PML View

wsj2033.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2033.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2033.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2033.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2033.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2033.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2033.cz.treex.gz

s-1 NADĚJE NA ZJEDNODUŠENÍ minimální daně z příjmů společností před rokem 1990 se ztenčují.

s-2 Díky zákonu o daních z roku 1986 být metoda výpočtu 20% daně placené v případě, že překročí daň vypočítanou obvyklým způsobem, v roce 1990 změněna.

s-3 Většina odborníků se však shoduje, že koncepce, která být zavedena, přináší velké komplikace; v letošním roce se dosud snažili zabránit.

s-4 Předseda Výboru pro získávání finančních prostředků Rostenkowski podpořil v daňovém zákoně, který je projednáván ve Sněmovně, plán na její zjednodušení, ale ukázalo se, že tento plán vede k velkým ztrátám příjmů.

s-5 Návrh zákona seškrtaný Senátem nyní opomíjí jakýkoli návrh týkající se daně z příjmů společností.

s-6 Zastánci zjednodušení se obávají, že šance na jeho prosazení do konečného návrhu zákona se snižuje.

s-7 "Říká se, že ve Sněmovně nízkou prioritu," tvrdí Samuel Starr ze společnosti autorizovaných účetních znalců Coopers & Lybrand.

s-8 Pokud se zákon nezmění, říká, "budeme zírat na pravidla, která je téměř nemožné zavést, protože bude třeba provádět mnoho složitých odpisových výpočtů".

s-9 Kongres by však problém mohl vyřešit jiným zákonem přijatým letos nebo příští rok, dodává Starr.

s-10 ŘÁDĚNÍ HURIKÁNU HUGO může být vynahrazeno okamžitými žádostmi o vrácení daní.

s-11 Tento zákon pomáhá hurikánem poškozeným místům, vyjmenovaným prezidentem jako oblasti živelní pohromy, stejně jako jiným regionům, které tak byly označeny po ostatních katastrofách v roce 1989.

s-12 Umožňuje obětem zvolit si, zda si odečtou ztráty v daňovém přiznání za rok 1989 nebo v opravném přiznání za rok 1988, podle toho, které z nich přinese vyšší daňové úlevy; tuto volbu musí učinit do 16. dubna.

s-13 Úprava přiznání za rok 1988 pro nárok na vrácení daně přináší peníze rychleji; vydavatelství Prentice Hall však podotýká, že u osobních ztrát je třeba zvážit i další faktory.

s-14 Ztráta - po náhradě z pojištění - je odpočitatelná pouze za předpokladu, že přesahuje 100 dolarů a celkové škody za rok přesahují 10 % upraveného hrubého příjmu; oběti si mohou zvolit rok, kdy je příjem nižší a odpočty vyšší.

s-15 Manželé by při podávání původního (neupraveného) přiznání měli zvážit, zda je poškozený majetek ve společném vlastnictví nebo ne a zda jeden z partnerů vyšší příjem; to může rozhodnout, zda by měli podávat přiznání společně nebo samostatně.

s-16 IRS (Federální daňový úřad) POSOUVÁ pro oběti hurikánu Hugo několik termínů.

s-17 Daňové přiznání za rok 1988 u lidí, kterým byla lhůta pro podání prodloužena o 6 měsíců, mělo být podáno do pondělí, ale IRS říká, že lidé z oblastí postižených pohromami nebudou za opožděné podání penalizováni, budou-li jejich přiznání označena "Hugo" a orazítkována nejpozději 16. ledna.

s-18 Na nezaplacené daně bude uvalen úrok, ale pokuty za prodlení budou prominuty, jestliže rozdíl mezi dlužnou a zaplacenou částkou bude do 10 %.

s-19 Tuto i jiné úlevy v termínech pro oběti hurikánu Hugo popisuje vyhláška IRS 89-136.

s-20 Z ustanovení vyhlášky: daňoví poplatníci, kteří platí za fiskální rok a měli podat přiznání do minulého pondělí, nebudou penalizováni, jestliže podají přiznání - či požádají o prodloužení - a zaplatí daň do 15. listopadu.

s-21 Přiznání ke spotřební dani s termínem do 31. října nebo 30. listopadu mohou být posunuta do 16. ledna.

s-22 Prodloužení nemůže být poskytnuto u přiznání k dani ze mzdy s termínem 31. října nebo pro uložení sražené daně, ale u vkladů učiněných do 15. listopadu budou postihy za zpoždění zmírněny.

s-23 Vyhláška také poskytuje úlevy u určitých přiznání k dani z nemovitostí.

s-24 JEDNODENNÍ VYJÍŽĎKY na pronajatém člunu byly odměnou pro stálé zaměstnance společnosti American Business Service Corp., dodavatele sezónních pracovníků se sídlem v Costa Mesa v Kalifornii.

s-25 Federální daňový úřad odepřel odpočet nákladů, protože se na palubu dostalo několik sezónních pracovníků.

s-26 Daňový soud však prohlásil, že omezení byla přiměřená a realistická a odpočty povolil.

s-27 KUPCI OJETÝCH AUT, kteří se snaží vyhnout dani z prodeje podhodnocováním cen zaplacených při soukromých obchodech, jsou cílem akce v New Yorku.

s-28 Odhaduje se, že stát tak může ztratit 15 milionů dolarů ročně, a proto úředníci oznámili podání 15 trestních oznámení a uvalení "stovek" občanskoprávních pokut.

s-29 KDYŽ ZEMŘE MAJITEL INDIVIDUÁLNÍHO STAROBNÍHO ÚČTU, správce individuálního starobního účtu musí vyplnit formuláře 5498 uvádějící přehled tržních hodnot týkající se zesnulého a každého oprávněného dědice, s kopiemi pro správce pozůstalosti a oprávněné dědice.

s-30 Požadavky na přehled jsou popsány v daňových pokynech IRS č. 89-52.

s-31 VĚTŠÍ NEŽ JEHO CHLEBNÍK byla pověst o poctivosti jednoho hromaditele peněz.

s-32 Lidé často uvádějí šetrnost a nedůvěru k bankám, aby zdůvodnili Federálnímu daňovému úřadu ukrývání hotovosti.

s-33 Gregory Damonne Brown z Fremontu v Kalifornii, tvrdě pracující a samotářský svobodný mládenec, vyprávěl u daňového soudu podobný příběh.

s-34 Soudci však obvykle zjistí, že skutečným cílem je uniknout dani ze skrytého příjmu; a Federální daňový úřad tvrdil, že Brown takový příjem mít musel - přestože neodhalil žádný zdroj - jelikož si v letech 1982-84 uložil na svůj bankovní účet 124 732 dolarů, zatímco přiznal příjem pouhých 52 012 dolarů.

s-35 Toto je Brownův příběh:

s-36 Vklady pocházely z úspor uchovávaných v chlebníku Tupperware; v letech 1974-81 uspořil 47 000 dolarů tak, že žil se členy rodiny a škudlil, a 45 000 dolarů ušetřil z tajných darů svého kajícného otce, který rodinu opustil v roce 1955.

s-37 Brown pro to neměl žádný důkaz; jenže svědectví jeho matky a jeho nevlastní matky o jeho otci a svědectví jeho bývalého zaměstnavatele o jeho poctivosti a zvycích přesvědčila soudce, že Brown mluvil pravdu a jeho příběh o darech byl možný.

s-38 Federální daňový úřad nepodal žádný důkaz o skrytých zdrojích zdanitelného příjmu, takže soudce Shields jeho nároky zamítl.

s-39 STRUČNĚ:

s-40 Když byl dotázán, jak dokázal poskytnout charitativní dary ve výši 26 350 dolarů z přiznaného příjmu za dva roky ve výši 46 892 dolarů, řekl Thomas H. McFall z Bryanu v Texasu daňovému soudu, že svůj příjem podhodnotil.

s-41 Soud odmítl jeho nevěrohodná tvrzení, odepřel mu odpočty a dal mu pokutu za nedbalost....

s-42 Poslanec Schaefer (republikán za stát Colorado) předložil návrh zákona, podle něhož by odměny za tipy vedoucí k zatčení násilných zločinců měly být osvobozeny od daně.


dependency treetext view