PML View
wsj2033.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj2033.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj2033.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj2033.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj2033.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj2033.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj2033.cz.treex.gz |
---|
s-1
NADĚJE
NA
ZJEDNODUŠENÍ
minimální
daně
z
příjmů
společností
před
rokem
1990
se
ztenčují.
s-2
Díky
zákonu
o
daních
z
roku
1986
má
být
metoda
výpočtu
20%
daně
placené
v
případě,
že
překročí
daň
vypočítanou
obvyklým
způsobem,
v
roce
1990
změněna.
s-3
Většina
odborníků
se
však
shoduje,
že
koncepce,
která
má
být
zavedena,
přináší
velké
komplikace;
v
letošním
roce
se
jí
dosud
snažili
zabránit.
s-4
Předseda
Výboru
pro
získávání
finančních
prostředků
Rostenkowski
podpořil
v
daňovém
zákoně,
který
je
projednáván
ve
Sněmovně,
plán
na
její
zjednodušení,
ale
ukázalo
se,
že
tento
plán
vede
k
velkým
ztrátám
příjmů.
s-5
Návrh
zákona
seškrtaný
Senátem
nyní
opomíjí
jakýkoli
návrh
týkající
se
daně
z
příjmů
společností.
s-6
Zastánci
zjednodušení
se
obávají,
že
šance
na
jeho
prosazení
do
konečného
návrhu
zákona
se
snižuje.
s-7
"Říká
se,
že
ve
Sněmovně
má
nízkou
prioritu,"
tvrdí
Samuel
Starr
ze
společnosti
autorizovaných
účetních
znalců
Coopers
&
Lybrand.
s-8
Pokud
se
zákon
nezmění,
říká,
"budeme
zírat
na
pravidla,
která
je
téměř
nemožné
zavést,
protože
bude
třeba
provádět
mnoho
složitých
odpisových
výpočtů".
s-9
Kongres
by
však
problém
mohl
vyřešit
jiným
zákonem
přijatým
letos
nebo
příští
rok,
dodává
Starr.
s-10
ŘÁDĚNÍ
HURIKÁNU
HUGO
může
být
vynahrazeno
okamžitými
žádostmi
o
vrácení
daní.
s-11
Tento
zákon
pomáhá
hurikánem
poškozeným
místům,
vyjmenovaným
prezidentem
jako
oblasti
živelní
pohromy,
stejně
jako
jiným
regionům,
které
tak
byly
označeny
po
ostatních
katastrofách
v
roce
1989.
s-12
Umožňuje
obětem
zvolit
si,
zda
si
odečtou
ztráty
v
daňovém
přiznání
za
rok
1989
nebo
v
opravném
přiznání
za
rok
1988,
podle
toho,
které
z
nich
přinese
vyšší
daňové
úlevy;
tuto
volbu
musí
učinit
do
16.
dubna.
s-13
Úprava
přiznání
za
rok
1988
pro
nárok
na
vrácení
daně
přináší
peníze
rychleji;
vydavatelství
Prentice
Hall
však
podotýká,
že
u
osobních
ztrát
je
třeba
zvážit
i
další
faktory.
s-14
Ztráta
-
po
náhradě
z
pojištění
-
je
odpočitatelná
pouze
za
předpokladu,
že
přesahuje
100
dolarů
a
celkové
škody
za
rok
přesahují
10
%
upraveného
hrubého
příjmu;
oběti
si
mohou
zvolit
rok,
kdy
je
příjem
nižší
a
odpočty
vyšší.
s-15
Manželé
by
při
podávání
původního
(neupraveného)
přiznání
měli
zvážit,
zda
je
poškozený
majetek
ve
společném
vlastnictví
nebo
ne
a
zda
má
jeden
z
partnerů
vyšší
příjem;
to
může
rozhodnout,
zda
by
měli
podávat
přiznání
společně
nebo
samostatně.
s-16
IRS
(Federální
daňový
úřad)
POSOUVÁ
pro
oběti
hurikánu
Hugo
několik
termínů.
s-17
Daňové
přiznání
za
rok
1988
u
lidí,
kterým
byla
lhůta
pro
podání
prodloužena
o
6
měsíců,
mělo
být
podáno
do
pondělí,
ale
IRS
říká,
že
lidé
z
oblastí
postižených
pohromami
nebudou
za
opožděné
podání
penalizováni,
budou-li
jejich
přiznání
označena
"Hugo"
a
orazítkována
nejpozději
16.
ledna.
s-18
Na
nezaplacené
daně
bude
uvalen
úrok,
ale
pokuty
za
prodlení
budou
prominuty,
jestliže
rozdíl
mezi
dlužnou
a
zaplacenou
částkou
bude
do
10
%.
s-19
Tuto
i
jiné
úlevy
v
termínech
pro
oběti
hurikánu
Hugo
popisuje
vyhláška
IRS
89-136.
s-20
Z
ustanovení
vyhlášky:
daňoví
poplatníci,
kteří
platí
za
fiskální
rok
a
měli
podat
přiznání
do
minulého
pondělí,
nebudou
penalizováni,
jestliže
podají
přiznání
-
či
požádají
o
prodloužení
-
a
zaplatí
daň
do
15.
listopadu.
s-21
Přiznání
ke
spotřební
dani
s
termínem
do
31.
října
nebo
30.
listopadu
mohou
být
posunuta
až
do
16.
ledna.
s-22
Prodloužení
nemůže
být
poskytnuto
u
přiznání
k
dani
ze
mzdy
s
termínem
31.
října
nebo
pro
uložení
sražené
daně,
ale
u
vkladů
učiněných
do
15.
listopadu
budou
postihy
za
zpoždění
zmírněny.
s-23
Vyhláška
také
poskytuje
úlevy
u
určitých
přiznání
k
dani
z
nemovitostí.
s-24
JEDNODENNÍ
VYJÍŽĎKY
na
pronajatém
člunu
byly
odměnou
pro
stálé
zaměstnance
společnosti
American
Business
Service
Corp.,
dodavatele
sezónních
pracovníků
se
sídlem
v
Costa
Mesa
v
Kalifornii.
s-25
Federální
daňový
úřad
odepřel
odpočet
nákladů,
protože
se
na
palubu
dostalo
několik
sezónních
pracovníků.
s-26
Daňový
soud
však
prohlásil,
že
omezení
byla
přiměřená
a
realistická
a
odpočty
povolil.
s-27
KUPCI
OJETÝCH
AUT,
kteří
se
snaží
vyhnout
dani
z
prodeje
podhodnocováním
cen
zaplacených
při
soukromých
obchodech,
jsou
cílem
akce
v
New
Yorku.
s-28
Odhaduje
se,
že
stát
tak
může
ztratit
15
milionů
dolarů
ročně,
a
proto
úředníci
oznámili
podání
15
trestních
oznámení
a
uvalení
"stovek"
občanskoprávních
pokut.
s-29
KDYŽ
ZEMŘE
MAJITEL
INDIVIDUÁLNÍHO
STAROBNÍHO
ÚČTU,
správce
individuálního
starobního
účtu
musí
vyplnit
formuláře
5498
uvádějící
přehled
tržních
hodnot
týkající
se
zesnulého
a
každého
oprávněného
dědice,
s
kopiemi
pro
správce
pozůstalosti
a
oprávněné
dědice.
s-30
Požadavky
na
přehled
jsou
popsány
v
daňových
pokynech
IRS
č.
89-52.
s-31
VĚTŠÍ
NEŽ
JEHO
CHLEBNÍK
byla
pověst
o
poctivosti
jednoho
hromaditele
peněz.
s-32
Lidé
často
uvádějí
šetrnost
a
nedůvěru
k
bankám,
aby
zdůvodnili
Federálnímu
daňovému
úřadu
ukrývání
hotovosti.
s-33
Gregory
Damonne
Brown
z
Fremontu
v
Kalifornii,
tvrdě
pracující
a
samotářský
svobodný
mládenec,
vyprávěl
u
daňového
soudu
podobný
příběh.
s-34
Soudci
však
obvykle
zjistí,
že
skutečným
cílem
je
uniknout
dani
ze
skrytého
příjmu;
a
Federální
daňový
úřad
tvrdil,
že
Brown
takový
příjem
mít
musel
-
přestože
neodhalil
žádný
zdroj
-
jelikož
si
v
letech
1982-84
uložil
na
svůj
bankovní
účet
124 732
dolarů,
zatímco
přiznal
příjem
pouhých
52 012
dolarů.
s-35
Toto
je
Brownův
příběh:
s-36
Vklady
pocházely
z
úspor
uchovávaných
v
chlebníku
Tupperware;
v
letech
1974-81
uspořil
47 000
dolarů
tak,
že
žil
se
členy
rodiny
a
škudlil,
a
45 000
dolarů
ušetřil
z
tajných
darů
svého
kajícného
otce,
který
rodinu
opustil
v
roce
1955.
s-37
Brown
pro
to
neměl
žádný
důkaz;
jenže
svědectví
jeho
matky
a
jeho
nevlastní
matky
o
jeho
otci
a
svědectví
jeho
bývalého
zaměstnavatele
o
jeho
poctivosti
a
zvycích
přesvědčila
soudce,
že
Brown
mluvil
pravdu
a
jeho
příběh
o
darech
byl
možný.
s-38
Federální
daňový
úřad
nepodal
žádný
důkaz
o
skrytých
zdrojích
zdanitelného
příjmu,
takže
soudce
Shields
jeho
nároky
zamítl.
s-39
STRUČNĚ:
s-40
Když
byl
dotázán,
jak
dokázal
poskytnout
charitativní
dary
ve
výši
26 350
dolarů
z
přiznaného
příjmu
za
dva
roky
ve
výši
46 892
dolarů,
řekl
Thomas
H.
McFall
z
Bryanu
v
Texasu
daňovému
soudu,
že
svůj
příjem
podhodnotil.
s-41
Soud
odmítl
jeho
nevěrohodná
tvrzení,
odepřel
mu
odpočty
a
dal
mu
pokutu
za
nedbalost....
s-42
Poslanec
Schaefer
(republikán
za
stát
Colorado)
předložil
návrh
zákona,
podle
něhož
by
odměny
za
tipy
vedoucí
k
zatčení
násilných
zločinců
měly
být
osvobozeny
od
daně.
dependency tree
•
text view