PML View
wsj2032.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj2032.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj2032.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj2032.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj2032.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj2032.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj2032.cz.treex.gz |
---|
s-1
Výbor
věřitelů
Eastern
Airlines,
nespokojený
s
plánem
tohoto
dopravce
na
vystoupení
z
řízení
podle
zákona
o
bankrotu,
požádal
své
vlastní
experty,
aby
zpracovali
alternativní
přístupy
k
reorganizaci.
s-2
Zástupci
účetní
firmy
Ernst
&
Young
a
firmy
cenných
papírů
Goldman,
Sachs
&
Co.,
najatých
věřiteli
na
konzultace
ohledně
finančních
plánů
Eastern,
včera
na
uzavřeném
setkání
sdělili
výboru,
že
nejnovější
plán
Eastern
na
vystoupení
z
ochrany
podle
zákona
o
bankrotu
je
mnohem
riskantnější
než
dřívější
plán,
který
získal
souhlas
věřitelů.
s-3
Podle
jedné
osoby
přítomné
na
schůzce
je
nový
plán
Eastern
finančně
"přehnaně
optimistický".
s-4
Na
dotaz
ohledně
zpráv
konzultantů
odpověděla
mluvčí
Eastern
"zásadně
nesouhlasíme".
s-5
Řekla,
že
situaci
"příliš
zjednodušili
a
dopustili
se
některých
chybných
předpokladů,
díky
kterým
je
jejich
analýza
zcela
mylná."
s-6
Na
pozdější
tiskové
konferenci
zde
Frank
Lorenzo,
předseda
představenstva
Texas
Air
Corp.,
matky
Eastern,
řekl,
že
Eastern
překračuje
své
cíle
pro
návrat
k
provozu
a
předpověděl,
že
se
z
ochrany
před
věřiteli
podle
Kapitoly
11
dostane
na
začátku
příštího
roku
a
bude
provozovat
více
služeb,
než
původně
plánovala.
s-7
Tak
jako
předtím
trvá
na
tom,
že
podle
tohoto
plánu
bude
věřitelům
zaplaceno
vše.
s-8
Lorenzo
se
nezmínil
o
negativní
reakci
věřitelů
na
jeho
plán.
s-9
"V
současné
době
diskutujeme
s
věřiteli
o
pozměněném
plánu,
a
očekáváne,
že
brzy
tento
pozměněný
plán
předložíme,"
řekl
Lorenzo
reportérům.
s-10
"Plníme
a
překračujeme
svoje
plány,"
dodal.
s-11
V
červenci
se
Eastern
a
její
věřitelé
dohodli
na
reorganizačním
plánu,
který
požaduje
po
Eastern,
aby
prodala
aktiva
za
1,8
miliardy
USD
a
po
vystoupení
z
ochrany
podle
zákona
o
bankrotu
měla
jen
dvě
třetiny
své
původní
velikosti.
s-12
Ale
poté,
co
prodala
položky
jako
svou
kyvadlovou
dopravu
na
východním
pobřeží,
své
centrum
ve
Philadelphii
a
různá
letadla,
narazila
Eastern
na
překážku.
s-13
Nemohla
prodat
své
jihoamerické
linky,
jedno
z
hlavních
aktiv
určených
k
odprodeji.
s-14
Tyto
linky,
ceněné
odborníky
věřitelů
na
přibližně
400
milionů
USD,
měly
být
prodány
firmě
American
Airlines,
vlastněné
AMR
Corp.
s-15
Zádrhel
v
poslední
chvíli
vyjednávání
s
AMR,
který
se
týkal
nesouvisejícího
právního
sporu
mezi
American
a
jinou
divizí
Texas
Air,
způsobil,
že
se
transakce
nezdařila.
s-16
Eastern
se
nakonec
rozhodla,
že
bude
muset
linky
udržovat
a
provozovat
sama,
což
by
jí
ponechalo
méně
hotovosti
na
reorganizaci.
s-17
Eastern
by
také
zůstala
větším
dopravcem
než
by
odpovídalo
snížené
velikosti
navrhované
podle
původního
plánu.
s-18
Tyto
změny
jejího
postavení
znamenaly,
že
reorganizační
plán,
dříve
předložený
věřitelům,
musel
být
přepracován.
s-19
Od
té
doby
Eastern
vyjednává
s
věřiteli
o
změnách,
ale
výbor
věřitelů
má
s
těmito
změnami
problémy.
s-20
Výbor
má
dvě
skupiny
expertů,
na
které
se
obrací,
aby
anylyzovaly
plány
Eastern.
s-21
Obě
prohlásily,
že
nový
plán
nebude
fungovat.
s-22
Podle
zdroje
přítomného
na
včerejším
jednání
Ernst
&
Young
prohlásila,
že
podle
plánu
Eastern
nebude
splněn
odhad
zisku
před
platbou
úroků,
zdaněním
a
odpisy
o
100
milionů
USD,
a
že
plán
Eastern
neposkytoval
žádné
záruky.
s-23
Tento
zdroj
řekl,
že
odborníci
Goldman
Sachs
předpověděli,
že
Eastern
tento
cíl
nesplní
o
120
milionů
USD
až
135
milionů
USD.
s-24
Odborníci
prohlásili,
že
očekávají,
že
Eastern
bude
muset
emitovat
další
dluhy,
aby
pokryl
náklady,
a
že
získá
mnohem
méně
peněz,
než
se
předpokládá.
s-25
Vzrostou
také
další
náklady,
včetně
nákladů
na
údržbu,
protože
Eastern
má
starší
flotilu.
s-26
Lorenzo
a
prezident
Eastern
Phil
Bakes
na
tiskové
konferenci
prezentovali
mnohem
růžovější
hodnocení.
s-27
Obklopeni
letuškami,
piloty
a
odbavujícími
úředníky
oblečenými
v
parádních
nových
modrých
uniformách,
prohlásili,
že
Eastern
překročila
své
provozní
plány
a
obsazuje
sedadla.
s-28
Řekli,
že
počínaje
následujícím
měsícem
začně
Eastern
provozovat
775
letů
denně
namísto
původně
oznámených
700.
s-29
Bates
odmítl
uvést
denní
ztráty
Eastern,
ale
řekl,
že
neočekává,
že
by
Eastern
musela
sáhnout
do
peněz
z
prodeje
aktiv,
které
jsou
nyní
uložené
u
třetí
osoby.
s-30
Na
těchto
účtech
je
několik
set
milionů
dolarů,
především
z
prodeje
aktiv.
s-31
Řekl,
že
plán,
který
Eastern
chce
uskutečnit,
předpokládá,
že
Eastern
bude
mít
do
konce
roku
390
milionů
USD
v
penězích.
s-32
On
i
Lorenzo
předpověděli,
že
plán
by
mohl
být
potvrzen
v
lednu.
s-33
Co
se
týče
vyjednávání
s
věřiteli,
Lorenzo
po
konferenci
poznamenal,
že
"musíme
počkat,
jak
se
(rozhovory)
vyvinou."
s-34
Dodal,
že
však
"není
nutnou
podmínkou,
že
plán
bude
přijat
věřiteli."
s-35
Musí
být
přijat
soudem."
s-36
Podle
zákona
o
bankrotu
má
Eastern
po
určitou
dobu
výhradní
právo
na
vypracování
svého
vlastního
reorganizačního
plánu.
s-37
Termín
byl
už
jednou
prodloužen,
a
mohl
by
být
prodloužen
znovu.
s-38
Jestliže
Eastern
dokáže
získat
podporu
věřitelů,
soudní
potvrzení
jejího
plánu
by
mohlo
být
poměrně
rychlé.
s-39
Věřitelé
však
mohou
tlačit
na
soudní
schválení
svého
vlastního
plánu,
nebo
soud
může
ignorovat
obě
strany
a
vypracovat
vlastní.
s-40
V
každém
případě
někteří
lidé,
kteří
jsou
s
případem
seznámeni,
pochybují,
že
soud
rozhodne
do
ledna,
jak
to
předpovídají
Lorenzo
a
Bakes.
s-41
Eastern
požádal
o
ochranu
podle
zákona
o
bankrotu
několik
dní
poté,
co
4.
března
začala
ochromující
stávka.
s-42
Lorenzo
řekl
reportérům,
že
reorganizace,
již
chce
Eastern
provést,
by
vedla
k
vytvoření
dopravce
o
velikosti
85
%
až
90
%
velikosti
Easternu
před
bankrotem.
s-43
Předpověděl,
že
do
pozdního
jara
bude
provozovat
kolem
1000
letů
denně,
jen
o
trochu
méně
než
původní
objem
1050
denně.
dependency tree
•
text view