obvykle.

s-40 Ale jiní výrobci hrábí mají své pochybnosti.

s-41 Richard Mason, který je prezidentem společnosti Ames Co. v Pakersburgu ve státě Západní Virginia, říká, že Barrettovy hrábě "mají smysl", ale že by bylo "obtížné" vysvětlovat to zákazníkům.

s-42 John Stoner, který je ředitelem marketingu společnosti True Temper Corp., dceřiné společnosti firmy Black & Decker, říká, že lidé nechtějí hromadu listí posunovat.

s-43 "Buď ji zvednou," říká, "nebo začnou hrabat z úplně jiné strany."

s-44 Zprávičky

s-45 KONEC UKOPNUTÝM prstům na nohou nebo modřinám na holeních slibuje učinit společnost Geste Corp. z Goshenu ve státě Indiana, která navrhuje podpěry postelí, které by měly nahradit tradiční rámy.

s-46 Čtyři trubicovití oceloví "spolunocležníci", každý zhruba ve tvaru písmene W, jsou upevněni vespod pružinové výztuže v zapuštěné poloze?

s-47 Podle průzkumu vypracovaného skupinou Michael Peters Group, poradce v oblasti designu, téměř polovina zákazníků ve Spojených státech tvrdí, že zaplatí o 5 % více za obal, který lze recyklovat nebo který je rozkladatelný biologickou cestou.


dependency treetext view